De kracht van een goed kick-off event: welke keuzes maak je?

Hoe Fellowmind live events gebruikt om hun filosofie uit te dragen en jaardoelen te behalen

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
Suzanne van der Eerden
Tijdens-het-kick-off-event-van-2019-onthulden-we-voor-honderden-medewerkers-de-nieuwe-naaa-Fellowmind

Alle neuzen dezelfde kant op en iedereen on board(en): een kick-off event is voor veel bedrijven een belangrijk moment als het gaat om het overbrengen van een bedrijfsstrategie en (nieuwe) jaarplannen. Tegelijkertijd is het een geweldig moment de mensen die een organisatie maken, met elkaar te verbinden. Voor Fellowmind, specialist in meaningful connections, klantrelaties door technologische ondersteuning en draaiend op de filosofie ‘people at heart’, is het zelfs een van de belangrijkste momenten in het jaar.

Dit is waar hun mensen samenkomen! Maar nu het bedrijf harder en harder groeit, wordt het organiseren van een strategisch succesvol live event ook een enorme uitdaging. Welke keuzes maak je en hoe zorg je ervoor dat mensen niet in de anonimiteit verdwijnen?

LEES OOK: Het dossier rondom kick ass kickstarters, waarin we sprekers, locaties en entertainment delen voor jou 2020 kick-off!

Mensen over de hele wereld

Gert Jansen, Group Marketing Manager van Fellowmind, kan niet genoeg onderstrepen hoe belangrijk live events – zoals een kick-off event – voor hun filosofie zijn. We zijn een snelgroeiende organisatie waar we écht geloven in people at heart. De events die wij (intern) organiseren zijn echt ontzettend belangrijk in het zichtbaar maken van onze mensen en hen dichterbij elkaar brengen.” Het bedrijf heeft onder haar paraplu diverse merken verspreid door Europa. Merken die hun eigen mensen en strategie hebben, maar volledig aansluiten op de people first-filosofie. “Voor ons wordt de vraag wie we tijdens een event samenbrengen, steeds groter.”

Medewerkers-als-keynote-speakers-en-case-presentaties

Autonomie versus anonimiteit

Groei is geweldig voor een onderneming, maar er liggen ook risico’s op de loer. “Wanneer we duizend mensen bij elkaar brengen, is er het risico van anonimiteit. Als je als werkgever impact wil hebben op je werknemer, dan wil je ook dat die persoon zich gezien en gehoord voelt.” Voor Fellowmind betekent dit dat steeds vaker de merken hun eigen events organiseren. “Lokaal werkt dan het beste. Naar buiten toe zeker, zodat de klantfocus duidelijk is, maar ook intern. Iedereen speelt een belangrijke rol tijdens een event, daar zorgen we voor.”

Een podium voor personeel tijdens je event

“Het is belangrijk dat onze eigen mensen echt onderdeel worden van het programma. We zetten ze is als spreker, als band, als quizmaster: zowel bij ons eigen kick-off event aan het begin van het jaar, als onze klantevents voor klanten en relaties door het jaar heen.” Een slimme strategie, want mensen onthouden zaken beter als ze ze beleven. Laat je een consultant zelf het verhaal delen over hoe hij dit jaar werkt om de gestelde doelen te behalen, dan versterkt dat het begrip. Hij snapt het hoe en waarom van de strategie. Immers: de consultant moet het begrijpen om het te kunnen uitleggen.

Een-kickoff-event-moet-elke-medewerker-echt-betrekken
Medewerkers zijn bij Fellowmind onderdeel van het podiumprogramma bijvoorbeeld als band of DJ tijdens het feest.jpg

Een strategie meemaken om waar te maken

Persoonlijke verbinding is dus voor elk event van groot belang. Voor Fellowmind is dit namelijk een middel om een doel te bereiken: de alignment van alle collega’s, alle neuzen dezelfde kant op. Gert: “Onze events kunnen ontzettend uiteenlopend zijn: van een intern Quarterly Strategy Meeting tot een succesvol Cupido Festival voor onze relaties. Wat ze allemaal gemeen hebben, is dat we onze mensen écht iets laten meemaken. Dat ze (zich) trots voelen, en denken: wauw! Hier wil ik bij zijn en aan bijdragen.”

Hoe groot je organisatie ook is, beleven is life. En daarom is live zo’n succes als het gaat om een goede kick-off. Wanneer mensen een missie beleven, voelen ze meer en meer hoe zij (je) kunnen helpen in het waarmaken ervan. Meemaken is meekrijgen! Bekijk de aftermovie van het kick-off event van Fellowmind en laat je inspireren!

Beeld: Kay Jansen Photography in opdracht van Fellowmind