Teambuildingsactiviteiten: ze zijn er in allerlei soorten en maten. De ene vooral ludiek, de andere een tikkie afgezaagd of juist knettereffectief. De Ballenfabriek tikt de vinkjes ludiek en effectief wat ons betreft volledig aan. Deze interactieve live managementgame wil je een keer gespeeld hebben. Dat kan – na twee jaar – eindelijk weer en dat is superfijn!
Want ga er maar aan staan, samen met je collega’s een ballenfabriek runnen!
Alle ballen in de lucht
Op een fictieve fabrieksvloer zoveel mogelijk credits verdienen met je team, dat is je opdracht tijdens deze interactieve live managementgame. Dit doe je door ballen op de juiste manier te produceren, te verkopen en in te kopen. Het lijkt simpel, maar wacht maar tot je begint. Want alleen door optimaal samen te werken en meerdere ballen (figuurlijk) in de lucht te houden, kunnen jullie de boel draaiende houden. In deze game, die zo’n 1 tot 2 uur duurt, komen creativiteit, energie en inhoud op een geweldige manier samen. Hoe groter de groep, hoe meer dynamiek!
Een custom-made HR-tool
Na afloop van het spel volgt een energieke debriefing. Eerst binnen het eigen team, daarna plenair met alle teams. Welke strategie voor de inkoop, productie en verkoop heeft het beste gewerkt? Daar waar werd samengewerkt of juist daar waar goed leiderschap werd getoond? En wat voor lessen zijn er te halen uit de teams die slecht presteerden?
De Ballenfabriek helpt teams na te laten denken over samenwerken, rolverdeling en jezelf continue verbeteren. En het mooie: er wordt echt gekeken naar wat er in jouw organisatie speelt en welke learnings je eruit wil halen. Op basis daarvan kunnen verschillende spelonderdelen worden aangepast.
De Ballenfabriek is een custom-made game die geschikt is om te spelen vanaf 50 man (minder kan ook, maar dan nemen de kosten aanzienlijk toe). Ook handig: het spel kan op iedere locatie gespeeld worden en is naast het Nederlands ‘beschikbaar’ in het Frans, Duits en Engels.
Beeld: De Ballenfabriek