Gastblog: Lekker effectief, deze kleurrijke catering en krachtige merkactivatie uit Amerika

s’ Werelds eerste milkshake speciaal ontworpen voor Instagram

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
Kleurrijke catering als merkactivatie op festival coachella

De freakshake kennen we inmiddels wel. De uit Australië overgewaaide trend waarbij de milkshake transformeert in een vernuftig stapelwerkje van snoep en koek werd in mum van tijd razend populair. De looks van deze kleurrijke caloriebommetjes hebben hier absoluut zeker aan bijgedragen. Want zeg nou zelf; zo’n culinair pareltje post je maar wat graag op je Instagram. Dat is waar deze zoete verleider zichzelf in de schijnwerpers laat zetten en dat is blijkbaar een gat in de eventmarkt! Zowel als catering, als merkactivatie.

Op het Coachella festival in Californië gingen ze namelijk een stap verder dan ‘gewoon’ een Instagramwaardig drankje serveren. Daar werd voor een drive-in restaurant een vierkante shake ontwikkeld, de Square Shake. Speciaal ontworpen voor en uitsluitend verkocht op Instagram! De actie was bedoeld om de Instagramcommunity van het merk te laten groeien en te kunnen concurreren met andere fastfood brands. Een fantastisch voorbeeld van een merkactivatie die gelijktijdig live en online draait, en naar ons idee geweldig om uit te proberen!

Het artikel gaat onder de foto verder.
Merkactivatie in de vorm van kleurrijke catering als merkactivatie op Instagram

Vierkant en verdraaid lekker!

Alles aan de Square Shakes is… vierkant! Van glas tot rietje en zelfs de cherry on top. Deze unieke en nog nooit eerder geserveerde shakes verschenen als advertentie in de Instagram-feeds van de festivalbezoekers. Na een bestelling was de ‘shake bezorgservice’ met behulp van GPS in staat de shakes bij de juiste mensen af te leveren. De verkoopprijs? Gratis! De festivalgangers hoefden alleen maar een foto van de shake te maken en deze op hun eigen Instagram te plaatsen.

Het resultaat: blije festivalgangers die genoten van een verkoelende, bijzondere milkshake en een enorme boost voor zowel het restaurant als het festival bij de beoogde doelgroep. Typisch gevalletje van een win-win situatie, en ons inziens een inspirerend en toepasbaar voorbeeld voor andere festivals en (zakelijke) events!

Deze lust voor het oog werd gespot door Maurine, onze gastblogger vanuit De Borrelfabriek. Eerder al schreef ze over moleculair koken tijdens events, ook zeker niet verkeerd!