Hoe kijkt de branche terug op 2024 en waar ligt de focus voor 2025 (2)

Locaties en leveranciers aan het woord

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Het was een energiek jaar, voor iedereen in de keten. Wij waren benieuwd hoe sommige organisaties terugkijken op hun werkzaamheden en waar de zakelijke focus ligt voor 2025. 

Daarom spraken wij Maurice Meijer (eigenaar van Quizzzit) en Jacqueline Verschoor (sales en relatiebeheer bij Chassé Theater).

Maurice Meijer | Eigenaar van Quizzzit

Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Afgelopen jaar was voor ons een rollercoaster. We hebben een geheel nieuw product gelanceerd genaamd Bingggo. Geen klassieke papieren bingo met getallen of crazy bingo met alleen muziek, maar wij onderscheiden ons door juist een Trivia-bingo te doen waarbij de bingokaart met cijfers, teksten én foto’s te zien zijn. Met een Trivia is er veel afwisseling in onderwerpen en daarmee ook aansprekend voor een groter publiek. Ook was het een jaar van uitbreiding op veel eventlocaties die ons inhuren voor de bingo’s en quizzen. Met Apenheul, Akoesticum, Claus Events, De Soesterduinen, Ernst Sillem Hoeve, Standhotel Westduin, Up Events en enkele Van der Valk hotels toch aansprekende locaties die sinds dit jaar voor ons hebben gekozen. Als laatste wil ik het € 5,- concept benoemen waar we in Q3 en Q4 mee zijn gestart. Je kunt als eventbureau of eventlocaties een quiz of bingo zelf hosten voor slechts € 5,- per persoon. Hiermee heeft de locatie grote marges, is het event door onze software met één persoon te draaien en is er geen investering nodig. Dit concept wat als pilot is begonnen is een doorslaand succes.”

Waar ligt jouw zakelijke focus voor 2025?
“Op het uitbreiden van eventlocaties en locaties of eventbureaus die willen gaan draaien met het € 5,- concept. Daarnaast zijn we druk bezig om eind Q1 2025 een gloednieuwe website op te leveren waarbij de customer journey makkelijker en duidelijker wordt om zo nog meer traffic te genereren. Daarnaast krijgen we vanaf 1 januari salesversterking wat ook zijn weerslag gaat krijgen in de kwantiteit van onze events. Noemenswaardig is ook dat we in 2025 ook het concept karaoke gaan uitwerken en als stand-alone event of upsell naast een bingo of quiz te kunnen aanbieden.”

Welke foto typeert 2024 voor je?

Quizzzit

“De start van Bingggo op mobiel.”

Wat zou je mee willen geven aan de event professionals die dit lezen?
“Plan een teamsmeeting met één van onze salesmensen en ervaar zelf de kwaliteit van Quizzzit. Wie weet wordt je aangenaam verrast.”

Jacqueline Verschoor | Sales en relatiebeheer Chassé Theater

Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
Met ontzettend veel plezier en trots. Bestaande en nieuwe opdrachtgevers weten hun weg naar het Chassé Theater goed te vinden en zijn tevreden over onze dienstverlening. Ons evenementen team heeft er twee babies bij gekregen dit jaar. Fantastisch nieuws natuurlijk. We hebben de zwangerschapsverloven goed opgevangen. Dus druk, zeer zeker, maar ook heel tevreden (en opgelucht)!”

Waar ligt jouw zakelijke focus voor 2025?
Mijn persoonlijke focus ligt op het verstevigen van relaties met bestaande opdrachtgevers. Wij hebben veel repeterende klanten. Daarnaast blijf ik werken aan nieuwe contacten en onderhoud ik met veel plezier ons uitgebreide zakelijk netwerk, binnen en buiten Breda. Het gaat goed met de kaartverkoop bij het theater. Super fijn uiteraard maar ook een goede reden om tijdig in gesprek te gaan met grote opdrachtgevers die het hele theater of meerdaagse evenementen bij ons willen organiseren. Dat lukt dan vaak nog wel maar is soms een beetje puzzelen. Met een flexibele instelling en goeie kennis van de stromen en de mogelijkheden binnen onze locatie, komt het vrijwel altijd goed en hoeven we niet zo vaak nee te verkopen. Herkenbaar denk ik voor veel culturele instellingen.

Welke foto typeert 2024 voor je?

Chasse Theater

Deze foto, van het ChasséBoArte gala in november, typeert het Chassé Theater. Waarom? Omdat dit evenement verrassend en echt tot in de puntjes uitgewerkt en uitgevoerd is. Ruim 260 gala-gasten die de spannende voorstelling Horror te zien kregen en daarna compleet verrast werden door een spectaculair souper op het podium van de grote zaal. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Als klapper konden we met een laagdrempelige loterij een prachtig bedrag van € 19.950 ophalen voor de Quiet Community Breda. Ja, we hebben veel complimenten gekregen maar we waren vooral zelf ook heel tevreden (en dat zegt wat met onze hoge standaard).”

Wat zou je mee willen geven aan de event professionals die dit lezen?
Niet alleen aan de event professionals maar in zijn algemeenheid denk ik dat het fijn is als je je blijft verwonderen en je probeert te verplaatsen in de je opdrachtgever. Hoe kun je ze verrassen, uitdagen om het event net dat beetje extra te geven, meedenken in mogelijkheden. En op de dag zelf de zorgen uit handen nemen. Het is en blijft het mooiste vak ter wereld. Zeker bij ons mooie theater in het gezellige Breda.”

Beeld: Quizzzit, Chassé Theater