event inspiration

Het FYRE Festival Fiasco: paradijselijke hoogmoed komt voor de val.

Hoe een ijzersterke marketingcampagne je ondergang kan betekenen.

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
Suzanne van der Eerden
FYRE Festival is het voorbeeld van een succesvolle marketingstrategie maar een gebrek en productionele ervaring in de wereld van live events

Fyre Festival; meer berucht dan beroemd, en niet zonder reden. Het is het festival dat net zo rampzalig – zo niet rampzaliger – was als de eerste editie van Woodstock, maar dan zonder happy end. Sterker nog: het is eigenlijk nooit echt begonnen, noch afgelopen.

Daags na het verschijnen houdt de docu, een samenwerking van Netflix en Vice, de eventgemoederen flink bezig. Met ongekende kracht wordt een merk gebouwd, en met dezelfde vernietigende snelheid zie je elke belofte verbroken worden. Merkstrategen en marketingguru’s vallen van  verbazing om valse beloftes, in bewondering voor belachelijke effectiviteit van salestijger Billie en rapper Ja Rule. Eventmanagers piesen nog niet in hun broek van het lachen om de schrikbarende onhaalbaarheid en naïviteit.

En wij? Wij bungelen tussen bewondering, ongeloof en afschuw voor deze creatieve strategie en eigenaardige saleswijze. We raden het in ieder geval niet aan… Maar kijk en oordeel vooral zelf!

Meepraten over dit onderwerp? Let's hear it!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *