Concept & Strategy

SkyShowtime landt in Europa en steelt de show

Een samenwerking tussen WINK en Neoc

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Hoe introduceer je effectief een video on demand-platform in een dichtbevolkt medialandschap? Om op grootse wijze in de Europese markt te landen riep streamingdienst SkyShowtime daarom de hulp in van WINK. Het spraakmakende Amsterdamse bureau, met een succesvolle tak in Amerika, weet als geen ander hoe je een betekenisvolle ervaring creëert door dusdanig de situatie te ensceneren dat er ‘iets’ gebeurt tussen mens en merk.

Als internationaal opererende speler is WINK verantwoordelijk voor wereldwijde events, en geven ze geur en kleur aan vele mode- en lifestyle merken.

De kwaliteit van niet alles in huis

WINK is een netwerkorganisatie, we leveren maatwerk voor hele diverse klanten. Dit brede palet aan smaken kunnen we alleen bedienen omdat we een groot netwerk van professionele makers hebben. Samenwerken ligt besloten in ons dna,” zegt Arne Koefoed, die WINK vijfentwintig jaar geleden oprichtte. “Onze kwaliteit zit hem juíst in het feit dat we niet alles zelf in huis hebben. Een waarachtige wereld creëer je nooit alleen”.

Voor deze lancering werkte WINK samen met unieke specialisten, waaronder Boompje als content partner van de plenaire sessie, Monk Refunk, Hete Peper catering, Nootweer Music en Neoc. Neoc is voor veel bureaus en merken de technische partner voor hun (zakelijke) events. “We ontwerpen, coördineren en realiseren de technische uitvoering. De focus ligt daarbij altijd op het visuele aspect. Techniek is voor ons echt een middel en geen doel”, aldus eigenaar Coen Sipkes. “Open en eerlijk co-creëren is in mijn ogen de toekomst van ons vak. Mensen en bedrijven laten uitblinken op het vlak waarin zij de meeste expertise kunnen inbrengen.”

SKYSHOWTIME_LIVESHOW_WINK-foto-Joris-Bruring-Sophie-van-Veen-–-The-OS
SKYSHOWTIME_ARRIVALS-WINK-foto-Joris-Bruring-Sophie-van-Veen-–-The-OS-rode loper
SKYSHOWTIME_INTERIOR_WINK-foto-Joris-Bruring-Sophie-van-Veen-–-The-OS - the northman
SKYSHOWTIME_SST_WORLD_WINK-foto-Joris-Bruring-Sophie-van-Veen-–-The-OS- man met dino
SKYSHOWTIME_SST_WORLD_WINK-foto-Joris-Bruring-Sophie-van-Veen-–-The-OS

Collaboratie met Neoc

“Fijn aan Neoc is dat ze eigen r&d doen, cutting edge meedenken, maar ook weten waar we het verschil mee kunnen maken,” zegt Janssen, managing director Accounts & Productions bij WINK. “Er is echt sprake van collaboratie, niet van competitie.” Of, hoe Koefoed, WINK’s Head of Ideas het verwoord: “Neoc is uitermate bedreven in het uitwerken van onze hersenspinsels en moodboards naar een haalbare experience. Ze snappen waar we naartoe willen; denken mee over de technische én de praktische uitvoerbaarheid.”

SKYSHOWTIME_TUNNEL_WINK-foto-Joris-Bruring-Sophie-van-Veen-–-The-OS

Driedelig verhaal tijdens lanceringsevent

Voor het lanceringsevent van SkyShowtime op het Westergasterrein in Amsterdam bedacht WINK een drieledig verhaal — denk introductie, kernboodschap en ieder zijn eigen invulling tussen de regels door. “Zomaar een hip feestje geven is niet zo relevant,“ zegt Koefoed. “SkyShowtime is een heel nieuw merk, een gloednieuw streaming platform wat nog niemand ter wereld kent. Dan is het zaak dat wij daar kleur en smaak aan geven bij de lancering. Met illustere titels als Topgun: Maverick, Jurassic World Dominion en The Northman heb je dan een rijk verhaal, maar ligt de lat ook lekker hoog.”

“Het SkyShowtime merk staat voor iconisch entertainment. We wilden een Europees lanceringsevenement creëren dat onze lancering zou markeren”, zegt Jen McAleer, Chief Brand Officer bij SkyShowtime. “Een evenement dat op een natuurlijke, entertainende manier over ons merk, onze streamingdienst en onze belangrijkste content zou communiceren. WINK was een fantastische partner; het is hen gelukt om op een zeer mooie en consistente manier onze merkbelofte over te dragen, alsmede om verschillende ervaringen in het gehele evenement te creëren die het talent, de genres en de verhalen tot leven brachten op een manier die passend was bij elke titel.”

De 300 gasten van het evenement werden eerst middels een toegangsritueel door een op het logo van SkyShowtime geïnspireerde tunnel de wereld van het merk in gezogen, waarna een plenaire talkshow wachtte met prikkelende interviews met acteurs en actrices, ‘en uiteindelijk lieten we de gasten los in een totaalbeleving.’ Neoc bleek door de combinatie van technische kennis en creatief inzicht in onze ideëen de uitgelezen partner om het decor van de hoofdonderdelen — de entree, een op het logo geïnspireerde spiraaltunnel waardoor je letterlijk de wereld van het merk instapte, en de plenaire talkshow met technisch decor — vorm te geven, zegt Janssen.

Van concept tot uitvoer

Een goed concept hebben is één ding, het idee uitvoeren met een succesvol event is een tweede. “WINK staat bekend als creatieve denktank met gepassioneerde mensen, we krijgen het voor elkaar de de wildste ideeën werkelijkheid te laten worden — van een event op wereldniveau voor BudX in Qatar tot een alternatieve vuurwerktraditie om geld in te zamelen voor de daklozen, of het bouwen van een Tree of Hope voor de muziekindustrie tijdens de lockdown.”

“Het voelt goed als je weet dat je werkt met partners waarop je kan bouwen, maar uiteindelijk telt ook hoe goed je het proces in kan schatten,” vult Janssen aan. “Weten wanneer in het proces je partners laat aanhaken, zodat het idee de beste vertaling kan krijgen.”

Beeld: Joris Bruring & Sophie van Veen – The OS
Video: WINK