Struinend over het internet komen we vaak de leukste dingen tegen die perfect in te zetten zijn als communicatie binnen events. Deze toepassing is er zo eentje. Niet nieuw, wel heel gaaf!
Een simpel principe, maar een heel bijzondere inkt; een pigment die enkel wordt geactiveerd door de fits van een camera. Hoe tof is dat!
Een flitsende start voor jouw event
De toepassing is (onder andere) gebruikt bij de aankondiging van het Quebec City Magic Festival in 2014. Half lege posters met enkel een goochelhoed en de melding een foto ervan te maken werden gedeeld. Natuurlijk zorgde dat voor interactie en al snel ging het als een lopend vuurtje!
Hoe tof is het om deze toepassing in te zetten in de communicatie van jouw events. Of als easter egg die stiekem ergens in het bedrijf hangt waardoor een artiest bekend wordt gemaakt, of enkele medewerkers een vip-treatment krijgen tijdens het event. Ook gaaf; als brand activation voor jouw product. Dat wordt een nachtje posters plakken in de binnenstad!
We weten niet welke drukker dit in Nederland kan doen, maar hebben wel gevonden wat voor pigment het betreft. Succes! Deel je het met ons als je weet wie dit in Nederland kan doen?