Hoe kijken Rutger Bremer (Momice), Mariëlle Timmers (effectgroep*) en Anton van Beek (sharingbox) terug op 2021?

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Het was een bewogen jaar waarin binnen de branche flexibiliteit een nog meer bepalend karakter kreeg. We gingen als sector van nagenoeg 100% sluiting, naar 100% opening en weer terug. We vroegen enkele branchegenoten hoe zij terugkijken op 2021 en vooral… wat neem je mee naar volgend jaar?

In deze editie spreken we Rutger Bremer (oprichter en CEO Momice), Mariëlle Timmers (COO effectgroep*) en Anton van Beek (Creative Accountmanager sharingbox).

Momice online studio

Rutger Bremer – Momice

Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Goed! In 2020 hebben we onze software doorontwikkeld voor online en hybride events. Dus in 2021 waren we helemaal klaar voor live, online en hybride events. Dat merkte je, want er zijn meer dan 3.000 events met Momice georganiseerd. Daarnaast hebben we de Momice impact methode verder door ontwikkeld en ook trainingen gegeven voor event professionals over online & hybride events. Dat was ontzettend leuk om te doen!”

Wat heb je geleerd en neem je mee naar 2022?
“Poeh, zoveel geleerd! Maar het belangrijkste was wel om constant met je doelgroep in contact te blijven, zodat je weet wat er speelt en waar ze behoefte aan hebben. Dan ben je in staat om snel producten en kennis aan te bieden die hen daarbij helpt. Zo werden onze webinars steeds beter gewaardeerd en onze software meer gebruikt. In 2022 gaan we deze succesvolle methode breder in de markt zetten om ook onze klanten zo te helpen. Want wat we zelf leren, delen we zoveel mogelijk met onze doelgroep.”

Welke foto typeert afgelopen jaar en waarom?
“Deze foto, wat de setting was van onze webinar over on-site registratie, en wel om meerdere redenen:

  1. Hoe fijn was het om weer over live events te kunnen praten! Ook al was het voor een korte periode. Er komen meer en betere periodes aan. Deze webinar ging over on-site registratie in coronatijd, want dit wordt er niet makkelijker op met de corona check en contactloos inchecken. Maar in de webinar hebben we daar uitgebreid bij stilgestaan; we lieten zien hoe onze contactloze check-in met badges met Momice werkt en veel tips gegeven om lange rijen te voorkomen.
  2. De webinar werd ontzettend goed beoordeeld (NPS+18). Hierin passen we onze eigen methode voor impact toe. Het format voor onze webinars hebben we afgelopen twee jaar doorontwikkeld. Dit was de beste beoordeelde ooit, omdat we de inhoud en vorm zo goed hebben kunnen laten aansluiten door vooraf veel met event professionals te praten over waar ze behoefte aan hebben.
  3. Deze ’studio’ is op ons oude kantoor; we zijn na een jaar weer terug! En dat voelt echt als een overwinning weer. Want we hebben dit kantoor samen zelf gebouwd en voelt als ons thuis. Het is weer een bewijs dat we weer verder groeien zoals we dat tot en met 2019 deden.”

Als je één advies mag geven aan jouw branchegenoten, wat is dat dan? Stay hungry, stay foolish. Dat is op meerdere manieren te vertalen, maar voor mij is het: blijf jezelf verbeteren en dwing jezelf om beter te worden. Door te blijven vragen, om je heen te kijken, goed te luisteren, zodat je kan aanpassen aan de situatie zoals zij is. Dan hebben de wisselende (corona) omstandigheden veel minder negatieve impact op jouw organisatie en events.”

fellowmind online event effectgroep

Mariëlle Timmers – effectgroep*

Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Misschien gek om te zeggen, maar 2021 was voor ons een jaar met een gouden randje. Want we sloten het jaar af met het behalen van maar liefst twee nummer 1 posities in het MT1000-onderzoek. We mogen ons een jaar lang de beste zakelijke dienstverlener in de sector Eventmarketing én Communicatieadvies noemen. Dat opdrachtgevers onze mensen, werk en resultaten zo waarderen in tijden waarin we volop wendbaar moeten zijn, is wel echt een hele fijne grote schouderklop. Ik ben dan ook super trots op onze effectmakers: een hele fijne club professionals die meebewegen en kansen zien in soms uitdagende tijden.”

Wat heb je geleerd en neem je mee naar 2022?
“Dat wanneer je je focust op datgene wat wél kan en waar je wel invloed op hebt, je daar zoveel meer energie van krijgt, dat er ook weer nieuwe deuren open gaan. Daarmee zeg ik eigenlijk dat je moet accepteren wat je niet kunt veranderen, omdat je daar geen stap verder mee komt. Het ondernemerschap zit echt in de organisatie en dat maakt dat we nooit stil staan en onze voelsprieten goed uitzetten om te blijven aanvoelen hoe we opdrachtgevers met MarCom uitdagingen anno nu goed kunnen blijven helpen. Door écht in contact te blijven en interessante mensen om je heen te verzamelen met nieuwe expertise die je organisatie weer verder brengen.”

Welke foto typeert afgelopen jaar en waarom?
“Dat is deze feestelijke slotfoto van een reeks spot-on uitzendingen voor Fellowmind. Waar we vierden dat twaalf leading Europese Microsoft partners uit zes verschillende landen vanaf die dag hun krachten bundelen en als Fellowmind door het leven gaan. Deze journey begon een jaar terug. Vanuit een campagnematige aanpak namen we alle 1.600 medewerkers stap voor stap mee in het proces van het worden van One Fellowmind. Wij geloven erin dat de communicatie richting de medewerkers geen one-off moment moet zijn, maar part of een samenhangend communicatieplan met de nodige creatieve doorvertalingen gericht op merkcommitment.”

Als je één advies mag geven aan jouw branchegenoten, wat is dat dan? “Ik wens jullie een jaar vol inspiratie en mooie events, waarbij je kansen blijft zien en loslaat waar je geen invloed op hebt. Blijf in beweging en laten we 2022 vol positieve energie ingaan.”

Deeljegeluk sharingbox actie voor de Staatsloterij

Anton van Beek - sharingbox

Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Ondanks een hele slechte start gaf het einde van het jaar ons toch vertrouwen. sinds het weer mogelijk was om samen te komen, gingen we samen met onze klanten op volle toeren om te gekke concepten neer te zetten. Iedereen wilde graag en dat was te merken.”

Wat heb je geleerd en neem je mee naar 2022?
“Ik heb nog meer geleerd om creatief om te gaan met lastige situaties. Bij sharingbox is voor elke situatie een oplossing.

Welke foto typeert afgelopen jaar en waarom?
“Samenkomen was natuurlijk lastig in het afgelopen jaar en daar hebben wij in samenwerking met Megawatt een leuke oplossing voor bedacht. Voor de Staatsloterij hebben wij een sharingbox geïnstalleerd waar bezoekers geluk konden delen door een liefdevolle boodschap in te spreken. Dit moment werd geprint als QR-code op een postkaart, die je vervolgens kon versturen. Dit is creatief inspelen op de situatie met geweldige resultaten.”

Als je één advies mag geven aan jouw branchegenoten, wat is dat dan? “Blijf vertrouwen hebben en denk in oplossingen, zo kom je weer tot mooie alternatieven.”

 

Beeld: Momice / effectgroep* / sharingbox