Concept & Strategy

Nieuwe bedrijfsstructuur Obsession onderstreept visie ‘partners for live’

Nieuwe kansen voor bekende gezichten

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
Medewerkers Obsession

Partners for live. Het is niet een loze kreet die Obsession in chocoladeletters op de website geplakt heeft, omdat ‘ie zo lekker klinkt voor de buitenwereld. Het tegendeel. De filosofie en de ambitie die eraan vast zit komt terug in alles wat ze doet. Intern en extern.

Na de grote groei van de afgelopen jaren maakt het team van Obsession nieuwe stappen om diens visie onophoudelijk waar te maken. Met vijf nieuwe functies voor bekende gezichten binnen het team.

Flinke ontwikkelingen

Pandemie of niet, de afgelopen jaren is Obsession keihard gegroeid. In mensen, in projecten en in diensten. En daarin staan ze niet alleen. Waar een evenementenbureau tien jaar geleden vooral organiseerde, werd Obsession naast regelaar ook een creatief en strategisch partner. Die ontwikkeling bracht een diverse club mensen met diverse expertises naar de branche. En het maakte van Obsession een bedrijf met 21 collega’s over 3 afdelingen.

“Obsession heeft zich ontwikkeld. Op ieder front. De klassieke structuur van een evenementenbureau waarbij je één of twee eigenaren hebt die alles aansturen en controleren is dan niet meer duurzaam. Dat moet je niet willen ook”, legt Jan uit. “Het is op een gegeven moment niet meer logisch dat ik de junior projectmanagers begeleid. Er zijn anderen die dat beter kunnen. Die toegankelijker zijn en die veel beter weten wat er binnen dat team speelt.”

Jan is een van de vijf partners voor live die een nieuwe titel op het visitekaartje krijgt, als nieuwe managing director. Met Hans Klaver als account director en Marijke de Wit als creative director maakt hij het management team compleet. De andere rollen gaan naar Jaimy van der Meer als operations lead en Amber Fleury als team lead. “Zij zijn nu respectievelijk 4 en 5 jaar bij ons en verdienen deze stap echt. Zij belichamen onze filosofie.”

Om te blijven snappen wat de behoefte uit de markt is – en omdat events maken simpelweg te leuk is – blijft iedereen ook werkzaam op projecten. “We willen en moeten niet alleen leidinggevende zijn. Je moet begrijpen wat er speelt. En iedereen wil veel te graag mooie dingen blijven maken.”

Obsession Jan Liebregts - foto Nico Alsemgeest

Jan Liebregts (Managing Director)

Jan beschrijft de ‘Partners for Live’-visie als samen duurzaam groeien door overal het meeste uit te halen. “Als je een team vraagt dat voor ieder project te doen, dan is dat wederkerig. Dan zijn we hen verplicht alles te bieden wat ze daarvoor nodig hebben. Om iedereen de kansen te geven die ze verdienen. Want de ambities zijn, des Obsessions, groot. Tussen al die fantastische bureaus die er zijn, willen we gewoon de beste zijn. Simpel. Maar je kan wel zoveel willen, zonder de juiste mensen lukt dat niet. We hebben langzaam gebouwd naar dit moment. Nu zagen we het team met de potentie om deze stap te zetten.”

Toch gaat de nieuwe structuur voor Jan veel verder dan enkel grote dromen. “Ik vind het zo mooi dat we mensen die kans kunnen geven. En dat geldt eigenlijk voor ons hele team. En voor mij persoonlijk is de stap van Marijke, waarmee ik al 16 jaar samenwerk, heel bijzonder. Ik ken haar net zo lang als mijn vrouw! We kwamen hier samen binnen, 23 jaar oud, en nu is zij creatief directeur. Als wij dat kunnen faciliteren en dan met het hele team doen wat we kunnen…tja, dan zijn we eigenlijk al de beste.”

