Hoe gaat het met: Live Legends, Chainreaction, Momice, Quizzzit & Sonah Fine Foods
?

Hoe verliep afgelopen jaar? Wat werkte wel en niet? En wat doen ze nu?

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
Vraagtekens in bruine kleuren op vel papier

Het afgelopen jaar was uitdagend voor ondernemers in de evenementenbranche. Het was omdenken, motivatie hooghouden en ideeën uitproberen. Wij gingen digitaal langs bij verschillende bedrijven, om te kijken hoe zij 2020 door zijn gekomen en waarmee zij denken de komende maanden het hoofd boven water te houden.

Ad de Haan | Live Legends

Welke succesvolle initiatieven heb je afgelopen jaar ontplooid?
“Het team van Live Legends heeft in maart 2020 het concept LIVE@HOME in de markt gezet. Daarmee reageerden we snel op alle veranderingen die op de wereld en op ons bedrijf af kwamen. Een live event zat er voorlopig niet in en daarom verplaatsten we onze aandacht naar de virtuele wereld.

Met LIVE@HOME bieden we onze opdrachtgevers alle faciliteiten om een succesvol online event te organiseren. Een deel van ons kantoor in Abcoude is omgetoverd tot eventlocatie met opnamestudio’s. Qua technologie, regie en zeker ook qua veiligheid leggen we de lat enorm hoog om de bezoekers thuis onder te dompelen in een unieke ervaring met het gevoel van live! Dat betekent veel interactie, entertainment, snelle camera wissels en voor elk merk een uniek vormgegeven virtueel decor.

Met onze experience design studio waren we al actief op de internationale markt. Juist nu we gebonden zijn aan Nederland hebben we onze activiteiten op de Aziatische markt en het Midden Oosten uitgebreid. Vanuit huis ontwikkelden we in 2020 diverse showconcepten die in 2021 gerealiseerd gaan worden. Op de planning staan o.a. de openingen van diverse clubs in China en we zijn bezig om een shopping mall om te toveren tot een pretpark voor kinderen.”

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
Als er iets is gebleken het afgelopen jaar, is het wel dat je als bedrijf enorm flexibel moest zijn om de ontwikkelingen en veranderingen bij te kunnen houden. De wensen van de klant veranderden namelijk net zo snel mee. Van een fysiek evenement, via een hybride setting tot volledig digitaal. Door voortdurend te innoveren en verbeteren, zijn wij er in geslaagd om met LIVE@HOME altijd aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Deze ontwikkeling is dus eigenlijk alleen maar positief geweest.”

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
“Onze focus ligt op dit moment op het bieden van een optimale online event experience aan onze opdrachtgevers. Ook zijn wij nadrukkelijk bezig om onze visie richting de toekomst te bepalen. Hoe ziet de evenementenwereld er de komende jaren uit? Op nationaal, maar zeker ook op internationaal vlak. Wij organiseren digitale congressen met wereldwijd meer dan 300.000 bezoekers in 2020. Wat gaat de organisator van dat congres doen als er wel weer live ontmoetingen plaats mogen vinden? Met dat soort vraagstukken houden wij ons bezig.

Ook richten we het vizier op onszelf en op onze ambities. Als experience design studio zullen wij onszelf nog nadrukkelijker gaan profileren als absolute top van de wereld. Die ambitie past ook bij een bedrijf dat in 2020 meerdere internationale event awards (Eventex Best Agency, Best set design, Best designed clubs) in de wacht wist te slepen. Zodra het kan zullen we hier zeker nog een COVID-proof party momentje voor plannen!”

