Het was een energiek jaar, voor iedereen in de keten. Wij waren benieuwd hoe sommige organisaties terugkijken op hun werkzaamheden en waar de zakelijke focus ligt voor 2025.
Daarom spraken wij Patricia Vergeer (creative led bij OVAL) en Pieter van Dijke (DGA bij The Box Company).
Patricia Vergeer | Creative lead bij OVAL
Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“2024 was een jaar van groei: als individu én organisatie. We kwamen in beweging, ik letterlijk. Mijn Camino was een reis naar gevoel, authenticiteit en kwetsbaarheid. En dat óók laten zien bij collega’s en klanten, juist als het spannend wordt. Tegelijkertijd maakte OVAL de stap naar een nieuwe merkidentiteit. Die veel beter past bij wie we echt zijn: creatief, Europees en empathisch. Het was een jaar waarin we onszelf durfden te laten zien en dat is de weg vooruit.”
Waar ligt jouw zakelijke focus voor 2025?
“In 2025 ligt mijn focus op het maken van impact, zowel creatief als maatschappelijk. Het draait om het maken van gedurfde keuzes, vooral in gesprekken met klanten. Waar wringt het? Waar liggen de kansen? En voor onze agency: met wie werk je wel, en met wie niet? En draagt ons concept écht bij? We vernieuwen onze aanpak, staven het in 2025 met nieuw onderzoek, ontwikkelen ideeën die betekenisvol zijn en maken stappen in onze verantwoordelijkheid richting milieu en maatschappij.”
Welke foto typeert 2024 voor je?
“Deze foto maakt me trots! Hét bewijs dat we al positieve impact maken. Ik liep stage in de zorg bij onze klant Fundis—iets wat iedereen binnen onze agency doet. Zo geven we terug, maar krijgen we ook diepgaand inzicht in de uitdagingen en drijfveren van zorgmedewerkers. Die ervaringen leren ons veel over hun werk, de mens achter het uniform, hun cliënten en… onszelf. Door ons onder te dompelen in hun wereld kunnen we deze 3 jaar durende campagne continu doorontwikkelen.”
Wat zou je mee willen geven aan de event professionals die dit lezen?
“Durf initiatief te nemen en spreek je uit. Ga er wél voor, ook als het (creatief) spannend wordt. Bij OVAL kwam de beweging naar onze nieuwe naam bottom-up. Mijn collega Benoit en ik zagen een kans, en wisten met een sterke case (en wat geduld) de hele organisatie mee te krijgen. Laat jezelf écht zien op de werkvloer. Inclusiviteit en menselijk leiderschap zijn essentieel voor een inspirerende werkcultuur en succesvolle projecten. Gebruik die kwaliteiten en maak het verschil.”
Pieter van Dijke | DGA The Box Company
Hoe kijk je terug op afgelopen jaar?
“Met trots! Trots op ons team dat we dit jaar weer een record aantal events hebben gedraaid, waarmee we onze opdrachtgevers de leukste ervaringen hebben kunnen geven. Ook hebben we veel leuke maatwerk trajecten gedaan waaronder een volledig op maat gemaakte game gericht op de waardes van de opdracht gevende organisatie. Het komende jaar gaan 4.000 personen deze game spelen. Super leuk om iedereen binnen zo’n grote organisatie dezelfde ervaring te kunnen laten delen.”
Waar ligt jouw zakelijke focus voor 2025?
“Productontwikkeling & verduurzaming! We willen ons aanbod verder verbreden, zodat we meer verschillende soorten doelgroepen kunnen bedienen met onze producten. Denk hierbij naast teambuilding aan Ice Breakers en Energizers. Ten aanzien van verduurzaming zijn we ons wagenpark stap voor stap aan het elektrificeren. Momenteel zijn 2 van de 5 van onze auto’s/bussen elektrisch. De komende jaren gaan we de overige 3 ook voor elektrische voertuigen inwisselen. Daarnaast zijn we doorlopend bezig om te kijken hoe we de ecologische voetafdruk per deelnemer kunnen verlagen.”
Welke foto typeert 2024 voor je?
“Deze foto symboliseert wat wij met onze activiteiten willen bewerkstelligen. Loads of fun and an endless drive to win.”
Wat zou je mee willen geven aan de event professionals die dit lezen?
“Dat ze écht snel onze nieuwe website moeten bekijken!”
Beeld: OVAL, The Box Company