Bas Hoogland is de belichaming van klantvriendelijkheid

Gevleugelde toespraken, gericht op klantgerichtheid

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
Gespot | Bas Hoogland | even inspiration (1)

Men noemt hem Mr. Klantvriendelijkheid. Onder de bezielende leiding van Bas Hoogland groeide Landal Greenparks uit tot een imperium van 13.000 bungalows en won het alle mogelijke prijzen in hospitality. In bevlogen toespraken deelt hij zijn doeltreffende succesformule en die is verbazingwekkend simpel: “Aardig zijn kost niets.” Zet je Bas neer als spreker op jouw congres of corporate event, dan weet je zeker dat de gasten vol tips en inspiratie naar huis gaan; klaar om de volgende dag te ervaren dat klantvriendelijkheid betere samenwerking tussen collega’s oplevert, of hogere omzetten bij relaties, of …  

Maar als je als grote organisatie tegen al je klanten overal en altijd aardig wil zijn, dan komt daar toch best wel wat bij kijken. IJsberend over het podium neemt hij je mee langs de belangrijkste principes van klantgerichtheid. Soms door een open deur, vaak via inspirerende anekdotes, met een flinke dosis passie en… inclusief eerlijke feedback over waar hij het beter had kunnen doen (zoals Bas in de reactie onder dit artikel terecht aanvult). De PowerPoint-presentatie die Bas gebruikt is wel toe aan een verfrissende update, maar zijn verhaal is zo aanstekelijk, dat we hem als spreker echt een aanrader vinden voor seminars, congressen of trainingen!

LEES OOK: Een uitje naar een goed doel met 10,000 Hours

Meen je het echt?

Een van die principes is oprechte consideratie. Als je aardig bent voor een klant of een buurman, meen je dat dan echt? Kan het je écht wat schelen? Geld geven aan een goed doel is niet hetzelfde als het goede doel steunen met tijd en aandacht. “Ga nou eens met je bedrijf naar het bejaardentehuis op de hoek en ga die mensen een leuke dag bezorgen. Want dan gaan ze leuk over je bedrijf praten, en dan mag je fouten maken.”  

Cultuur is alles

Als je dacht dat klantvriendelijkheid vooral een zaak is van de afdeling customer service, dan heb je het mis. Juist het hogere management kan veel opsteken van zijn inzichten. Het draait volgens de prijswinnende commercieel directeur namelijk om het scheppen van een bedrijfscultuur waarin de medewerkers zich welkom voelen en elkaar ook aardig behandelen. Als manager heb je daar grote invloed op. Niet in de laatste plaats door leuke en aardige mensen aan te nemen. Want mensen die aardig zijn, kost het geen moeite om ook aardig te doen. Zo ook Bas Hoogland. Aan het einde van zijn praatje denk je echt, goh, had ik maar zo’n aardige manager!

Wil je de klantvriendelijk van Bas zelf ervaren, boek dan één van de twee B&B’s die hij exploiteert. We zijn benieuwd of een verblijf naast ontspannen, ook leerzaam is!

Beeld: Sprekershuys