Doorpakken tijdens corona door een verbreding van de diensten. Het typeert de ondernemersgeest van Fleur Zethoven, eigenaresse van Six Stars Agency. Met succes, want sinds de start in 2018 is het bureau elk jaar gegroeid.
In aantal opdrachten, maar ook in onderscheidend vermogen. Daar plukt ze nu met haar team de vruchten van, want Six Stars Recruitment staat op het punt om uitgerold te worden. Wij spraken Fleur over het vak, de kracht van persoonlijk contact en kansen na coronatijd.
Uitstraling en charisma zijn leidend
De tijd dat je alleen hostess mocht zijn als je ‘maatje model’ had liggen achter ons als het aan Six Stars Agency ligt. “Ik vind het vooral belangrijk dat mensen de juiste uitstraling en charisma hebben, gecombineerd met een gezond stel hersenen. En dat ze snappen wat hospitality in de puurste vorm is. Daarom dat we ons personeel bijvoorbeeld laten deelnemen aan etiquette trainingen. Combineer al deze factoren en dan weet ik zeker dat een hostess een onvergetelijke sfeer kan creëren. Of dat als hostess, brand ambassadeur of in de horeca catering is.”
Onderscheiden door persoonlijk contact
Als we vragen naar het onderscheidend vermogen, lijkt het alsof Fleur opveert uit haar stoel: “Ik verbaas mij erover dat er bureaus zijn die personeel aannemen zonder sollicitatiegesprek. Zeker in een tijd waarin de werkethiek onder de jeugd behoorlijk verpest lijkt. Je wilt toch weten of mensen een vertegenwoordiging zijn voor jouw bureau en je ze dus met een gerust hart naar een opdrachtgever kunt sturen. Daarnaast, even eerlijk; in deze tijd van fotofilters is het ook belangrijk om te zien of je in het echt dezelfde uitstraling hebt als op de doorgestuurde foto’s. Daarom doe ik ook niet mee met de prijsvechters, maar werken we voor organisaties die echt snappen wat hospitality is. Onze tarieven liggen iets hoger, maar dan krijg je als opdrachtgever ook een perfect bijpassende medewerker.
Bij ons kan je daarom ook niet inschrijven voor een dienst. Wij zoeken per aanvraag welke medewerkers de best match zijn. Die aandacht en korte lijnen ervaren zowel opdrachtgevers en medewerkers ook tijdens de evaluatie. Bij ons geen geautomatiseerd formulier, maar altijd persoonlijk contact. Ik geloof dat Six Stars Agency om die reden al jaren een stijgende lijn ervaart in groei en omzet.”
Van hostess tot recruitment
“De laatste tijd worden we door opdrachtgevers steeds meer gevraagd voor bijvoorbeeld receptionisten en personal assistants. Hèt bewijs dat onze visie en samenstelling van ons personeelsbestand gewaardeerd wordt. Om die reden breiden we binnenkort uit met een recruitment- en werving en selectie-afdeling. We kregen laatst nog een prachtige aanvraag om dertig mensen te werven als game presenters voor een online casino. Een megaklus waar we op dit moment onze tanden in zetten.”
Beeld: Six Stars Agency