Venues

Postillion Amsterdam wil in 2023 af van de standaard

In gesprek met de nieuwe General Manager

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Na zeventien jaar in de hospitality sector in diverse directiefuncties bij de mooiste en exclusieve hotels in Azië was het voor Volkert Geertsen tijd om al zijn kennis over te brengen bij Postillion Hotel & Convention Centre Amsterdam.

Sinds december 2022 neemt hij als General Manager zijn team mee in zijn visie. Welke dat is? Daar waren wij ook benieuwd naar dus gingen we even langs.

Waarom kwam je na zeventien jaar terug naar Nederland?

“Onze kinderen hebben speciaal onderwijs nodig en die scholen zijn in Nederland twintig keer beter dan in Thailand.”

Hoe kwam je bij Postillion terecht?

“Ik heb in de afgelopen jaren gewerkt in diverse hotels. Van hele grote hotels waar elke dag wel één á twee Thaise bruiloften werd gevierd met zo’n 1000 gasten tot prachtige boutique hotels met maximaal 27 kamers. Toen we besloten naar Nederland te verhuizen wilde ik graag General Manager worden van een vier of vijf sterren hotel en het liefst in Amsterdam. Ik ben wat dat betreft met mijn neus in de boter gevallen!”

Volkert-Geertsen-General Manager Postillion Amsterdam

Hoe bevalt het?

“Er is hier in Nederland vergeleken met Thailand weinig personeel. Ik had meer personeel daar met vijftien kamers dan hier met 255 kamers. Maar ze zijn hier enorm competent. Je legt hier één keer iets uit en ze doen het. De kennis is ook veel hoger dan in het buitenland. Daar probeerde je mensen ‘empowerment’ bij te brengen, maar hier gebeurt het vanzelf.”

Wat vind je zo mooi aan deze Amsterdamse vestiging van Postillion?

“Allereerst de ruime mogelijkheden om evenementen bij ons te verzorgen. Naast de mooie kamers hebben we 3.000 m2 aan zaalruimte; van boardrooms tot een grote zaal voor 1.200 personen. Daarbij zitten we met ons congrescentrum in de oude kauwgomballenfabriek. Die geschiedenis komt terug overal in het hotel. Zo zie je heel veel ronde vormen terug in het hotel, de check in bollen van de recepetie kunnen we aanpassen op kleur, hebben de zalen in het hotel ieder een aparte geur,  vind je veel elementen van kauwgombal machines en natuurlijk de Donald Duck kauwgumplaatjes boven de trap.”

Postillion Hotel Amsterdam
NXT MICE 2020 Postillion Amsterdam
Postillion Amsterdam incheckbalies
Postillion Hotel Amsterdam

Waar zie jij grote kansen voor dit hotel?

“Op papier zijn we een vier sterren hotel. Maar service stopt niet bij de deur. Ik neem die gastvrijheid mee naar Nederland. We hebben niet het personeel om, net als in Thailand, mee naar de kamer te lopen. Maar we kunnen wel meelopen tot aan de lift. Dat is een stuk attenter. Dat noemen we ‘aandacht met impact’. Ook de site-inspection moet verrassender. We willen op alle vlakken van de standaard af.”

Wordt dat de nieuwe focus van het hotel?

“We gaan in de volledige breedte zorgen voor een nog sterkere impact. Zo maakt onze nieuwe chefkok Moes – onder andere gewerkt bij Michelinster-restaurant Compas te Loosdrecht – de banqueting kaart een stuk groener, we koken op inductie – en zijn volledig van het gas af – en stappen af van de single use plastics.

In het verlengde daarvan gaan we een mooi zomerterras bouwen, inclusief bbq’s en sfeervolle verlichting. Niet enkel voor de consument, maar vooral ook om het vergaderen nog aantrekkelijker te maken. Bijvoorbeeld ook door een stel foodtrucks neer te zetten voor een lunch of diner.

Maar ook bij de site-inspections willen we impact maken. Door bijvoorbeeld het logo van de gast overal terug te laten komen en op iedere verdieping tijdens de rondleiding te verrassen met iets lekkers uit ons cateringvoorstel. Ook wil ik de klachtenafhandeling persoonlijker maken. Gasten waren verbaasd dat ik ze ging bellen na een slechte review. Dat is precies wat ons als Postillion moet onderscheiden; aandacht met impact.”

Postillion Amsterdam terras met zitjes
Postillion Amsterdam kok achter de bbq

Wat gebeurt er met enkele toffe concepten, zoals jullie brainfood en de 15 Minutes Fix?

“Die vind ik zelf ook ijzersterk. In coronatijd hebben we dat een beetje losgelaten, maar dat moet echt terugkomen. Het typeert wie we zijn. We worden graag uitgedaagd. Dan zijn we op ons scherpst.”

Welke tips uit het buitenland geef je graag mee aan alle Nederlandse eventmanagers?

“In Thailand bestaat het woord ‘nee’ niet. Dat is ook mijn filosofie. Kijk niet naar de restricties, maar breng flexibiliteit terug zodat bijna niets onmogelijk is.”

Postillion Amsterdam buitenkant hoge toren

Het klinkt alsof je er klaar voor bent.

“Absoluut. De juiste personen zijn inmiddels op de juiste plek gezet en iedereen staat klaar om bedrijven te verrassen met een hoge gastvrijheid, culinaire verrassingen en persoonlijke aandacht. Dus kom langs. Probeer het uit en daag ons uit.”

Beeld: Postillion Hotels