Twee presentatoren bij Axis Communications
Lichtshow op podium
Slingers op led scherm

Lennart Peeperkorn | Chainreaction

Welke succesvolle initiatieven heb je afgelopen jaar ontplooid?
“2020 begon natuurlijk heel mooi! In de eerste weken van het jaar organiseerden we voor 7 grote live events waanzinnige Chainreactions. We begonnen met 400 deelnemers in hun eigen fabriek en eindigden met wel 750 accounts. Het beloofde een prachtig jaar te worden. Toen kwam de klap. Het ene na het andere event werd verplaatst. Toen het grote thuiswerken begon hebben wij direct een online versie van de Chainreaction ontwikkeld, de Stay Home Chainreaction. Waarbij het idee dat je allemaal samenwerkt aan 1 doel, hoewel je op afstand van elkaar bent, goed aansloeg bij onze opdrachtgevers.

De Stay Home Chainreaction ontwikkelde zich snel naar een hybride vorm. Waarbij de deelnemers zelf een kettingreactie bouwen die overloopt naar een live versie. Zo start een collega door een balletje in beweging te zetten, deze loopt dat vervolgens d.m.v. prachtige zelfgemaakte kettingreacties door vele huiskamers en kantoren om vervolgens live te eindigen in de studio waarbij de host van het online event de bal weer opvangt. Deze versie wordt veel gebruikt als opening van het online event. Hoogtepunt van de hybride vorm was een event waarbij we collega’s uit 16 landen met elkaar verbonden. We begonnen in Sydney en gingen door 12 met een Stay Home Chainreaction deze liep over en in 2 live events in Milaan en Hamburg en we eindigde live met de finale in de studio in Nederland.”

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
“Tegen de Sinterklaas en Kerstperiode dachten we dat er grote behoefte zou zijn om toch een event te organiseren. En zo bedachten we Drive in events. Waarbij je met je bedrijf, in de auto, op bezoek kon bij Sinterklaas of je kerstpakket kon ophalen. Het kostte echter behoorlijk wat tijd om hier de juiste vergunningen voor te krijgen. Daarmee verloren we het moment een beetje. Wellicht is er toch nog een toekomst voor drive in events nu het steeds langer duurt voor we weer echt live kunnen.”

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
“Op dit moment doen wij nog steeds de online en hybride Chainreactions. Daarnaast verwachten we dat er niet in 1 keer weer grotere events georganiseerd zullen worden. Daarom hebben we ook een kleinere versie van de Chainreaction ontwikkeld. Geschikt voor groepen tot ongeveer 50 personen die mobieler is en makkelijker in te zetten op externe locaties. Deze versie is ook uitermate geschikt om te dienen als onderdeel van trainingen en on-boarding programma’s. Dat hier een goede klik is komt omdat onze activiteit echt gaat over samenwerken aan 1 doel en het versterken van talenten.

Daarnaast zijn we met een trainingsbureau een nieuw concept aan het ontwikkelen. Dit richt zich op bedrijven waarbij zo dadelijk de collega’s weer op het bedrijf mogen gaan werken.  Bij dit event wordt stil gestaan wat iedereen heeft meegemaakt afgelopen periode, maar richt zich ook op hoe we weer met elkaar gaan samenwerken. Een mix tussen een training en de Chainreaction en mooie manier om weer verbinding met elkaar te maken.”

Werkman op podium (foto: © Tycho Müller | Tycho's Eye Photography)
Medewerkers testen reactie (foto: © Tycho Müller | Tycho's Eye Photography)
QR code voor thuis

Rutger Bremer | Momice

Welke succesvolle initiatieven heb je afgelopen jaar ontplooid?
“We hebben in april een grote software update van Momice naar online events. Vanuit de mail komen deelnemers op de programmapagina van de event website en van daaruit sturen we ze naar de juiste livestream pagina en deelsessies te sturen.

In september hebben we Momice Check-In gelanceerd. Bezoekers op fysieke events scannen de QR code op e-ticket voor een tablet, waarmee ze ingecheckt zijn. Met een draadloze printer wordt label geprint, zodat je die op je badge kunt plakken. Een voordelige en veilige oplossing waar organisatoren zelf on-site registratie + badges kunnen verzorgen.”

