Venues

De wereld van Jaarbeurs kent vele gezichten; van verrassen tot vergaderen

Leren, inspireren, schaterlachen, vieren, delen, …

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Vorige week lanceerde Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. De reden? Veel bezoekers, klanten en potentiële medewerkers denken bij deze organisatie nog steeds aan ‘die enorme hallen’, maar er is zoveel meer te vinden op de locaties van Jaarbeurs. Tijd dus om een gezicht te geven aan de diversiteit aan mogelijkheden.

Hoe? Door Jaarbeurs letterlijk vanuit verschillende gezichten te belichten. Want de mensen bepalen het succes; zowel de organisatoren, de bezoekers als ook de eigen medewerkers. En achter elk portret schuilt een verrassend verhaal. Van kampeerliefhebbers tot legofans, van artsen tot motormuizen, van onderwijzers tot musicalliefhebbers. En van souschef tot Venue Healthcare Champion…

Vier gezichten = vier verhalen

Maar wie zijn de gezichten van de Jaarbeurs? Wij gingen op onderzoek en zagen in de gesprekken al snel de diversiteit aan mogelijkheden van deze evenementenlocatie terug.

“Mijn acties bepalen hoe generaties na mij leven” (souschef Michel Sturkenboom)

Al ruim zeventien jaar staat Michel in de keuken van Jaarbeurs. Samen met zijn team bedenkt hij de gerechten, werkt deze uit en zorgt dat het hele team draait. De duurzame ontwikkeling daagt hem en zijn collega’s elke dag opnieuw uit. “Ik ben mij er nog meer van bewust dat mijn acties medebepalend zijn voor hoe de generaties na mij kunnen leven. Daarom gooien we zo weinig mogelijk weg, bestellen we precies wat we nodig hebben en gebruiken we meer plantaardige producten in een assortiment dat grotendeels vegetarisch is. Zonder in te boeten op smaak en kwaliteit.”

Verantwoord culinair genieten kan dus altijd bij Jaarbeurs; van musical tot sit down dinner en van houseparty tot vergaderlunch. Bijzonder detail; eind 2022 werd Michel hiervoor beloond met de ‘Gouden Kroon’, een interne Jaarbeursprijs voor uitzonderlijke prestaties.

De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Michel - beeld Michiel Ton
De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Michel - beeld Michiel Ton

“Ik wil er zeker van zijn dat onze klanten tevreden zijn” (Noa Vermaak, sales support medewerker)

Als we onze contactpersoon bij Jaarbeurs moeten geloven, is Noa het boegbeeld van vriendelijkheid. Ze heeft door haar werklust en servicegerichte houding in korte tijd een mooie ontwikkeling doorgemaakt binnen het bedrijf.

Nu ondersteunt ze het sales- en marketingteam van twee grote consumententitels van Jaarbeurs; KreaDoe en Vakantiebeurs. “Op een beurs staan is niet niks. Wij zijn er om te helpen. Ik vind het prettig om te weten dat onze klanten tevreden zijn en zie het als mijn verantwoordelijkheid om hen gerust te stellen dat ze belangrijk voor mij zijn.
Wij helpen altijd met een oplossing.”

Die passie is voelbaar door de hele organisatie; intern, maar ook in contact met organisatoren en bezoekers. Het zijn toch de mensen die voor de herinneringen zorgen!

De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Noa-Vermaak- beeld Michiel Ton Beeld: MichielTon.com
Fotograaf: MichielTon.com
De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Noa-Vermaak- beeld Michiel Ton Beeld: MichielTon.com
De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Noa-Vermaak- beeld Michiel Ton Beeld: MichielTon.com

“Ik mag mezelf Venue Healthcare Champion noemen” (Corry Neggers, accountmanager congressen)

Wie een congres of ander type event in Beatrix Theater of Media Plaza organiseert, heeft in het voortraject waarschijnlijk veel contact met Corry. Door haar rol als accountmanager, strategisch partner en event manager zijn de lijntjes ultrakort en kan van het begin tot het eind met de klant worden meegedacht.

“We kijken écht wat onze klanten nodig hebben om hun event succesvol te maken.” Eén van die behoeften is een locatie die is gecertificeerd als HealthCare Venue. Dat betekent dat Jaarbeurs de strenge voorschriften naleeft die gelden voor farmaceutische bedrijven bij het organiseren, sponsoren of deelnemen aan medische evenementen en congressen. “Ik heb het certificaat Venue Healthcare Champion gehaald. Het is complexe materie door de strenge regels, maar het was vooral erg interessant. En een mooie kans om deze nieuwe vaardigheden af te stemmen op onze klanten, om ze zo nóg beter te helpen.”

De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Corry-beeld Michiel Ton
Gezichten achter de Jaarbeurs - Corry - foto Michiel Ton

“We zoeken altijd naar manieren om beleving te vergroten” (Marleen van Soest, Brand Marketing Manager)

“Als ik aan Jaarbeurs denk, denk ik aan beleving,” zegt Marleen. Dat ervaar je bij de evenementen waar ze verantwoordelijk is voor de bezoekerswerving en hoe deze in de markt gezet worden.

Marleen wil dat Jaarbeurs een fijne plek is voor bezoekers, waar ze echt een dagje uit beleven. Een deel van haar tijd besteedt ze daarom aan het luisteren naar feedback. “Zo kunnen we namelijk dat stapje extra zetten en gaan voor de mooiste beleving”. Door verschillende communicatiekanalen in te zetten en bezoekers om feedback te vragen, anticipeert Marleen op hun verwachtingen.

Daarnaast bedenkt ze samen met haar team bijzondere elementen en krijgt ze mooie (lastminute) ingevingen. “We proberen altijd te luisteren naar onze bezoekers en daarop te anticiperen.” “Het liefst blijf ik op de dag van openen van een beurs daarom even bij de registratiebalie staan om te zien hoe verwonderd mensen binnenkomen. Het is fantastisch om de eerste reacties te zien en denken: ja, dít is waarom we het allemaal doen.”

De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Marleen- beeld Michiel Ton Beeld: MichielTon.com
De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Marleen- beeld Michiel Ton Beeld: MichielTon.com
De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Marleen- beeld Michiel Ton Beeld: MichielTon.com
De-gezichten-achter-de-Jaarbeurs-Jaarbeurs-kerstfeest-by-MichielTon Beeld: MichielTon.com

Vier gezichten = vier verhalen = vier keer de overtuiging dat bij Jaarbeurs van alles mogelijk is. Van een verrassend congres tot een online talkshow. En van een levendige beurs tot een chique awarduitreiking. Hier word je met uitstekende service, een bak aan ervaring en boordevol passie geholpen om van jouw event een onvergetelijke herinnering te maken!

Beeld: Jaarbeurs / Michiel Ton