Venues

Postillion neemt je mee op reis: van vergadering naar verandering

“Wij leveren aandacht met impact”

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Afgelopen jaar hebben we intensief met Postillion Hotels samengewerkt en de organisatie daardoor best goed leren kennen. In eerdere artikelen schoven we al niet onder stoelen of banken wat wij van ‘ze’ vonden, namelijk persoonlijk, creatief en hier en daar lekker eigengereid.

Maar waar we benieuwd naar waren is hoe Postillion zich verhoudt ten opzichte van de andere hotelketens met vergader-accommodaties. Wij zien het als ‘David tegen Goliat’, maar is dat terecht of dichten we Postillion dan te veel eer toe? Tijd om in gesprek te gaan met Thijs Peters, Director of Sales & Marketing.

Waarin onderscheidt Postillion zich van andere vergaderlocaties?

“Postillion heeft een grote focus op MICE. We zijn eerder een congresketen met hotelkamers dan een hotelketen met zalen. Zo plaatsen we bijvoorbeeld in Bunnik met gemak 1.200 deelnemers in een zaal, maar hebben we daar ‘slechts’ 79 hotelkamers. Een congresketen met het serviceniveau van een goed hotel, zou je ook kunnen zeggen.

Dat willen we in alle contactmomenten met onze congres- & vergaderdeelnemers overbrengen. Wij voelen het als onze verantwoordelijkheid om, waar gewenst, maximaal mee te denken om een meeting met impact te creëren. Men moet de zaal anders verlaten, dan dat men is binnengekomen.”

NXT MICE 2020 Postillion Hotels - Thijs

Kan je dat toelichten?

“Je moet als locatie weten wie je in huis hebt en wat het belang is van een meeting, congres of training, zonder je met de inhoud ervan te willen bemoeien. Daarom bestaat ons salesteam ook voornamelijk uit MICE- experts en hebben we die markt goed gesegmenteerd zodat we bij iedere groep op elk moment het verschil kunnen maken.”

Postillion Hotel Amsterdam

Waarin uit zich dat?

“Het begint eigenlijk bij het goed identificeren van de persona per segment. Een corporate eventmanager of PCO wiens werk het is om events te organiseren verdient een andere benadering dan een business booker, die als onderdeel van zijn of haar werk incidenteel een zaal reserveert voor een meeting. Voor de een ben je een schakel in een strategie, voor de ander meer een operationeel middel. Maar in beide gevallen kun je het verschil maken.

De aanvragen voor kleinere, meer standaardmeetings, worden bij ons afgehandeld door AskM, onze AI-solution. Een business booker wil snel een duidelijk antwoord over beschikbaarheid en prijs, en dat is precies wat AskM doet. Fijn voor de klant, en het levert ons tijd op om maatwerk te leveren aan de meer complexe congressen en events. Op deze manier willen we voor beide doelgroepen meerwaarde creëren.

Die meerwaarde bieden op de dag van de meeting zelf door onze toffe concepten. Brainfood is iets wat we al een tijd aanbieden, maar wat nog steeds relevant is. Focus van een deelnemer is niet ongelimiteerd, de snelle suiker-dip willen we dan ook graag voorkomen met onze gezonde en lekkere snacks.  Wil je een energieke pauze? No worries, we regelen zo een HAKA- Break of Yoga-Break voor je.

Binnenkort openen we ons eerste Event Design Lab in Postillion Convention Centre Den Haag, waar we organisatoren de mogelijkheid bieden om onder begeleiding van het Event Design Collective hun congres (verder) te ontwerpen. Alles voor meer impact.”

Hakabreak bij Postillion

Is dat genoeg om op te boksen tegen ‘de grote jongens’?

“We hebben met onze acht venues niet het formaat van ketens als NH, Van Der Valk of Hilton. Maar toch zou ik die vraag met ‘ja’ beantwoorden. We zijn in een paar jaar tijd gegroeid naar Convention Centres in alle vier de grote steden van de Randstad, met daarnaast nog andere succesvolle vestigingen verder in het land én mooie toekomstplannen. Als je dan kijkt waar we nu staan, dan is dat erg sterk. Sowieso kijken we verder dan enkel naar deze turnkey-ketens, want we willen concurreren met alle hoogwaardige evenementenlocaties.

Heel eerlijk, een zaal blijft maar een zaal. Een opdrachtgever boekt je om wie je bent als bedrijf. Klassieke hotelketens rusten op de naam of het aantal vestigingen. Wij moeten het hebben van onze platte organisatiecultuur met hoge verantwoordelijkheid op elk niveau en de originele invalshoeken om onszelf op de kaart te zetten.”

Bonbon als break bij Postillion
Chocolaatje als tussendoortje bij Postillion
Postillion Den Haag muffins en plantjes
Postillion Den Haag vergaderzaal met mensen

Wat hoor je hierin terug van opdrachtgevers?

“Dat onze locaties voor ieder type bijeenkomst wat te bieden hebben. Van misschien wel dé nationale congreslocatie in Bunnik tot de meer internationale vestigingen in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. Daarnaast horen we vaak dat de korte lijntjes die horen bij een kleinere keten erg worden gewaardeerd. De laatste tijd zijn het vooral ook de complimenten over hoe wij in coronatijd snel geschakeld hebben en van ons hebben laten horen met NXTMICE.”

Kamer van de sterke inhoud NXTMICE Re-Invent Postillion
Kamer van Reflectie NXTMICE Re-Invent

Heb je daar naast NXTMICE nog een voorbeeld van?

“In 2016 organiseerden we de Dreamevent-campagne. Hierin boden we eventmanagers € 30.000,- om het event dat ze altijd al in hun hoofd hadden bij ons te organiseren. Of een paar weken terug nog; toen we tijdens de Rotterdamse marathon ruim 50.000 mensen door onze vestiging lieten lopen voor het ophalen van het startnummer en het bezoeken van de expo.

Verder organiseren we al jaren de NXT GM Challenge waarin laatstejaars of net afgestudeerde hotello’s de kans maken om een jaar general manager van onze vestiging in Amersfoort te worden. Die voorbeelden zeggen denk ik alles over onze propositie. En over hoe we willen meedenken om de meetings van opdrachtgevers van een maximale ROI te voorzien.”

Postillion Rotterdam - vergaderen en overnachten
Mercurius Hall - posterborden - Postillion Rotterdam

Als ik dit zo hoor, dan kunnen we nog veel van Postillion verwachten de komende tijd.

“Absoluut. We zijn volop bezig met onze mooie toekomstplannen. Tegelijkertijd kijken we uit naar elke nieuwe aanvraag. Daag ons uit zou ik zeggen, daar zijn we dol op.”

Beeld: Postillion Hotels en Maurice Vinken (www.kleurstof.eu)