East Side is van oorspong een eventbureau. Nu, na ruim 30 jaar, is het bureau uitgegroeid tot veel meer een bureau voor communicatie, met een duidelijke focus op live. Huh? Heel simpel: een event is altijd live, maar het medium dat East Side kiest, is niet altijd een event.
East Side trechtert de essentie uit een briefing en bepaalt op basis daarvan welke communicatiemiddelen het meeste verschil maken. Dat gaat verder dan live events als een kick-off, congres, opening, personeelsfeest, activatie. Denk bijvoorbeeld aan een brand experience, tentoonstelling, beursdeelname of een totaal jaarprogramma.
Team East Side
Werk je met East Side, dan werk je met een team. De achtergronden zijn divers en dat levert een andere kijk op: van bedrijfseconomisch socioloog en merkenbouwer, tot ruimtelijk ontwerper en -meer voor de hand liggend- eventmanager. Wat hen bindt, is dat ze allemaal open staan om nieuwe dingen te ontwikkelen vanuit de inhoud, en dat met grote passie en plezier doen.
Op het gebied van creatie en productie zijn de teamleden bijzonder complementair aan elkaar. Dat maakt East Side interessant en onderscheidend. It’s a people’s business. Er bruist een energie waar je u tegen zegt. Het is aanvoerder Marièlle Beek (inderdaad, bij East Side geen directie) die deze groep, die een tikkeltje tegendraadse koers binnen de eventbranche vaart, optimaal laat samenwerken. In partnerschap met opdrachtgevers, met een hoge mate van betrokkenheid. Zo gaat dat bij East Side.
De inhoud bepaalt de vorm
Goede input is goede output. Daarom wordt er veel tijd vrijgemaakt om de juiste vraag (achter de vraag) te achterhalen en de bedrijfscultuur van de opdrachtgever op te snuiven. East Side wil zich één voelen met de opdrachtgever en diens doelgroep. Echt kennismaken met elkaar, kritisch en adviserend, als experts.
Zo wordt een gedetailleerde debriefing opgesteld dat dient als leidraad voor het verdere traject. Tijdens de brainstorm wordt bepaald welke middelen het maximale rendement opleveren en wat het creatieve concept wordt, in een éénmalig moment of liever nog in een eventkalender. Zodat er een aaneenschakeling is van middelen waarmee een strategische lijn wordt gecreëerd en interne en externe doelen worden behaald. East Side kijkt altijd naar het resultaat. Wat levert het voor de opdrachtgever op? Dan is de vorm ineens ondergeschikt!
Beeld: East Side en Ronald van Slooten
Kenmerken
- Denken middelenvrij, strategisch en creatief. De inhoud bepaalt de vorm.
- Werken transparant, integer en ontzorgend. Onze klant is onze partner, want samen bereik je meer.
- Zijn toegewijd, gezellig, no nonsense en praktisch.
- Motto: Bekijk het eens van een andere kant. Dat resulteert in communicatietrajecten die net even anders zijn en het verschil maken.
Eigenschappen
- SpecialismeEvenementenbureau Eventmarketing en Communicatiebureaus