Concept & Strategy

Werkgever, investeer in jouw eventteam met opleidingen van Eventacademy

"Blijf jezelf challengen voor vernieuwende events"

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Niet iedereen is gemaakt voor het vak van eventmanager. Opdrachtgevers verwachten dat je niet alleen events kunt organiseren, maar ook op strategisch niveau kunt meepraten, een sterk concept voor het event kunt bedenken, rekening houdt met de doelstellingen van verschillende stakeholders en inspeelt op de laatste trends en ontwikkelingen.

Pfff, dat klinkt best pittig. Eens! Tegelijkertijd is het ook het leukste vak van de hele wereld, zodra je ‘het spelletje weet te spelen’. Gelukkig biedt Eventacademy drie opleidingen die zorgen voor een verrijking van je kennis, netwerk en rust. Erg fijn. Zeker in een tijd waarin actuele gebeurtenissen, zoals de komst van AI en personeelstekort, het stijgende belang van events tonen!

Eventopleidingen voor professionals

Events organiseren is een vak dat steeds complexer wordt. Daarom is het goed dat er diverse studies te volgen zijn, zodat ‘de eventmanager van de toekomst’ is voorbereid op wat van ze wordt verwacht. Maar ook als je (lange) tijd als event professional werkzaam bent, is het raadzaam up to date te blijven. Om die reden is Eventacademy opgericht, waar drie verschillende opleidingen worden aangeboden:

  • Effectief eventmanagement | leer effectiever events organiseren
  • Eventconcept, creatie en design | boost je creativiteit & spot trends
  • Strategische eventmarketing | zet events in als strategische tool
Eventacademy Dirk Prijs Annemiek vd Hoeven

Vakbekwame docenten

Het bijzondere van Eventacademy is de nauwe connectie die ze heeft met belangrijke brancheverenigingen (waaronder Genootschap voor Eventmanagers en G14) en key players in de markt. “We zijn erg kritisch op de inhoud van de opleiding. Daarom dat we de opleidingen continu tegen het licht van actuele ontwikkelingen en trends aanhouden en waar nodig updaten,” aldus directeur Dirk Prijs. “We dagen docenten echt uit om hier goed op in te spelen. Waar het nodig is om beter aan te sluiten op actuele marktsituaties, zoeken we andere experts.” 

 Ongeacht de keuze van de opleiding kan de event professional rekenen op het volgende: 

  • De groepsgrootte is maximaal 10 personen, zodat er veel aandacht is vanuit de docenten en tussen de deelnemers onderling. 
  • De docenten hebben ieder ruime ervaring in hun eigen vakgebied en zijn intrinsiek gemotiveerd om deze kennis te delen. 
  • Deze kennisoverdracht vindt plaats in vijf tot zeven dagen; fysiek in Rotterdam, want live blijft eenmaal het leukst en meest effectief.
  • Naast de fysieke dagen waarin de groep samenkomt, heeft iedere deelnemer ook meermaals één op één begeleiding met de kerndocent. Zo wordt individuele aandacht gegarandeerd en worden deelnemers echt geholpen bij hun opdracht.
  • Gedurende de opleiding is er veel contact tussen de deelnemers. Een waardevol netwerk dat in de jaren daarna nog steeds veelvuldig wordt ingezet door alumni-dagen.
Eventacademy geslaagden

Voor elk type eventprofessional een passende opleiding

Effectief eventmanagement: in control over jouw events
Je organiseert al jaren events, maar heb je de puntjes op de i? Honderden eventprofessionals hebben zich deze vraag eerder gesteld en vonden hun antwoord bij Eventacademy. Tijdens deze opleiding krijg je allerlei tips, tricks, tools en formats om effectievere events te organiseren. Worstel jij met inefficiënte processen, foutgevoelige taken en stressvolle planningen? Van projectmanagement tot doelstellingen en ROI. En van financiële inzichten tot strategische storytelling. Dit en meer thema’s komen allemaal aan bod. 

Eventconcept, creatie en design: creëer events op hoger niveau
Het wordt steeds uitdagender om een doelgroep te blijven verrassen met nieuwe concepten. Ervaar jij gebrek aan inspiratie, hoge no-show of een matige betrokkenheid van bezoekers? Meld je dan aan voor deze opleiding en leer zaken als data-driven eventmarketing, customer experience en imagineering. Dan weet je na afloop hoe je jouw events echt onderscheidend kunt organiseren.

Strategische eventmarketing: benut jouw potentieel tot in de boardroom
Je hebt jarenlange ervaring, maar wilt jouw events een verdiepingsslag geven? Dan is deze opleiding voor jou geschikt. Na deze opleiding kan je aantonen wat events waard zijn, ben je een gesprekspartner op C-level en kan je events inzetten als effectief marketingmiddel. Onderwerpen die aan bod komen zijn crossmediastrategie, conceptontwikkeling en ROI, accountability en effectmeting. 

Maximaal toegevoegde waarde

Ongeacht de mate van ervaring kan iedere eventprofessional, met de juiste kennis en tools uit deze opleidingen, de waarde van diens events vergroten. Dirk: “Zeker in een tijd waarin veel van medewerkers wordt verwacht, er een hoge mate van personeelstekort is en uitval haast een gegeven is binnen organisaties, wordt bijscholing aangeraden. Het stimuleert niet alleen de medewerkers, maar zorgt ook voor een effectievere en efficiëntere benadering van events binnen jouw organisatie. Al helemaal nu met de komst van AI het communicatiemiddel ‘events’ het enige is dat 100% echt is.”

Eventacademy graduates MiEM

Kortom, zo’n opleiding betaalt zichzelf terug. Check de website van Eventacademy voor de mogelijkheden!

Beeld: Event Academy