Het was een energiek jaar, voor iedereen in de keten. Wij waren benieuwd hoe sommige organisaties terugkijken op hun werkzaamheden en waar de zakelijke focus ligt voor 2025.
Daarom spraken wij Milan Gennissen (eigenaar van Meisjes van de Wijn) en Yoram Wegscheider (head of business events bij Thuishaven).
Milan Gennissen | Eigenaar van Meisjes van de Wijn
Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“2024 was het jaar waarin we onze draai hervonden. Na een uitdagend 2023 moesten we eerlijk in de spiegel kijken. We hebben ons team versterkt met twee toppers, onze processen aangescherpt, onze opleiding en wijncursus uitgebreid en vooral: geleerd dat je soms moet vertragen om te versnellen. Het mooiste bewijs? Een klant die al drie jaar met ons werkt zei laatst: ‘Jullie zijn volwassen geworden, maar wel met behoud van die typische eigenwijze touch.”
Waar ligt jouw zakelijke focus voor 2025?
“In 2025 omarmen we de kracht van digitalisering en AI in onze marketingtak – daar liggen enorme kansen. Maar probeer maar eens de geur van een goede Barolo te vangen in een Instagram Story. Daarin willen we juist analoog en puur blijven, smaak en aroma ervaar je met je eigen zintuigen en niet die van je smartphone.”
Welke foto typeert 2024 voor je?
“Een door AI gegenereerde foto van ‘ons team in Italië’ werd mijn eye-opener van 2024. Toen LinkedIn-connecties massaal dachten dat we echt tussen de wijnranken stonden, besefte ik: AI-beelden zijn niet meer van echt te onderscheiden. Dit moment markeerde voor mij de start van een nieuw tijdperk in digitalisering.”
Wat zou je mee willen geven aan de event professionals die dit lezen?
“Aan alle eventprofs: we leven in een tijd waarin AI en digitalisering ons fantastische tools geven, maar het échte magie-moment blijft toch dat live-contact. Laten we in 2025 die technologie omarmen waar het waarde toevoegt, maar vooral blijven koesteren wat ons vak zo bijzonder maakt: mensen verbinden en onvergetelijke momenten creëren.”
Yoram Wegscheider (head of business events bij Thuishaven)
Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Wat een jaar! Ik heb begin van het jaar m’n 100e bedrijfsevenement bij Thuishaven georganiseerd – een absolute mijlpaal. Maar het echte hoogtepunt? Voor het eerst mijn eigen cultureel festival in Amsterdam opgezet! De sfeer, de opkomst, de reacties van mensen…het overtrof alle verwachtingen. Soms is het risico nemen en soms wat groter dromen écht de moeite waard.”
Waar ligt jouw zakelijke focus voor 2025?
“2025 wordt het jaar van next-level impact maken. Ik wil mijn events nog sterker neerzetten met een focus op duurzaamheid, innovatie en beleving. Denk aan verbindende concepten die mensen bijblijven en samenwerkingen die de evenementen naar een hoger niveau tillen. Het doel? Meer impact met minder troep – meer emotie, meer connectie, minder footprint.”
Welke foto typeert 2024 voor je?
“Deze foto van het het AYO! team: allemaal vrijwilligers, die dag en nacht hun best hebben gedaan om het evenement een groot succes te maken.”
Wat zou je mee willen geven aan de event professionals die dit lezen?
“Durf risico’s te nemen en blijf nieuwsgierig. De kracht van ons vak zit in het constant pushen van grenzen – jezelf uitdagen, je publiek verrassen. En vergeet niet: een evenement draait niet alleen om de show, maar om het gevoel dat je achterlaat. Onthoud waarom je doet wat je doet, en maak er elke keer weer iets onvergetelijks van.”
Beeld: Meisjes van de Wijn, Thuishaven