Wat wij tof vinden? Als blijkt dat een opdrachtgever net zo enthousiast wordt over een custom made game van UP Events dan dat ze zelf zijn. Gelukkig was er meteen een klik toen Rijka Freling van Pameijer UP events belde. Of ze bij UP Events een jubileumgame konden creëren om zo in coronatijd op een veilige manier stil te kunnen staan bij het 95-jarig bestaan van de organisatie.
Nou ja, ‘stilstaan’… er werd actief meegespeeld om de meeste punten te scoren in de hoop als beste team uit de bus te komen en in de limousine te eindigen. Snap je niet wat we bedoelen? We laten het Rijka graag zelf uitleggen, want zo krijg jij het beste een beeld van Potje Pameijer en wat UP Events in een op maat gemaakte game voor jou kan betekenen!
Lees ook
Wat was het doel?
“Pameijer wilde een spel dat collega’s in teamverband in verschillende fases op de eigen locaties konden spelen op een moment dat hen het beste uitkwam. In het spel moesten verrassende fun-elementen, een energieke competitie en luchtige Pameijer-inhoud samenkomen.”
Hoe zag het spel eruit?
“Ieder team ontving een startpakket vol verrassende attributen, een welkomstbrief en vijf enveloppen die bij de verschillende potjes (game-weken) hoorden. De game zelf werd gespeeld via een app. Deze bestaande app is zo aangepast dat onze game hier helemaal in paste. De fysieke en digitale elementen kwamen zo vijf weken lang bij elkaar in vijf Potjes Pameijer.
Ieder potje was anders van opzet. Zo was er een potje waarbij het team de wijk in ging om bij iedere afgelegde 100m een nieuwe opdracht uit te voeren. Er was een potje waarbij in een huiskamersetting (op 1,5 m) een quiz gespeeld werd (via de post ontvingen de teams die week een smakelijke verrassing om er wat gezelligs van te maken), er werden codes gekraakt en het laatste potje ging men aan de slag met het bouwen van een parcours (chainreaction–game). In ieder potje was er een link met de dienstverlening van Pameijer. Zo zorgen we op een leuke en laagdrempelige manier voor meer verbinding met en kennis over onze organisatie.
We hebben geprobeerd de game ook vol verrassingen te stoppen. Zo was er een opdracht die luidde: 0634322691. Zie er dan maar eens achter te komen dat dit een mobiel nummer is dat je moet bellen. En er was een rood balletje in het startpakket dat men in potje 5 nodig had om het parcours in gang te zetten. Ook hebben we elementen toegevoegd om bonuspunten te kunnen verdienen, bijvoorbeeld door het uploaden van foto’s of video’s, het instellen van een tijdslimiet of het gebruik van bepaalde materialen.
Ons jubileumjaar werd afgesloten met een groot personeelsfeest. De winnaars van Potje Pameijer werden met een limousine naar dit feest gebracht, kregen vooraf een heerlijk diner en hadden een budget om zich uit te dossen in verkleedkleding.”
Hoe kwam je terecht bij UP Events?
“Heel simpel, ze stonden bovenaan in de zoekresultaten op Google [whoop whoop, daar zijn ze bij Up Events heel blij mee!]. En het was dus meteen raak. Er was direct een klik en in het telefoongesprek begon het bij beide partijen direct te borrelen. Daardoor werden al gelijk de eerste ideeën geboren.”
Hoe verliep de samenwerking?
“Dat verliep heel goed. Wat ik vooral heel fijn vond is dat ik nooit ergens achteraan hoefde te zitten. Er zat zo’n hoog tempo in en ze waren zeer pro-actief in het meedenken om de ervaring nog mooier te maken voor de deelnemers.”
Wat kan er volgende keer (nog) beter?
“We hebben echt geprobeerd het maximale uit de app te halen en dat is gelukt. Soms met flink wat creatief denkwerk van de conceptontwikkelaars bij UP Events. Er waren ook leermomenten. Zo bleek het uiteindelijk toch niet mogelijk de vijf verschillende potjes in één omgeving te bouwen. Een volgende keer kan hier dus vooraf al rekening mee gehouden worden.
En soms stuurde ik ze in het weekend benodigde input en dan hadden ze het maandagochtend al geïmplementeerd. Maar dat is natuurlijk geen verbeterpunt. Dank, specifiek aan Pim en Martin van UP Events!”
Beeld: UP Events