Hoe gaat het met: Constant in Beweging, Chase, The Box Company & Van Der Linde Catering + Evenementen?

Hoe verliep afgelopen jaar? Wat werkte wel en niet? En wat doen ze nu?

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
How are you, really

Het afgelopen jaar was uitdagend voor ondernemers in de evenementenbranche. Het was omdenken, motivatie hooghouden en ideeën uitproberen. We gingen digitaal langs bij verschillende bedrijven, om te kijken hoe zij 2020 door zijn gekomen en waarmee ze denken de komende maanden het hoofd boven water te houden.

Constant Geerling | Constant In Beweging

Welke succesvolle initiatieven hebben jullie afgelopen jaar ontplooid?
Ons eerste succes werd gerealiseerd met een event dat we organiseerden in opdracht van het ministerie van Nord Rhein Westfalen. Onder strakke regie van het Duitse Gesundsheits Ministerie kregen we verdeeld over drie dagen meer dan 500 bezoekers. Workshops, digitale lezingen, die je zittend op een loungestoel met uitzicht over de Rijn kon volgen en een openingsavond verpakt in een hybride concept die bijgewoond werd door meer dan 1200 bezoekers.

Vervolgens hebben we in Rotterdam twee weken succesvol events georganiseerd in samenwerking met gerenommeerde Michelin Sterren Chefs voor hun unieke gastronomische summer experienceChefs Table on Board’. Daarnaast hadden we ook de samenwerking met het Duitse RTL. Samen met de producenten van het programma DSDS (Deutschland Sucht Den Superstar) gingen we vier weken aan een stuk on tour door Duitsland met 125 personen productie crew, VIP ’s en kandidaten.

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
De visie van Constant in Beweging is: de horizon in zicht! Aan alles is te merken dat ondanks de avondklok en strengere maatregelen, ook de opdrachtgevers weer perspectief voor de toekomst zien. Online en hybride is (en blijft) een noodgreep en we verlangen allen weer om elkaar live te ontmoeten: wij zijn er klaar voor!

 

Blue Rhapsody
Chefs-Table-On-Board-crew-chefkoks-in-het-water-voor-het-schip-de-Blue-Raphsody-1024x819

Michel van Wakeren | Chase

Welke succesvolle initiatieven hebben jullie afgelopen jaar ontplooid?
Met de intrede van corona hebben we veel coronaproof sampling & roadshows gedaan. Helaas niet op events, maar wel veel in winkelgebieden, campings en langs de Nederlandse stranden.

Wij zetten momenteel groots in op digital sampling. Dit zijn product sampling programma’s waarbij het eerste contact niet op straat of op een event start, maar via social kanalen of digital advertising. We kunnen hiermee een mooi interessante customer journey bieden in combinatie met uiteindelijk fysieke sampling.

Ook openen we in maart (of wanneer weer toegestaan) een indoor Padel centrum op onze oude locatie op het NDSM-terrein. We wilden dit eerst verhuren, maar dat bleek lastig. Daarom gaan we nu voor een leuke eigen exploitatie in de snelst groeiende sport van Europa.

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
We hebben met Chase helaas lopende campagnes die net in juli en augustus waren opgestart. Omwille van de regelgeving moesten we deze weer stil leggen of annuleren. Ook zagen wij veel kansen om mensen thuis te bereiken middels door-to-door activatie. Hier hebben we een aantal dingen in gedaan, maar ik denk echt dat hier voor merken nog veel meer kansen liggen. Denk aan merken die normaal zichtbaar zijn op een event nu te koppelen aan een online event.

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
Opsplitsen van ons bureau naar twee separate business units. Enerzijds een creatieve hub waarbij we verder gaan dan onze huidige diensten (volwaardig creatief bureau) en anderzijds het neerzetten van een productiehuis voor de productie en personeel. Dat was in elkaar vervlochten, maar willen dit meer los van elkaar gaan neerzetten. Daarnaast ligt er een idee voor het opzetten van een nieuwe activiteit op de plank. De komende maanden zullen uitwijzen of we dat definitief gaan lanceren.

