Een congres organiseren is hartstikke leuk, al zeggen we het zelf. Maar waar het voor de één gesneden koek is, is het voor de ander soms nog best nieuw. Dan is het fijn als er een locatie is die én alle faciliteiten heeft om van jouw congres een doorslaand succes te maken én je volledig ontzorgt tijdens de voorbereidingen en de uitvoer.
Stop met zoeken en zet Koninklijke Jaarbeurs op je radar. Deze locatie biedt je letterlijk en figuurlijk alle ruimte om samen met hun congrescoaches een onvergetelijke bijeenkomst te organiseren. Inclusief wel meer dan twintig handige hacks om het maximale uit jouw event te halen, zelfs als je geen dagelijkse organisator bent!
Groots in mogelijkheden, persoonlijk in contact
Als we Jaarbeurs moeten geloven, bestaat er soms het onterechte vooroordeel dat je een doorgewinterde organisator moet zijn om een bijeenkomst bij hen te kunnen organiseren. “Onzin,” zo geeft Allegra Voss (account manager en congrescoach bij Jaarbeurs) aan. “We hebben met onze diverse locaties veel mogelijkheden. Of je nou voor een event van 15, 150 of 1.500 personen komt; we denken als congrescoaches pro-actief met je mee en zijn van de aanvraag tot de evaluatie jouw contactpersoon voor al jouw vragen. Dat persoonlijke contact en het ontzorgen vinden we enorm belangrijk.”
Samen een verdiepingsslag maken
Door de vele events die dagelijks bij Jaarbeurs worden georganiseerd, is er onwijs veel kennis in huis. Kennis die maar wat graag met jou gedeeld wordt. Sterker nog; via de website Congrescoaches.nl toont Jaarbeurs steeds meer congreshacks die jouw event nog sterker maken. Van techniek tot duurzaamheid en van voorbereidingen tot optimalisaties en opstellingen. Stuk voor stuk waardevolle tips die gemakkelijk zijn toe te passen en ongetwijfeld zorgen voor een nog hoger eindcijfer van jouw gasten!
Met één druk op de knop…
“De gaafste tip vind ik zelf het slim gebruikmaken van onze LED-verlichting in de zalen. Die kan je namelijk niet enkel inzetten om de bedrijfskleuren terug te laten komen, maar ook om de stemming en sfeer van de gasten te beïnvloeden. Zo werkt de kleur blauw kennisoverdracht verhogend, omdat het een kalmerend effect heeft. Die kleurenpsychologie is letterlijk met een druk op de knop toe te passen.”
“Een ander veel genoemde tip is het inzetten van digitale schermen of bijvoorbeeld bierviltjes met daarop vragen of stellingen over het onderwerp waar het na de pauze over gaat. Zo creëer je tijdens het netwerken hele gemakkelijke ijsbrekers om met anderen over in gesprek te gaan.” Het zijn die kleine tweaks waarmee je het event verder brengt.
Kijk op de website van Congrescoaches welke tips er nog meer zijn. En blijf ze in de gaten houden, want er komen steeds meer tips. Of beter nog… volg onze tip en bel Allegra of één van haar collega’s voor een locatiebezoek of event aanvraag.
Beeld: Jaarbeurs