Er zijn van die periodes, meestal in januari, dat ik even geen alcohol drink. Ik merk dat ik het dan minder lang volhoud op borrels en feesten. Het helpt natuurlijk niet dat ik dan op een andere golflengte zit dan mijn pimpelende medemens. Maar een minstens even belangrijke oorzaak: Er zijn zelden echt lekkere alcoholvrije drankjes verkrijgbaar. Sap uit concentraat vind ik niks en dat mierzoete fris heb ik na een drankje of twee ook wel gehad. En ook als ik wel alcohol aan het drinken ben, laat ik het vaker staan als er een lekker alcoholvrij alternatief voorhanden is om mee af te wisselen. Gelukkig zie ik steeds vaker dat er ook aan de katermijders wordt gedacht. Neem bijvoorbeeld de Zero Bar, een nieuw concept met een uitgebreid assortiment aan non-alcoholische dranken. Ook top voor de BOB!
De Zero Bar, en de drankenindustrie in het algemeen, speelt in op een maatschappelijke trend waarin mensen steeds bewustere keuzes maken. En daar past zo’n bedwelmende vloeistof, waar je je bewustzijn juist van kan verliezen, nou eenmaal niet zo goed bij. De voordelen van minder alcohol zijn evident: minder verkeersongevallen, minder calorieën en minder koppijn. Als organisator gun je je publiek die voordelen toch ook?
LEES OOK: MEGAtrend: Bewustwording
Van Zero naar Hero
Om alcoholvrij net zo aantrekkelijk te maken als alcoholhoudend is nogal een opgave. De Zero Bar doet dit door enthousiaste Zero-bartenders neer te zetten die veel weten over de herkomst van de drankjes en die je graag verschillende varianten laten proeven. De alcoholvrij gin-tonic is erg populair en ook mousserende wijnen doen het goed, waarbij de droge bubbel de afwezige alcohol toch aardig compenseert. Natuurlijk is er ook een ruime keuze in 0,0% bier en minder zoete frisdranken die juist een bittertje hebben, zoals tonics en gemberbier. De Zero Bar heeft nog niet op heel veel evenementen gestaan, wat dat betreft kan je als organisator de primeur hebben voor je personeel of klantenkring. Boek hem via deze website, je houdt er gegarandeerd geen kater aan over 😉
Beeld: Vito Food Group