Zes jaar geleden stelde het bestuur van IDEA zichzelf twee vragen; ‘Hoe kunnen we als keurmerk voor toonaangevende bureaus beter tussen de oren komen bij opdrachtgevers in Nederland?’ en ‘Hoe vertellen we vanuit onze community wat de status is van live communicatie en events?’. Het antwoord was onder andere de IDEA Experience Conference, die na vier succesvolle live edities en één online/satelliet-variant, op dinsdag 28 september haar eerste hybride versie krijgt.
Met daarbij één helder doel, namelijk om te inspireren, maar ook echt de diepte in te gaan rondom hybride events. Of zoals Managing Director Maarten Schram en bestuurslid Jan Liebregts elkaar vlekkeloos aanvullen in een interview: “Deze editie is uiteraard voor de bureaus, maar ook écht voor de marketeers en communicatie- en eventmanagers. Hybride events zijn onderdeel van de toekomst, maar er zijn nog veel vragen over. Deze Experience Conference is volgepropt met tips & tricks van interessante sprekers en experts.”.
Lees ook
Sterk programma zowel live als online
Zoals het een goed hybride event betaamd, is het programma op maat gemaakt voor zowel de live aanwezigen als de mensen die vanuit huis, werk of satelliet-events online meekijken. Hoewel, meekijken? Zowel live als digitaal is er volop interactie. Sterker nog; je kunt met iedere offline én digitale gast connecten. Dat is nog eens hybride!
Net zo bijzonder is het programma waarin tijdens drie keynotes, en onder begeleiding van prikkelende moderator Irene Koel, wordt ingespeeld op enkele actuele onderwerpen. Martijn Delahaye (directeur Marketing & Communicatie AFAS) vertelt over de kracht van een goede organisatiecultuur, Sander Duivestein (trendwatcher) over de impact van nieuwe media op events en Ryan Strain (YouTube Education Lead Northern Europe) over de kracht van ontmoetingen.
Daarnaast delen experts op het gebied van hybride events hun kennis. Zo vertellen Thomas Mulder (managing director We Are Live en al jaren IDEA-partner en als partner betrokken bij dit event) en Jan Liebregts (partner & operationeel manager Obsession en als bestuurslid van IDEA al jaren betrokken bij The Experience Conference) over hoe het concept en de creatie tot stand komt. Vervolgens vertellen Liselotte Oomen (freelancer showcaller) en Frank Koopmans (mede-eigenaar SMILE en eventpartner van deze editie) hoe je een hybride event technisch productioneel aanvliegt.
Ga je voor live of online?
Wij zouden het wel weten; voor live natuurlijk! Want laten we eerlijk zijn; alleen al het na lange tijd weer live kunnen ontmoeten van gelijkgestemden collega’s is geweldig. Daar komt bij dat er een meet & greet is met sprekers, zodat je specifieke vragen die voor jou(w events) van toepassing zijn gericht kunt stellen. Als dat nog niet genoeg is, is er op de locatie De Kromhouthal een toffe expositie ingericht met de meest effectieve cases van IDEA-bureaus. Dat is op het scherm ook te zien, maar die vette visuals zijn echt imponerend.
Kaartjes voor het 75-minuten durende plenaire programma kosten 75 euro inclusief btw. Precies, dat is één euro per minuut aan inspiratie, kennis en netwerken. Wow, boek dus snel voordat je tegen een weliswaar lager tarief achter je laptop moet plaatsnemen.
Beeld: IDEA Experience Conference