Het hemd van het live van Marijke Bos (Crowe Peak)

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
2016 Marijke Wieske_interview - inspireren - crowe peak

Inspireren kan je leren… van anderen! Want iedereen heeft een verhaal. Het ene inspireert alleen meer dan het andere. Wij zoeken naar ‘het ene’. Geen ellenlange anekdotes. We komen direct tot de kern, bij interessante persoonlijkheden. Geen liflafjes, wel liefhebbers. Wie, wat, waarom en hoe pas je het zelf toe? Zodat jij er wat aan hebt. Lezen dan!

Marijke Bos

Marketing Adviseur
Crowe Peak
Aantal events per jaar: 15

Crowe Peak?

Crowe Peak helpt ondernemers die geconfronteerd worden met complexe en telkens veranderende regelgeving op het gebied van internationaal ondernemen. In Nederland en in het buitenland. Zij ondersteunen en adviseren op het gebied van audit, accountancy, belastingadvies, IT security, juridische zaken, global mobility services en payroll & HR services.

LEES OOK: Het hemd van het live van Lucas Gerritzen (Pyrofoor de Amsterdam)

Waardoor ben je deze week geïnspireerd?

“Dat is allereerst door een nieuwe collega die vanaf 1 november gaat beginnen als content manager. Zij gaat mij in de marketing meehelpen en ik werd in de eerste gesprekken meteen geïnspireerd door haar ideeën en kennis.

Anderzijds zijn we druk bezig met het personeelsevent vanwege ons 95 jaar jubileum. Een themafeest voor collega’s, met partner inclusief mogelijkheid tot overnachting. Ik kan er inhoudelijk niets over vertellen, want wellicht lezen collega’s mee. Op dit moment zijn we druk bezig met alle details en dat is echt het leukste om te doen. Zorgen dat alles van begin tot het eind klopt. Ik ben daarbij trouwens ook geïnspireerd door Van der Linde Catering, want die hebben een heel tof voorstel gemaakt waarbij zelfs de hapjes bij ontvangst in de juiste stijl zijn. Zij denken heel erg mee in thematiek. En catering bepaalt voor 50% de sfeer tijdens een event, dus daar ben ik heel blij mee.”

Wat is inspirerend aan jouw werk?

“Ik haal heel veel energie uit events. Vooral als het allemaal samenkomt, en je merkt dat het echt iets bijdraagt aan de doelen of merkbeleving van de organisatie. Dat geeft voldoening, mensen zijn blij en dat is het gaafste van mijn baan. Daarnaast ben ik eigen baas in mijn functie en kan ik zelf veel regelen. Zo ben ik bij events zowel bij de conceptfase als in de uitvoering betrokken.”

Wat is in jouw vakgebied #nietinspirerend

“Als ik naar beurzen kijk, dan zijn dat stands die zijn gericht op ‘pennengraaiers’. Daar kan ik oprecht niet tegen. Wij hebben minimale middelen op onze stand, want daarvoor staan we er niet. Wat ik ook vreselijk vind, is ongeïnspireerde standbemanning die met armen over elkaar met hun rug naar het gangpad staan. Dat straalt desinteresse uit.

Op het gebied van personeelsevenementen zou ik bowlen en steengrillen kunnen noemen. Maar toevallig heeft een collega dat georganiseerd en dat wordt echt heel gezellig! Eigenlijk wil ik geen enkele event-invulling afschrijven als #nietinspirerend. Als alle onderdelen kloppen en een samenhang hebben die past bij het doel en de doelgroep, dan is het goed. Kan je het onderbouwen, zeg maar de why-vraag), dan kan zelfs een karikaturist passen.

Onze eigen inhoudelijke events zijn gericht op kennisoverdracht. Wat hierin echt niet meer kan is die typische invulling. Dat je in een zaaltje van twintig personen met, in het ergste geval, een thermoskan koffie op tafel naar een PowerPoint-presentatie van een spreker zit te kijken. Dat vind ik niet kunnen, want als zij de moeite ondernemen om naar jou toe te komen, doe dan ook moeite om meer beleving in die kennisoverdracht te krijgen. Interactie, verrassing, zintuigen prikkelen. Iets wat blijft hangen, maar please geen stoffige presentatie van een uur en daarna meteen weer weg. Dat kan echt niet meer. En yep, héél af en toe hebben wij die ook, maar daar wil ik vanaf.”

Maar je bent eigen baas…

“Haha, touché.  Heel eerlijk? Het is een kwestie van tijd versus prioriteit die me verhindert om hierin met een goed alternatief te komen. Wederom: why? Welke andere invulling onderstreept ons merk en draagt bij aan de beleving hiervan. Hoe gaan we onze kennissessies invullen als onderdeel binnen de totale mix. Gelukkig heb ik er vanaf volgende maand een collega bij, dus verwacht in de toekomst niet meer van zulke droge events.”

Waar haal jij jouw inspiratie vandaan?

“Eigenlijk van letterlijk niets doen. Ik ben moeder van drie jonge kinderen en heb een drukke baan. Dan is het heerlijk om soms even helemaal geen ruis te hebben. Geen tv, geen social media, geen muziek. Volledig in het hier en nu. Door even stil te staan, komt juist inspiratie opborrelen.”

Wat is een belangrijke beslissing in je leven geweest (en hoe ben je daardoor geïnspireerd)?

“Ondernemer worden, ook al ben ik in loondienst. Autonomie in mijn functie is een beslissing geweest. Baas zijn van mijn eigen toko heb ik zelf gecreëerd. Die ondernemende instelling wordt gewaardeerd en past me.

Wat wil je zeggen tegen andere eventprofessionals?

“Communiceer alles alsjeblieft tot in de puntjes door en vergeet geen details. Heldere communicatie is zo belangrijk in het eventvak. Zo worden problemen voorkomen en, nog belangrijker, je krijgt iedereen makkelijker mee.”

Waar word je een tikkie rebels van?

“Als mensen gaan voor ad hoc kortetermijnwinst. Ik word niet meer blij van random kruimels. Dat is geen kwaliteit. En ja, dan word ik rebels als ik iemand tegenover mij heb die wel tevreden is met die kruimels.”

Zonder inspiratie...

“is alles grijs.”