Concept & Strategy

Giving Tree programma van Starlive biedt de echte kerstgedachte voor jouw organisatie

Een dankbaar gevoel van kansarme kinderen en jouw personeel

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

We hebben het al eerder gezegd; die kerstpakketten aan het einde van het jaar zijn leuk, maar absoluut niet zaligmakend. In een maand waarin saamhorigheid en inclusiviteit de boventoon voeren, biedt Starlive met het Giving Tree programma de kans om écht iets moois te doen voor een ander.

Geen kerstpakket, maar kerstcadeau. Ván medewerkers vóór kansarme kinderen. Klinkt als de omgekeerde wereld, maar voor ons geldt dat iets geven dankbaarder is dan iets ontvangen.

Geen kind zonder kerstcadeau

Hoe waardevol is het als jouw medewerkers een leuk kerstcadeau geven aan kansarme kinderen en hen zo een sprankje vrolijkheid en licht geven in de donkere dagen voor kerst? Onwijs! Starlive weet precies hoe dit aan te pakken. Kinderen in één van de deelnemende opvangcentra vullen persoonlijke, handgeschreven verlanglijstjes in met een cadeau dat zij willen ontvangen (met maximale waarde van bijvoorbeeld € 20,-). Deze komen in transparante plastic kerstballen te hangen in een enorme kerstboom in de lobby of het bedrijfsrestaurant.

Iedere medewerker een verlanglijst

Tijdens een kleine kick-off (of bijvoorbeeld de maandag stand up of de vrijmibo) pakken alle medewerkers een bal uit de kerstboom om zelf één van de gevraagde cadeaus te kopen. Ingepakt en wel worden deze cadeaus verzameld onder de kerstboom; op zichzelf al een mooi gezicht om die berg cadeaus te zien groeien gedurende de dagen!

Vlak voor kerst worden alle cadeaus afgeleverd bij het tehuis, door bijvoorbeeld de CEO of een aantal medewerkers van het bedrijf. Meestal maakt het tehuis er dan een echte happening van om te zorgen dat alle cadeaus bij de juiste kinderen terechtkomen en dat ook zij een magistrale kerst hebben. Indien gewenst wordt hier een stijlvolle aftermovie van gemaakt en aan de medewerkers gestuurd, zodat zij het effect van hun vrijgevigheid kunnen zien. Wedden dat dit 100x meer impact maakt dan de zoveelste fles wijn en ragout bakjes? De kinderen dankbaar, jouw medewerkers dankbaar!

Hartverwarmend

Jan Eleveld, eigenaar van Starlive: “We hebben het Giving Tree programma al meermaals georganiseerd en het is elke keer weer hartverwarmend om te zien wat dat zowel voor de kinderen als de medewerkers van het bedrijf doet. Er zijn medewerkers die samen met hun kinderen een cadeau kopen om ook meteen te laten zien dat niet iedereen het zo goed heeft als zijzelf. Het meest memorabel? Die keer dat een dochter haar eigen knuffel aan haar ouders gaf om als extra cadeau aan een ander kind te geven. Toen stonden de tranen in mijn ogen.”

Wat een mooi initiatief is dit toch, dat in de slipstream ook nog eens als PR-tool kan dienen voor jouw organisatie. Dat zou je toch het liefst elk jaar doen?!

Beeld: Starlive