Denk je aan Koninklijke Jaarbeurs, dan denk je al gauw aan de grote evenementenhallen. Logisch! Maar de locatie biedt nog veel meer te gekke ruimtes. Wat te denken van vier congresgebieden die perfect geschikt zijn voor 100 tot 700 gasten.
Precies, dat wist je wellicht nog niet. Zonde, want deze areas hebben elk hun eigen uitstraling en sterke kenmerken. Klinkt goed he?!
Lees ook
Say yes to a congres
De eerste congresruimte, Media Plaza, werd gebouwd in de jaren ‘90 als hét demonstratiecentrum van internet waar ondernemers langs konden komen om te leren ‘hoe om te gaan met het internet’. Fast forward naar 2023 waar Jaarbeurs een modern, innovatief en veelzijdig congrescentrum aanbiedt, super centraal gelegen in Utrecht, direct naast het Centrale Station en op loopafstand van de gezellige binnenstad.
Daarbij kan je als organisatie kiezen tussen Media Plaza (met twee losse areas), Supernova of de Julianazalen. Elk met een eigen look en feel, zodat er altijd wel een plek is die perfect bij jouw event past. En allen volledig ‘plug & play’, dus voorzien van microfoon, beamer, schermen, geluid en technicus. Eigenlijk hoef je alleen je USB-stick mee te nemen en kan het programma beginnen. Yes!
Media Plaza (Auditorium)
Deze area kenmerkt zich door ‘de plenaire zaal met de gekleurde stoelen’. Hier kunnen tot 200 gasten terecht met complete focus op het opvallende podium. Gecombineerd met de moderne audiovisuele techniek komt jouw branding optimaal tot zijn recht. Verder kenmerkt het Auditorium zich door een foyer voor de registratie en een sfeervolle barzone met daaromheen tien bijzonder ontworpen sessiezalen; van 8 persoons boardroom tot kleine zalen voor maximaal 55 gasten.
Media Plaza (Polar)
Waar de plenaire ruimte van het Auditorium bekend staat om de kleurrijke uitstraling is het in Polar juist de strakke, witte omgeving die als een wit canvas smacht om gebruikt te worden. Richt het volledig naar wens in, gebruik jouw bedrijfskleuren in de verlichting en aankleding en laat de boodschap shinen!
Ook bijzonder is dat er al veel techniek aanwezig is waarmee je de gasten in twee opstellingen kunt plaatsen; een theateropstelling voor maximaal 500 personen of een arena-opstelling voor 650 personen. Zo cool als de plenaire ruimte, zo warm is de Flame-foyer met haar verlichte oranje bar. Ook voor subruimtes kan je hier perfect terecht, want er zijn maar liefst acht zalen voor 40 tot 110 personen.
Supernova
Voor een echt onvergetelijke indruk van jouw congres moet je de Supernova hebben. Dit gebied geeft een nieuwe dimensie aan jouw bijeenkomst. De eyecatcher is de grote centrale bar in de TransitZone.
Deze ruimte leent zich naast de culinaire en netwerkmomenten ook goed voor een beurs van circa 40 stands. Nice! Aan de ene kant van deze langwerpige ruimte liggen de vier subruimtes van 100 tot 195 personen, maar ook te schakelen tot 440 personen. Aan de andere zijde is de plenaire ruimte voor (nog eens) 440 personen te vinden. Niets is standaard hier; zo ook de techniekcabine die eruitziet als een ufo. Wij zeggen; ‘Lift off’ voor jouw event!
Julianazalen
Gezien de gave uitstraling, vele mogelijkheden en aanwezige basistechniek in alle ruimtes is de Jaarbeurs absoluut een interessante locatie voor jouw congres. Mocht je toch liever gaan voor een klassieke look, dan is congresruimte Juliana wellicht een goed alternatief. Met een harmonieuze uitstraling en veel daglicht ligt de focus al snel op jouw boodschap en dat is toch wat je wilt. Er is een exclusieve entree, een plenaire zaal voor 450 personen en vier subruimtes voor 80 tot 90 personen. Zo geniet je ook in klassieke sferen van alle voordelen van het organiseren van een event bij de Jaarbeurs.
Voor welke van de vier congresgebieden je ook kiest. Bij de Jaarbeurs wordt je volledig ontzorgd. Niet alleen in alle faciliteiten die aanwezig zijn, maar ook in het team dat volledig meedenkt met jou als klant; van bewegwijzering tot catering. Over dat laatste gesproken; Jaarbeurs wil de meest duurzame locatie van Europa worden. Dat ervaar je in tal van initiatieven, maar ook op culinair niveau. Zo maak je met de keuze voor de Jaarbeurs hét verschil en dat straalt goed uit op jouw congres. Heerlijk!
Beeld: Michiel Ton en Jaarbeurs