Het hemd van het live van Annelies Krol (Achmea Corporate Relations)

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
annelies krol person of interest event manager

Inspireren kan je leren… van anderen! Want iedereen heeft een verhaal. Het ene inspireert alleen meer dan het andere. Wij zoeken naar ‘het ene’. Geen ellenlange anekdotes. We komen direct tot de kern, bij interessante persoonlijkheden. Geen liflafjes, wel liefhebbers. Wie, wat, waarom en hoe pas je het zelf toe? Zodat jij er wat aan hebt. Lezen dan!

LEES OOK: Het hemd van het live van Janou Bode (IMAP Netherlands)

Annelies Krol

Eventmanager
Achmea Corporate Relations
Aantal events per jaar: circa 20

Bedrijfsnaam?

Achmea Corporate Relations is verantwoordelijk voor de relatie tussen de grootste werkgevers in Nederland en Achmea. Als deskundige partner denkt deze afdeling op strategisch niveau met de klant mee. Deze experts weten in welke richting de grootste sectoren zich ontwikkelen en spreken daarover met toonaangevende bedrijven en spelers in die sectoren op bestuurlijk niveau. Daarmee bereiken zij tevens de 4,3 miljoen werknemers die bij die grootste bedrijven werken.

meeting diner boeken Event

Waardoor ben je deze week geïnspireerd?

“Ik word gedreven door mensen. En op hen kan ik soms best jaloers worden. Dan zie ik Greta Thunberg en denk ik: jeetje wat een kracht en wat is ze moedig. Hoewel tegelijk ook mijn moederrol opkomt met de vraag wie dat meisje gaat beschermen.

Deze week was ik ook bij een collega die door een ongeneeslijke ziekte in de laatste fase van zijn leven zit. Onvoorstelbaar om te voelen hoeveel kracht hij heeft en tot welke gesprekken je ineens komt. Het is verschrikkelijk wat hij meemaakt, maar het is ook bewonderenswaardig. Ik ben duidelijk het meest geïnteresseerd in de mens en kan daar veel uithalen.”

Wat is inspirerend aan jouw werk?

“Het mooie is dat ik in veel van mijn evenementen met maatschappelijke thema’s te maken heb, zoals in het terugkerende event ‘De Kamer’. Daarin worden onderwerpen als diversiteit behandeld. Bestuurders van grootzakelijke bedrijven, zoals de CEO van Unilever, DSM en ABN AMRO vormen de doelgroep. Deze personen hebben veel meer macht dan ik, maar samen met het team zet ik hen wel aan tafel. Wie weet brengt dat iets teweeg wat de wereld een stukje mooier maakt. Sterker nog; onze directeur heeft op advies van een spreker (binnen het thema diversiteit) een nieuwe medewerker met een gehoorbeperking in dienst genomen. Het is misschien relatief klein, maar zo waardevol. Dat inspireert mij. Daarnaast geef ik sinds vorig jaar les in eventmarketing aan corporate eventmanagers en dat vind ik echt leuk om te doen, ons vak naar een hoger niveau tillen.”

Concept de Kamer

Wat is in jouw vakgebied #nietinspirerend

“Leveranciers die zich niet inleven in de klant. Die niet beseffen wie je als opdrachtgever of doelgroep tegenover je hebt. Een voorbeeld bij een van de Kamersessies; een restaurant dat ondanks een duidelijke briefing het eten serveert terwijl een spreker aan het woord is. En dan ook nog eens begint met “We serveren nu…” Het is heel lief bedoeld, maar zo jammer.  Of je spreekt een salespersoon van een organisatie, maar krijgt in de uitvoering met totaal iemand anders te maken, waardoor zaken niet lopen zoals afgesproken. Dat is absoluut niet inspirerend, eerder frustrerend.”

meeting - aankleding - Event 2

Waar haal jij jouw inspiratie vandaan?

“Eigenlijk overal vandaan, de hele dag door. Voor locaties gaat dat van het Linda Magazine tot de Inspirerendelocaties-website. Verder lees ik allerlei bladen & kranten. Ik luister podcasts van BNR. Vooral achtergrondartikelen vind ik interessant, omdat ik zo met inleiders en sprekers op hetzelfde niveau probeer te komen. Anders haal ik er niet het maximale uit tijdens het evenement.

Ook op festivals onderweg of op Instagram en Pinterest kom ik van alles tegen; daar maak ik dan snel een foto van. En de inhoudelijke meetings van Genootschap van Eventmanagers zijn vaak interessant, met name het Inspire Festival.

Ik wil graag vernieuwen tijdens events, maar dat is niet altijd mogelijk. Voor het ABN AMRO World Tennis Tournament waar ik vanuit het werk als één van de partners bij betrokken ben, haal ik juist inspiratie uit een overstap van standbouwer die weer met frisse, nieuwe ideeën komt. Volgende week heb ik weer een afspraak met hen en daar kijk ik naar uit.

Maar in principe sta ik altijd ‘aan’. Zeker in het contact met mensen. Al pratende raak je zomaar geïnspireerd!”

bloemen aankleding Inrichting unit ABN AMRO WTT

Wat wil je zeggen tegen andere eventprofessionals?

“Zet stakeholders centraal. Als iedereen dat doet, komt het wel goed. Bedenk wat zij willen en leef je goed in.”

Waar word je een tikkie rebels van?

“Oeverloos vergaderen. Kom toch eens ter zake. Stukken die honderd keer heen en weer gaan. Ik wil ook echt dat het goed gaat, maar soms is een 8 ook prima, dan kun je tenminste door.”

Zonder inspiratie...

“…wordt het heel saai. Als je je niet kunt laten inspireren en er niet voor open staat, heb je het verkeerde vak gekozen.”

Voorbespreking met de moderator