Medewerkers van Obsession (o.a. Marijke de Wit) geven elkaar high five

Marijke de Wit (Creative Director)

Marijke stuiterde 16 jaar geleden als dolenthousiaste stagiaire Obsession binnen. Om nooit meer weg te gaan. Ze werd als in-house creatief de eerste specialist binnen het bedrijf en neemt nu als levende en wandelende Obsession-encyclopedie de rol van creative director op zich. Vanuit die functie gaat ze meer dan ooit voor events die echt impact maken. Ze wil met haar team niet alleen de klantvraag beantwoorden, maar elke keer die stap verder gaan. Een stap verder in gasten verrassen. Een stap verder in duurzaamheid. Een stap verder door impact te maken met inhoud. Ze doet dit door haar team van sterke en specialistische conceptontwikkelaars aan te vullen met de toffe creatieve specialisten uit het netwerk van Obsession. En door wat risico niet te schuwen.

Obsession Hans Klaver - foto Nico Alsemgeest

Hans Klaver (Account Director)

Met collega’s die je al jaren kent, heb je aan een halve email al genoeg om elkaar te begrijpen. En dat is precies waar Hans voor gaat in de relatie tussen accountmanager en opdrachtgever. De accounts inhoudelijk écht eigen maken; dat is waar hij naar streeft. Want een goede accountmanager is voor hem niet iemand die verkoopt, maar iemand die adviseert. Iemand die weet wat een opdrachtgever wil, voordat die het zelf doorheeft.

Onder zijn leiding breidt het accountmanagersteam uit om zo steeds vaker vaste gezichten aan vaste opdrachtgevers te koppelen. Hans’ grootste uitdaging is om in die groei structuur en kwaliteit te bewaken. Daarom introduceert hij verschillende nieuwe systemen; vaste way of workings die het proces stroomlijnen. Die basisprocessen zullen Hans en zijn team voor elke opdrachtgever op maat aanpassen, voor de meest optimale en duurzame partnerships. Want net als Obsession gelooft Hans het allermeest in sterk samenwerken met de blik op de lange termijn.

Amels80_2022 Amber Fleury Obsession - foto Nico Alsemgeest

Amber FLeury (Team Lead)

Toen ze zag dat junior collega’s een tikje aan het zwemmen waren in hun nieuwe functies, sprak Amber het gewoon eens uit. “Joh, Jan. Moet iemand anders dat begeleiden niet doen?” Zo opgemerkt, zo gedaan. Met haar onvergelijkbare social skills werd Amber teamlead van alle junior collega’s. Van werving tot aan de evaluaties. Zij leert nieuw talent de overkoepelende vaardigheden die iemand een goede collega maken. Om steeds de standaard en bedrijfscultuur te bewaken onder iedereen die zich aansluit bij de Obsession-familie. En zo te helpen om een nog sterker en duurzamer team te bouwen.

Medewerkers van Obsession (o.a. Jaimy van der Meer) op de bank met hun voeten omhoog

Jaimy van der Meer (Operations Lead)

Als Jaimy iets ziet wat niet klopt, dan kan hij het niet laten om het beter te maken. Gelukkig is dat precies wat hij doet in de rol van operations lead. De analytische Jaimy bouwt de fundering voor groei. Hij wil nieuwe systemen opzetten die perfect aansluiten bij de behoeftes van zijn collega’s. Dat betekent niet voor elk klein dingetje een nieuw tooltje implementeren. Jaimy wil met zo min mogelijk systemen zoveel mogelijk bereiken. Daarnaast wil hij het meest uit bestaande data halen door die te borgen en te analyseren. En de leveranciersdatabase up-to-date houden zodat die aansluit bij de nieuwe ontwikkelingen binnen de branche. Want ambities kunnen nog zo groot zijn; zonder de juiste basis blijven ze enkel ambities.

Obsession bouwt aan haar toekomst! Wil je ze ook laten bouwuh aan de jouwuh?

Beeld: Nico Alsemgeest, Obsession