Event-jes serieus nou: 3 inspirerende momenten van jouw collega’s uit het vak

Van vakgenoten, voor vakgenoten – tips waar je écht wat aan hebt

We weten hoe het is: jij zit midden in die waan van de dag, rennend van brainstorm naar briefing, van opbouw naar aftermovie. Logisch dat je vooral bezig bent met dóen. Maar juist dan is het goed om ook zelf even gevoed te worden.

In onze rubriek ‘Event-jes serieus nou’ vroegen we deze maand aan een aantal partners: wat gaf jou de afgelopen tijd nou écht ‘the bright side of live’? Laat je inspireren door de antwoorden – van en voor mensen die, net als jij, elke dag bezig zijn met het mooier maken van de livebeleving. Dank Hans Klaver (Obsession), Floris van Wijngaarden (Vineyard Premium Catering) en Coen Sipkes (Neoc) voor jullie inspirerende momenten!

Hans Klaver (Account Director Obsession)

“Vorige week vond in Shanghai de grootste car convention plaats. Dat bracht me terug naar een case die ik enige tijd geleden tegenkwam. Autobedrijven pakken vaak groots uit voor de lancering van hun nieuwste modellen. Zo ook Volkswagen bij de presentatie van hun elektrische ID-modellen in 2023. Een perfect voorbeeld van storytelling, gecombineerd met het gebruik van AR, mapping en motion. De manier waarop verschillende scènes gecreëerd worden, en hoe slim gebruik wordt gemaakt van het vloeroppervlak en de optische illusie waardoor het lijkt alsof de auto’s daadwerkelijk rijden, is een lust voor het oog. Zo houd je je publiek geboeid bij alles wat je product te vertellen heeft. Op kleinere schaal zijn we met een vergelijkbaar concept bezig om zodoende diverse inhoudelijke programmaonderdelen op deze manier over te brengen voor een digitaal event.”

Floris van Wijngaarden (New business manager Vineyard Premium Catering)

“In 2025 raakten wij geïnspireerd tijdens het event dat we organiseerden in de Beurs van Berlage voor een bekende cosmeticalijn. Het was een veeleisend productieproces, maar de manier waarop alle partijen gezamenlijk rust, structuur en vertrouwen brachten, maakte indruk. Niet alleen op de opdrachtgever, maar ook op onszelf. We hebben daar de verwachtingen overtroffen. Het bevestigde dat we als team kunnen excelleren onder druk, met oog voor detail en beleving. Deze meest recente ervaring motiveert ons om de lat steeds hoger te leggen en actief op zoek te gaan naar meer van dit soort premium evenementen.”

Coen Sipkes (eigenaar Neoc)

“De afgelopen maanden heb ik door Azië gereisd (Thailand, Singapore, Sri Lanka). Deze trips brengen mij altijd veel rust, ruimte en inspiratie, waar ik vervolgens de rest van het jaar uit kan putten. Hoogtepunten van deze trip waren het heerlijke eten in Thailand, de schitterende natuur in Sri-Lanka en de moderne architectuur en musea in Singapore. Ik was boven verwachting onder de indruk van de expositie van Iris van Herpen (Nederlandse modeontwerper) in het ArtScience museum te Singapore. Nu weer opgeladen en geïnspireerd terug in Nederland, op naar een seizoen vol mooie Neoc producties.”

Beeld: Obsession, Ruben Phillipse, Neoc