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
“We hebben in juli Cruise in Control opgezet. Een concept in samenwerking met meerdere partners om in de Passenger Terminal Amsterdam een kant en klaar 1,5 meter event voor een minimale prijs aan te bieden aan organisatoren. Helaas zijn er geen Cruise in Control events georganiseerd. Een bittere pil, omdat we met veel verschillende partners samenwerkte om een veilig en professioneel concept op te zetten met zo min mogelijk out of pocket kosten omdat niemand die op dat moment kon maken en de eventbudgetten ook erg strak stonden.  Met als doel te laten zien dat veilige 1,5m events georganiseerd kunnen worden.”

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
“Onze grootste update ooit: Momice Online. Maandag de 25e hebben we deze nieuwe update gelanceerd met een groot lanceer event. We zijn nu bezig met de eerste events die hier gebruik van gaan maken. De update bestaat uit publieksinteractie voor online (en hybride / fysieke) events zoals polls, word cloud en kijkersvragen. Maar ook direct feedback na een sessie. Je kunt de deelnemers nu eenvoudig van plenair naar break-outs begeleiden op basis van hun registratie. Daarmee bieden we nu een persoonlijk en interactief online event platform. Je hoeft alleen de Vimeo/Teams of Zoom stream te integreren. En dat willen de meeste klanten omdat de ene liever met Zoom werkt en de andere met Vimeo. Het is nu de uitdaging honderden events van onze klanten met grote aantallen deelnemers gebruik te laten maken van al deze nieuwe features want iedereen wil het haha!”

Online poll op scherm
Camera standaarden in ruimte
Beeld met verschillende schermen

Mitchell Janssen | Quizzzit

Welke succesvolle initiatieven heb je afgelopen jaar ontplooid?
We zijn vroeg ingestapt op het online quizzen. Ook hierin zijn we natuurlijk gegroeid in hoe we dit hebben aangepakt en op welke manier. We zijn inmiddels drie keer verhuisd omdat er naast Quizzzit en ook door Quizzzit iets anders moois is gegroeid, namelijk Q Broadcasting. Hier maken we echt producties op tv waardig niveau, webinars, talkshows, maar ook spelshows in combinatie met quizzen. Met als een mooi hoogtepunt dat wij het grote Corona spreekuur met Jeroen Pauw als host hebben mogen faciliteren in onze studio en de Top4000 Popquiz.”

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
“Nee, eerlijk gezegd niet.”

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
“Op dit moment hebben we de focus liggen op het door ontwikkelen van waar we mee bezig zijn en ook een goede basis neer te zetten. De groei is bij ons snel gegaan waardoor alles weer goed neergezet moet worden.”

Veel schermen naast elkaar
Vergadertafel talkshow
Meerkeuzevraag kleur
Mannen tegenover elkaar

Eelco Meerman | Sonah Fine Foods

Welke succesvolle initiatieven heb je afgelopen jaar ontplooid?
“Wij zijn een pop up restaurant begonnen vanaf 1 juni tot en met eind september bij ons in Uithoorn. Wij hebben voor die periode een fort omgetoverd tot buiten restaurant met mooie tenten. Was een heel gaaf en succesvol project. En heeft ons echt de zomer door geholpen. We hebben dat project met zoveel mogelijk leveranciers en freelancers gedaan zodat iedereen een beetje geholpen is. Was heel gaaf om te doen.”

Waren er ook ontwikkelingen die helaas niet aansloegen?
“Nee eigenlijk nog niet. Wij zijn als Sonah Fine Food binnen de mogelijkheden van de wet bezig geweest en lukt best aardig. We zijn met de tweede lockdown kleine private dinner partijen gaan organiseren en thuis menu’s gaan bezorgen. En dat doen we nog steeds. 3 en 4 gangen menu’s aan huis bezorgd. Waarbij mensen alleen een pan met heet water nodig hebben en that’s it.”

Waar ligt op dit moment de focus van de werkzaamheden?
“Zoals ik al zei bezorgen wij fine dining 3 en 4 gangen menu’s van donderdag tot en met zaterdag. En we zijn nu met andere projecten bezig zoals het inpakken van pakketten. Je moet een beetje bezig blijven he.”