Catering op evenementen; voor sommigen is het de basis van het programma, voor anderen een financiële post dat vooral niet teveel van het budget mag opnemen. Veel evenementenlocaties werken met één of meerdere voorkeur-cateraars waar je als opdrachtgever gewenst wordt mee samen te werken. Hartstikke prima natuurlijk, maar dat kost je wel een extra schakel (en mogelijk een opslag), want de communicatie loopt vaak via de locatie.
Theater de Kampanje doet het helemaal anders. In het pand is tevens restaurant Stoom, dat onder de vlag van het theater valt, gevestigd. Het biedt ruimte aan daggasten om te lunchen en dineren, maar dezelfde keuken verzorgt ook alle culinaire voorstellen voor alle evenementen. Daar doe jij jouw voordeel mee!
Extra flexibel
In gesprek met Inge Bruin, zakelijk event manager van Theater de Kampanje, wordt al snel duidelijk wat zo fijn is aan het werken met restaurant Stoom. “Bij de verhuizing van het theater naar de huidige locatie is de keuken ingericht om grote zakelijke evenementen te kunnen faciliteren. Ik heb voorheen zelf bij een cateraar gewerkt dus weet waar ik op moet letten. Het viel mij meteen op dat het team in deze relatief kleine keuken zonder problemen omvangrijke partijen kan voorzien van lunches, diners en wat niet meer. En op maat voorstellen, want onze chefkok gaat graag samen met de klant om tafel zitten om een mooi voorstel binnen budget te creëren.
Wat ik vaak hoor van opdrachtgevers is dat ze blij zijn met de enorme flexibiliteit van de keuken. Een paar dagen van te voren het aantal ophogen van 100 naar 200 gasten voor een sit down diner? We regelen het. Maar ook als je op de dag zelf aangeeft dat het aantal met een paar personen omlaag gaat, doen we niet moeilijk en verrekenen we dat op de factuur. Dat is het voordeel van in house catering; als opdrachtgever heb je een schakel in het proces minder en dat ervaar je in de snelheid en kosten.”
In de praktijk
Klinkt goed, maar wanneer is het restaurant afgelopen jaar op stoom gekomen? Wat te denken van de medewerkersdag voor 1.000 personen waar we eerder over schreven? Er werd een complete festivallunch én borrel verzorgd met (duurzame) disposables. Door een aantal slimme wijzigingen werd het aantal dieetwensen van 83 teruggebracht naar 35, waardoor deze selecte groep gasten in een echte op maat lunch voorzien werd.
Maar ook een organisatie die al tijden hun kwartaalmeetings inclusief diners bij Theater de Kampanje wordt elke keer verrast met een vernieuwend diner. En 400 gasten van een 100-jarig jubileum werden op een op maat gemaakt drie gangen diner getrakteerd. Het kan allemaal doordat de locatie door de grootte en veelzijdigheid enorm flexibel is.
Naast sit down diners komen ook leuke shared diner concepten, grab-and-go foodfestival-items en complete culitainment concepten voorbij in bijvoorbeeld het thema ‘onderwater’ en BLACK&GOLD (inclusief bijpassende outfits van het personeel).
Bij Theater de Kampanje snappen ze wat beleving is. Niet alleen in het jaarlijkse theaterprogramma, maar ook bij de organisatie van jouw evenement. Ze blijven je net zolang verrassen met ideeën tot de stoom uit je oren komt. Flauwe grap, maar het is wel waar!
Beeld: Theater de Kampanje