Een bureau dat in coronatijd tegen de stroom in hard groeit? Dat is het verhaal van effectgroep*. De effectmakers van effectgroep* zijn communicatiespecialisten die communicatieoplossingen bedenken én maken. Het bureau is inmiddels zo’n 30 effectmakers groot en heeft bijna alles in huis voor interne en externe communicatievraagstukken, waaronder een team dat zich richt op online, hybride en live events en activaties.
Maar ook digitale specialisten, copywriters, vormgevers en een adviestak met een aantal door de wol geverfde communicatieadviseurs. Erg handig voor opdrachtgevers, want events zijn immers steeds meer geïntegreerd in de communicatiemix.
Koploper in online en hybride events
Nu fysieke bijeenkomsten niet of nauwelijks meer georganiseerd (mogen) worden, zoeken steeds meer opdrachtgevers naar een online variant voor hun jaarlijkse live events.
“We zijn 5 jaar geleden gestart met de eerste online projecten. Door corona heeft de vraag naar online events een enorme vlucht genomen en nu kunnen we deze ervaringen goed gebruiken”, aldus COO Mariëlle Timmers. Zij heeft het digitale event-domein binnen effectgroep* de afgelopen jaren op de kaart gezet en ervoor gezorgd dat het bureau zich koploper in online en hybride events mag noemen.
One-stop agency
Op de vraag waarom effectgroep* zoveel opdrachtgevers voor online events weet aan te trekken, antwoord Mariëlle met enige trots. “Een online event vraagt nog meer kennis van communicatie. Je moet weten hoe je mensen bereikt én boeit. Online kijkers worden iedere 8 seconden afgeleid, dus is het wel zaak om goed na te denken over content en interactie. Maar denk ook aan belichting, beeldkwaliteit en het totale plaatje. Bij effectgroep* hebben we alle disciplines in huis om opdrachtgevers te voorzien van online events met écht resultaat.”
Overheid & zorg, corporates en merken
Het bureau bestaat inmiddels 23 jaar en heeft haar ervaringen geborgd in drie marktsegmenten. Binnen elk segment werken effectmakers met kennis en ervaring van die markt.
“Het werken aan een campagne voor HP is nu eenmaal iets anders dan een langdurig adviestraject voor een non-profit organisatie. Hetzelfde geldt voor events. De overheid zet sterk in op inhoud en informatieoverdracht, terwijl merken vaak kiezen voor een vette experience. Opdrachtgevers mogen van ons verwachten dat ze effectmakers krijgen die hun wereld goed begrijpen”, vertelt Kirsten Flik. Zij is al 10 jaar werkzaam bij het bureau en heeft zich gespecialiseerd in het adviseren van klanten over strategie en content voor live en online events.
Beeld: Tycho’s Eye Photography
Kenmerken
- Communicatie met écht resultaat
- Effectmakers
- Live, online en hybride events
- One-stop bureau
Eigenschappen
- SpecialismeAdviesbureau, Evenementenbureau, Evenementenorganisatie, Eventmarketing en Communicatiebureaus, Online en hybride events