Wil je echt de aandacht trekken op een beurs of expo? Dan kom je niet weg met het beurswandje, de roll-up banner en de statafel met barkruk. Maak van je beursstand of productpresentatie een experience met de innovatieve audiovisuele toepassingen van First Impression.
Weg met de klassieke beursstand. Pak uit met high tech AV, interactieve displays, videowalls en dynamische content. En ja, ook met een minder groot budget kan je jouw merk, product of idee keihard in de schijnwerpers zetten!
Een indrukwekkende beursbeleving
Heel eerlijk; beursstands kunnen erg inspirerend, maar helaas soms ook enorm saai zijn. Wij vallen in ieder geval steil achterover als we iemand zittend op een barkruk argeloos op zijn telefoon bezig zien in plaats van gasten zijn stand in te lokken. Kom op, je wilt toch interactie? Dan ben je bij First Impression aan het juiste adres. Zij creëren stands waar niet alleen de bemanning, maar ook de bezoekers enthousiast van worden!
“De klassieke beursstand bestaat niet meer. Je moet een experience creëren. Daarin kunnen we als bedrijf zo ver vooruit stappen of terughoudend zijn als je als opdrachtgever wilt. Van enkel de techniek tot het complete concept en de complete ontwikkeling,” aldus Francis Zelak, accountmanager bij First Impression.
Laat fysieke en digitale wereld samenkomen
Om impact te maken hoef je niet per se een enorm budget te hebben. “Ook op een kleine beursstand kan je de juiste snaar raken. Waar een klassieke standbouw bij hetzelfde meubel-wandje-standje blijft, vinden wij het vooral belangrijk om de juiste probleemstelling te tackelen. Met de oplossing willen we bezoekers de stand in lokken.”
“Bij voorkeur laten we de fysieke en digitale wereld samenkomen. Als het fysieke product van zichzelf aantrekkelijk is, dan hoeven we dat niet digitaal te vervangen. Maar als het een minder tastbaar product of dienst is, dan kan een digitaal aspect het juist versterken.”
Voor elk budget een beleving
Natuurlijk, techniek in je stand kost geld. Maar door het slim in te zetten – en bijvoorbeeld van bestaande content gebruik te maken – kan je voor een uiterst vriendelijke prijs al een mooi concept neerzetten dat interactiviteit bevordert.
“Voor TUI hebben we de winkel nagebouwd met dezelfde balies, led-schermen et cetera. Op het plafond lieten we dreamliner over vliegen. Zo hadden we nog meer toffe interactieve oplossingen om het vakantiegevoel naar voren te laten komen. Een ander voorbeeld zijn de stands waar je een product optilt en meteen op het scherm in een sfeer wordt meegenomen. Het is eigenlijk een kleine pop-up experience.”
“Voor een gereedschapmerk, dat talloze beurzen per jaar bezoekt, hebben we een stand bedacht waarbij je – zodra je een product oppakte – op een ledscherm meteen zag wat het verschil tussen de oude en nieuwe lijn is. Het grappige is; al die content hadden ze al, dus we hebben enkel het concept bedacht en het meubel gemaakt met een digitaal platform erachter. Eigenlijk geldt; als de huisstijl en content op orde is, dan kunnen we voor een zeer vriendelijke prijs hele toffe dingen maken. Uiteraard gaan we ook graag los op grotere budgetten om echt maximaal impact te maken.”
Dus ga eens langs bij First Impression om te praten over jouw beursstand. Ervaar dan meteen hun eigen Experience Center, want dan snap je dat deze club écht weet waar ze over praten!
Beeld: First Impression en Jules van Iperen