Catering op strand - Chase - Marco Scheurink
Coronaproof Catering - Chase

Pieter van Dijke | The Box Company

Welke succesvolle initiatieven hebben jullie afgelopen jaar ontplooid?
De dag nadat de horeca (voor de eerste keer) dicht ging, zijn wij direct begonnen met de ontwikkeling van een online teambuilding concept: de Remote Teambuilding Experience! Een activiteit waarbij in teams van vijf tegen elkaar wordt gestreden. Iedere deelnemer ontvangt thuis een envelop met daarin allerlei plaatjes, puzzelstukken en attributen die men nodig heeft om verschillende online opdrachten op te lossen. De inhoud van de envelop van de teamleden verschilt van elkaar. Enkel door als team goed samen te werken, kunnen opdrachten opgelost worden. Kortom: 100% teamwork, 100% betrokkenheid! Wij zijn erg trots om te melden dat in 2020 ruim 35.000 mensen onze activiteit hebben gespeeld met een gemiddeld rapportcijfer van een 9,6. Wij hebben drie verschillende versies gemaakt waaronder een Christmas Special voor de kerstperiode.

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
Wij hebben met The Box Company ons volledig gericht op online teambuilding en dat is met iedere variant succesvol gebleken.

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
Momenteel ligt de focus nog op de online teambuilding activiteiten. Wij zijn momenteel bezig met een nieuwe online activiteit waarbij we de succesfactoren van de Remote Teambuilding Experience meenemen en deze uitbreiden met nieuwe toffe functionaliteiten zoals bijvoorbeeld live challenges tussen teams waarbij extra punten behaald kunnen worden voor het beste team.

Remote teambuilding - The Box Company
Remote Teambuilding inhoud envelop

Robin van der Schuyt | Van Der Linde Catering + Evenementen

Welke succesvolle initiatieven hebben jullie afgelopen jaar ontplooid?
We zijn volledig buiten onze comfort zone gegaan. Virtual Reality online 3D locaties, een culinaire boxen platform, een deelkeuken voor ZZP-ers en bezorgdiensten onder de naam ‘De Nieuwe Keuken’ met een eigen online kookstudio.

Daarnaast zijn we nieuwe samenwerkingen aangegaan op het gebied van horecalocaties. We hebben in 2020 ook een bestelsite voor transparante mondkapjes ontwikkeld. Allemaal hebben ze in de mix bijgedragen aan een volle agenda en een aanvullende omzet op de steunpakketten van de overheid. Zonder die steun kunnen wij helaas (nog) niet overleven.

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
Doordat er elke maand andere verwachtingen kwamen, heeft elk seizoen een product of dienst het beter gedaan dan de andere. De mix was uiteindelijk goed. Een openluchtbioscoop en drivethru zijn uiteindelijk op de plank blijven liggen. Op dat moment hadden we voor alle medewerkers werk en zijn we niet verder gegaan ter bescherming van iedereen die al buiten zijn eigen functie werkzaamheden deed. De flexibiliteit van het team is genoeg op de proef gesteld en we zijn super trots op de mensen die met alle windrichtingen zijn meegegaan.

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
De focus van Van Der Linde op korte termijn ligt bij de verkoop van online (VR) events met culinaire boxen, vers afgeleverd of per post. In het voorjaar bieden we leuke social distance party catering concepten. De zomermaanden staan in het teken van onze horeca locaties met terras en feestjes buiten.

In het najaar weer de normale evenementen met onze partners en locaties, een vol stadion met supporters bij Sparta Rotterdam en uiteraard de hospitality van het Nederlandse paviljoen tijdens de World Expo in Dubai. Partycatering komt als laatste weer van de grond met mooie eindejaarsfeesten, hopelijk corona vrij. Ook nieuwe projecten op het gebied van de korte keten en gezonde voeding zullen hopelijk het daglicht gaan zien. Kortom: klaar zijn voor de toekomst.

Van der Linde
Herman-den-Blijker-en-twee-koks-tijdens-kookworkshop-GOUD-bij-De-Nieuwe-Keuken-Van-der-Linde-Catering

Beeld: Constant in Beweging, Chase, Marco Scheurink, The Box Company, Van Der Linde Catering + Evenementen