Venues

“De medewerkers zijn het kloppend hart van onze organisatie” (Iddo van ‘t Hek, Hart van Holland)

Een terugblik op een succesvol, maar bewogen jaar

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Vraag een willekeurige eventmanager naar de drie eerste evenementenlocaties die in zijn of haar hoofd opkomen en de kans is groot dat Hart van Holland daartussen staat. Deze ‘oude rot’ in het locatielandschap staat wat ons betreft bekend om de veelzijdigheid aan mogelijkheden, de professionaliteit van het team en de vriendelijkheid waarmee je hier ontvangen wordt.

Wij kijken met Iddo van ‘t Hek, directeur van Hart van Holland, terug op het jaar 2022 en ervaarden veel enthousiasme, trots en een lichte emotie in zijn antwoorden.

We zitten in de laatste dagen van het jaar. Hoe kijk jij hierop terug?

“Ik ben heel trots op het team dat er staat en wat zij dit jaar voor elkaar hebben gekregen. Er waren zoveel uitdagingen op bijvoorbeeld inkoop, personeelsgebied en beschikbaarheid van materialen. Tegelijkertijd was de vraag naar evenementen ongekend. Wat we dit jaar met een klein dedicated team hebben gedaan maakt mij trots.”

Hart van Holland bediening - foto Michiel Ton
Hart van Holland bediening - foto Joni Israeli

Wat was je verwachting van de evenementen toen ‘we weer mochten’?

“Ik dacht dat na een stilstaande positie de verkoopgerelateerde evenementen de boventoon zouden voeren. Dus inhoudelijke events waarin werd aangezet om te verkopen. Dat had ik totaal fout. De eerste opdracht die we tekenden was een personeelsfeest van 1.600 personen. Men had gewoon zin in een feestje. Laten we daar nou toevallig heel goed in zijn.”

Wow, dat is nog eens een knallende start.

“Ja, het was bijzonder dat deze trouwe opdrachtgever een giga-event wilde organiseren. Het was meteen vol gas en maakte het eerste kwartaal meteen goed. De toon werd daarmee meteen gezet voor de rest van de periode. Overigens was de eerste uitvoer een evenement voor 40 personen. Dat stelt werktechnisch weinig voor, maar we liepen als blije koetjes te dartelen. Dat gevoel was onvergetelijk.”

Hart-van-Holland-Smaak-van-Honing-buiten - beeld Joni Israeli

Merkte je dat de positie als locatie was veranderd door de stijgende vraag?

“Absoluut. De agenda liep met gemak vol en in plaats van dat we moesten wachten op een akkoord van een opdrachtgever, moesten we hen deadlines geven waarbinnen ze moesten beslissen omdat we anders de optie moesten vrijgeven voor een ander.”

Wat waren de grootste uitdagingen waar je in deze drukte tegenaan liep?

“De complexiteit van de evenementen bleef hoog. Heel leuk, maar we wilden geen concessies doen in de kwaliteit. De grootste uitdaging daarbij was by far het vinden van goed personeel. Zowel kwalitatief als kwantitatief. We hebben redelijk snel geacteerd op de binding met een grote groep ZZP-ers. Daar betaalden we meer voor, maar zo hadden we wel een stuk waarborging van de continuïteit en kwaliteit.”

Je gaf aan dat jullie heel goed zijn in feestjes. Is dat ook jullie focus?

“Nee, we zijn heel breed inzetbaar. Dat maakt Hart van Holland zo’n bijzondere plek om te werken en voor opdrachtgevers om hier hun evenement te organiseren.”

Hart van Holland Smaak van Honing binnen

Kan je wat voorbeelden noemen van de events die zoal plaatsvonden afgelopen jaar?

“We hebben een groot beursconcept ontwikkeld in festivalstijl. Naast de uitstraling van dit event, zat het ook logistiek zeer strak in elkaar. We hadden drie opbouwdagen, maar moesten vanwege een congres wat de dag na de uitvoer plaatsvond alles binnen acht uur afbouwen. Dat is ons uiteindelijk in zes uur gelukt. Dat is echt tof.

Een ander mooi evenement was voor een foodretailer die zijn 2.200 relaties had uitgenodigd voor kennisoverdracht van hun producten. Daarvoor organiseerden wij een preuvenement door de hele locatie met 80 verschillende frontcooking punten waar gerechten live werden bereid. Ga dat maar eens doen, in een periode van materiaaltekort. Doordat we goede relaties met onze toeleveranciers hebben opgebouwd is ons dat gelukt. Daar ben ik bijzonder fier op.

Op meer inhoudelijk niveau organiseerden we een driedaags marketingcongres waar elke dag 1.500 gasten over de vloer kwamen. Dat was bijzonder interessant en had veel dynamiek in het programma.

Vorig weekend hadden we op de eerste dag 800 partners van uitgezonden defensiemedewerkers op bezoek in een Winter Wonderland-thema. En op de tweede dag ontvingen we 400 ‘minima’ uit Nijkerk voor een avond met eten, drinken en entertainment. Dat organiseerden en bekostigen we op eigen initiatief omdat we dit graag voor de omgeving wilde doen.”

Hart van Holland chef kok Keuken

Dat klinken stuk voor stuk als bijzondere events. Staan er nog op stapel voor 2023?

“Zeker. Waar ik trots op ben is dat we ook buiten de deur hele mooie events gecaterd hebben. Als locatie worden we allom geprezen om wat we cateringtechnisch kunnen. Daarom hebben we besloten dit ook aan te bieden op andere locaties onder de naam Smaak van Honing; een verwijzing naar onze chef-kok Jaap Honing en de associaties van zoet, lokaal product en het familiaire gevoel die rondom honing hangen. Afgelopen jaar hebben we onze kunsten onder andere op evenementen in Nijmegen en Oss mogen tonen. Maar bijvoorbeeld ook op events in Frankrijk en Duitsland. Ik denk dat het personeel dat stiekem het leukste event van het jaar vond.”

Heb je zin in het nieuwe jaar?

“Absoluut. Er ligt een uitdaging als je kijkt naar de enorme prijsstijgingen die we om onze oren krijgen. Maar daar gaan we heel open en eerlijk mee om in onze communicatie naar onze opdrachtgevers. Maar daarbuiten heb ik er vooral heel veel zin in om met dit team in 2023 te gaan knallen. We hebben in coronatijd niemand moeten ontslaan en het merendeel van waar we door natuurlijk verloop afscheid van hebben moeten nemen is inmiddels weer aangenomen. Het is een sterk en hecht team en daar ben ik megatrots op. Laat het nieuwe jaar maar beginnen.”

Beeld: Hart van Holland, Michiel Ton, Joni Israeli en Nico Alsemgeest