Postillion Hotels biedt sinds deze zomer in alle vier de steden van de Randstad een congreslocatie met in house overnachtingsmogelijkheden aan. En dan praten we niet over een zaaltje met wat kamers. Maar over locaties waar je bij ieder terecht kunt met 1.200 personen voor een plenaire sessie (met een uitschieter naar 1.400 gasten in Den Haag), genoeg subzalen en 100+ kamers.
Ideaal voor allerlei uiteenlopende type evenementen; zo ook voor bijeenkomsten voor bedrijven en verenigingen uit de (internationale) associatiemarkt. Wat maakt Postillion Hotels voor deze doelgroep zo bijzonder? Wij vroegen het Nynke Kok, business development manager bij deze keten.
Lees ook
Wat versta je onder de associatiemarkt?
“Dan gaat het om de nationale en vooral internationale verenigingenmarkt in bijvoorbeeld de medische of technische sector. Zij organiseren meerdaagse congressen waar bijvoorbeeld leden of specialisten bij elkaar komen. Er zit vaak een rotatie in per land of zelfs per continent. Aan mij om deze verenigingen te overtuigen naar ons te komen.”
Waarom zouden ze naar Postillion Hotels willen komen?
“Wat ik veel hoor is dat wij met vier grote convention centres inclusief hotelmogelijkheden in elke grote stad ideaal zijn voor hen. Zeker omdat ze plenair starten in zalen waar 1.000 tot 1.400 gasten bijeen kunnen komen en daarna uiteen willen in workshops in één van de minimaal 20 subzalen die we in elke vestiging hebben. Daarnaast heeft elke locatie een mooie ruimte om een exhibition te organiseren. In Rotterdam hebben we zelfs 3.200 vierkante meter beursvloer.”
Klinkt goed. Hoe komen verenigingen met jullie in contact?
“We werken veel samen met de lokale convention bureaus van de steden. Het zijn grote aanvragen waarbij we de samenwerking met andere hotels, restaurants en andere bedrijven bewust opzoeken om als stad de vereniging te overtuigen.”
En dan is het gewoon een kwestie van overtuigen?
“Zeker. Zo heeft elke stad verschillende pijlers. Voor Den Haag zijn dat bijvoorbeeld ‘justice’ en ‘cyber’. Daarnaast wil een associatie graag lokale experts erbij betrekken, dus ook daar gaan we naar op zoek en nemen we in het voorstel mee. Verder laten we natuurlijk de kracht van Postillion Hotels zien. Denk bijvoorbeeld aan het net geopende Event Design Lab in onze vestiging in Den Haag.”
Ja, vertel daar eens meer over.
“Event Design Collective biedt een manier om te bepalen hoe je een event moet ontwikkelen. Je vergeet alle voorgaande edities en wordt echt terug naar de tekentafel gestuurd om ‘from scratch’ te kijken naar jouw evenement. Bepaal bijvoorbeeld eerst heel goed wie je stakeholders zijn en wat de behoeftes van ieder zijn. Zo ga je volgens het Event Canvas het hele event redesignen. Wij bieden opdrachtgevers het eerste Event Design Lab in Europa waar ze hun eigen event onder de loep nemen.”
Is daar behoefte aan?
“Absoluut. De wereld is de afgelopen paar jaar volledig veranderd. Dat betekent dat je ook geen ‘copy paste’ kunt doen van jouw laatste event. De wensen van stakeholders zijn veranderd en jouw bijeenkomst moet daarom ook opnieuw vormgegeven worden. In ons Lab ga je in een inspirerende ruimte met wanden waar je op kunt tekenen en voorzien van kleine zitjes en whitebordtafels in kleine groepjes aan de slag. Ook kunnen associaties een incompany training doen om meer algemeen een doelgroepanalyse te doen. Je kijkt vanuit het Lab uit over de beursvloer, zodat je meteen kunt inbeelden hoe het event eruit komt te zien.”
Wat te gek. Heel bijzonder om dat te kunnen aanbieden.
“Absoluut. Zo kunnen we ons meer als strategisch partner neerzetten, dan enkel een venue. Daarnaast laat het zien hoe serieus wij de MICE-markt nemen. Overigens kunnen ook Nederlandse corporates deze training volgen; stand-alone of als onderdeel van een groot onder te brengen evenement.”
Is dat wat Postillion Hotels onderscheidt van andere hotelketens?
“Onder andere. Het zit hem vooral in de persoonlijke aandacht en het willen meedenken. We zien je niet als klant voor één event. We willen echt de sparringpartner zijn en jouw event naar het hoogste niveau brengen. Daarom dat we ook continu innoveren. De AV is in alle plenaire en subzalen top notch. Dat is bij andere locaties echt niet altijd zo. Daarnaast waren wij bijvoorbeeld de eerste met brainfood en waarderen opdrachtgevers onze ‘15 minutes fix’-filosofie waarin we al jouw problemen binnen een kwartier oplossen.”
Zijn Nederlandse event managers hiervan op de hoogte?
“We timmeren hard aan de weg om Postillion als expert in de meeting branche neer te zetten, en dat wordt ook in deze doelgroep opgemerkt. En voor wie het nog niet weet: van harte uitgenodigd om te komen kijken. Gegarandeerd dat ze verrast zijn door onze mogelijkheden.”
Beeld: Postillion Hotels