NXTMICE * Re-Invent (onder)zocht op belevende wijze naar ‘de thema’s die er toe doen’

Zelfs de whitepaper is een plezier om te lezen

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Vanaf maart 2020 is Erik-Jan Ginjaar, CEO Postillion Hotels, zichtbaar uitgesproken over onze branche. Hij zag het belang van ons vak, de behoefte om samen te komen en de kracht van live events. Geen commercieel gel*l, maar overduidelijk een gevoel wat diep van binnen gevoed wordt en binnen de hele organisatie ervaren wordt. Het resulteerde vorig jaar onder andere in NXTMICE en enkele weken terug in de tweede editie; NXTMICE * Re-Invent.

Waar de focus tijdens het eerste event op een meer traditionelere congres-invulling lag, werd de afgelopen keer experience design als uitgangspunt gekozen. Maar niet zonder ook daar inhoudelijke uitkomsten uit te halen. Zie hier… de heerlijk leesbare en visueel aantrekkelijke whitepaper. We hebben hem niet gemaakt, maar worden er wel blij van!

Foto Sander Boer - NXT MICE Re-Invent casino geld

Op zoek naar kansen in de toekomst

Zoals Erik-Jan met zijn team betoogt; we hebben na een jaar stilstand kritisch kunnen kijken naar wat was en vooral; naar wat zou moeten zijn. Niet terugvallen in vastgesleten patronen, maar onszelf als branche heruitvinden.

Om die reden werd Meetingmonitor als onafhankelijk onderzoeksbureau erbij betrokken om metingen in het programma op te nemen die zorgden voor een goede betrouwbaarheid, maar met minimale impact op de deelnemersbeleving.

Verschillen tussen planners en suppliers

Verwacht door de keuze voor deze vorm van metingen geen zwaar verdiepend onderzoek, maar met name een leuk naslagwerk van de dag met mooie waarnemingen waarin vooral op detailniveau duidelijk verschillen tussen planners en suppliers zichtbaar worden.

Zo is het element ‘budget’ voor planners met 61% vele malen belangrijker bij het organiseren van een event dan voor suppliers (met 31%). En vinden – raar maar waar – juist suppliers het element ‘key note spreker’ met 25% een stuk belangrijker dan planners met 13%. Check vooral de whitepaper (zie link verderop in het artikel) voor meer opvallende metingen.

Waar wij als mediapartner nog mee speelden was het gebrek aan inhoud in de communicatie in het voortraject. Een bewuste keuze, want zo werd de beleving des te groter. Uit het onderzoek bleek dat 83% aangaf dat dit geen invloed had op de beslissing om wel of niet te komen. Echter voor 35% van de mensen die niet zijn gekomen (al dan niet afgemeld) bleek het niet communiceren van de inhoud wel van invloed.

Afijn, zo kunnen we met nog veel meer getallen strooien (zoals de gemiddelde beoordeling van een 9.0 (!) door de deelnemers), maar we adviseren vooral om de whitepaper te downloaden. Het geeft je een mooie indruk van wat je beleefd (of gemist) hebt en mooie resultaten voortvloeiend uit de experience-aanpak.

Echt beleven

We zijn, puur vanaf de zijlijn, erg trots op de impact die het event op bezoekers heeft gehad. Wellicht heb je het gemist; dan is hier de kans om bepaalde elementen nog terug te kijken of terug te lezen. Check bijvoorbeeld de openingsmonoloog (in tekst of video), de sluitingsceremonie (in tekst of video) of – op veler verzoek – het verhaal van Kamer van Reflectie (in tekst of audio).

En hier tref je de download naar alle documenten inclusief de whitepaper van NXTMICE * Re-Invent.

Have fun!

Beeld: Sander Boer Fotografie