Gastblog: Ontwikkelingen op sprekersgebied in 2020

Wat ons opviel en opvalt

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
data - future- trends - sprekers - ontwikkelingen

Het jaar vlóóg voorbij, maar wat is er op sprekersgebied allemaal gebeurd en veranderd? Tijd om terug te blikken, maar vooral ook om vooruit te kijken naar de thema’s die volgend jaar booming zijn!

Wat zagen we in 2019?

Het gaat beter met de economie en ook de evenementenbranche plukt hier de vruchten van. Zo zagen we dat er meer events georganiseerd worden en dat de budgetten wat groter werden. Een mooie ontwikkeling, want “We willen meer impact!” Een zin die nog nooit zo vaak is uitgesproken als in het afgelopen jaar. De behoefte naar inhoud gegroeid, maar dat niet alleen; er wordt nu steeds meer naar gehandeld. In 2019 deed deze verandering zich voor, maar dit zal in 2020 alleen maar versterken. 

LEES OOK: Een ode aan de ondernemer

So, what’s next for 2020?

Onze verwachting is dat de volgende thema’s in ieder geval hot topics worden of blijven! 

Samenwerken en leiderschap

We leven in een snel veranderende wereld en hoe gaan we daar als persoon mee om? Maar vooral, hoe gaan we daar sámen mee om? Op efficiënte, maar vertrouwde wijze zodat je wel de beoogde resultaten behaald? En hoe deal je hier mee als leidinggevende? 

Meer diversiteit

We horen het vaak; bedrijven moeten meer divers worden. Bijvoorbeeld een eerlijke(re) verdeling tussen mannen en vrouwen, maar ook meer verschil in etniciteit, en (niveau)achtergrond. In de praktijk wordt dit nog vaak als lastig beschouwd. Een lezing of workshop helpt hierbij en geeft nieuwe inzichten.

Duurzamer leven en eten

Trends op het gebied van duurzaamheid volgen elkaar in razend tempo op. We voelen meer de urgentie, maar weten vaak nog niet hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Duurzaamheid kun je zowel op persoonlijk niveau als op bedrijfsniveau en maatschappelijk niveau toepassen. Hoe doen we dit, wat heb je hierbij nodig en hoe gaan we hier het beste mee om?

duurzamer leven - sprekers - trends - hot topic - vooruit

Data privacy

Het wordt steeds duidelijker wat er met onze gegevens en data gebeurt en daar word je niet geruster op. Ook zijn er regelmatig de zogenoemde ‘datalekken’. Hoe kan dit, wat kunnen wij er zelf tegen doen, wat gaat er in de toekomst gebeuren en hoe kunnen we onszelf en onze bedrijven hiertegen beschermen?

Groot, groter, grootst

2020 wordt een jaar met veel grote gebeurtenissen, zoals het Europees Kampioenschap voetbal in maart, het Eurovisie Songfestival in mei, de Olympische Spelen in juli en augustus en de Amerikaanse verkiezingen in november. Allemaal gebeurtenissen en actualiteiten die erg interessant zijn om op in te haken als bedrijf en dus bij de events die georganiseerd worden. 

data - gebeurtenissen - trends - toekomst - vooruit

What about the future

De toekomst blijft fascinerend maar ook onzeker. Nemen robots onze banen over? Hoe gaan we ons verplaatsen? Wat staat er in de toekomst op het menu? Hoe ziet de zorg er in de toekomst uit? Hier komt angst bij kijken, omdat we het niet weten en tegelijkertijd gewoontedieren zijn en verandering spannend vinden. Een goede spreker prikkelt en geeft je soms een ietwat onrustig gevoel, maar probeert ook de angst weg te nemen door te laten zien wat er allemaal mogelijk is door al deze nieuwe ontwikkelingen. 

Meer impact!

Dit is misschien wel de grootste verandering. Hoe vergroten we de impact van evenementen? Natuurlijk is het hebben van een inspirerende en leuke dag belangrijk, maar hoe zorgen we ervoor dat de impact wordt vergroot en de kennis blijft hangen én vervolgens ook nog wordt toegepast?

Maak het event onderdeel van je overkoepelende marketingstrategie en bouw een contentstrategie om je event heen, zodat je contact houdt met je doelgroep. 

Tijdens het voortraject van het event kan bijvoorbeeld de kennis of behoefte van het publiek worden gemeten, vragen worden gesteld of een video van de spreker of dagvoorzitter worden verstuurd. Tijdens het natraject wordt de informatie nog eens herhaald, worden de onbeantwoorde vragen op het event alsnog beantwoord door middel van een video of wordt er een workshop of follow-up lezing gegeven. Door de inhoud op verschillende momenten te verspreiden is jouw publiek in staat om meer te onthouden en is de kans op verandering het grootst. Op die manier vergroot je de impact! 

2020, we hebben er zin in!

impact - toekomst -events - sprekers - ontwikkelingen - vooruit