Een beurs organiseren kan op talloze plekken. Maar waarom zou je jouw doelgroep laten reizen als je ook zélf naar hen toe kunt varen? Dat is precies het concept van Blue Rhapsody. Op dit schip faciliteert het team van Constant in Beweging compacte, goed georganiseerde vakbeurzen met maximaal bereik en minimaal gedoe.
En het werkt: voor Technische Unie al ruim veertig jaar, en inmiddels ook voor diverse andere spelers in binnen- en buitenland. Kortom: dit is misschien wel de meest originele beurslocatie die je nog nooit gebruikt hebt.
De kracht van dichtbij: de originele beurslocatie die naar je doelgroep toekomt
In een tijd waarin tijd schaars is en afstanden vaak een drempel vormen, is een varende beurs geen gimmick, maar een strategische keuze. Denk aan drie, of twintig locaties in 3 dagen of 6 weken weken tijd. Denk aan 600 of 10.000 bezoekers verspreid over Nederland, of ook in Belgie en Duitsland. Denk aan lokale vertegenwoordigers die hun relaties persoonlijk ontvangen. En denk vooral aan het feit dat jij als merk letterlijk in het vaarwater van je doelgroep komt. Geen loods, geen hal, maar een originele beurslocatie die mensen wél willen bezoeken. Zeker als er ook nog een goed glas wijn en een lekkere maaltijd wordt geserveerd, óp de beursvloer.
Kwaliteit en continuïteit als sleutel tot succes
Een concept dat al sinds 1982 werkt voor Technische Unie, en inmiddels ook wordt ingezet door onder andere Liebherr, Tempur en Archipoint, is geen toevalstreffer meer. Het geheim zit ’m in de herhaalbaarheid. Eén keer opbouwen, meerdere keren benutten. Exposanten kunnen kiezen wanneer en waar ze aanhaken. En doordat alles aan boord (van techniek tot crew) gelijk blijft, kunnen opdrachtgevers vertrouwen op continuïteit.
Zoals Raymond Scheepers, CEO van Archipoint, het treffend zegt:
“Als event-organisator werken wij sinds een vijftal jaren met Constant in Beweging en dit in België, Nederland en Duitsland. Doordat wij events in meerdere dagen op meerdere locaties organiseren, is het voor ons belangrijk dat onze partners een continue kwaliteit van het schip, personeel en catering kunnen garanderen. De goede verhouding prijs/kwaliteit is hier zeker. Wij zijn een tevreden klant!”
Entertainment en food als verrassend extraatje
Een beurs is informatie. Maar zeker ook beleving. En laat dát nou net zijn waar Constant in Beweging ook het verschil maakt. Geen suffe broodjes kaas, maar een mobiele trolley die gerechten afmaakt met een kitspuit en een gasbrander. Geen inspiratieloze setting, maar een theatershow in een mistige koelruimte in de boeg. Zelfs volledige restaurants zijn aan boord opgebouwd, inclusief menukaart, bediening en strak getimede culinaire logistiek. Alles met één doel: zorgen dat bezoekers het niet als een ‘moetje’, maar als een belevenis ervaren. Dat is de kracht van deze originele beurslocatie.
Full-service zonder gedoe: van bestickering tot parkeerbeheer
Wie denkt dat een schip logistiek ingewikkeld is, heeft buiten de crew gerekend. Het team van Constant in Beweging regelt alles. Van vergunningen en shuttles tot techniek en bestickering; inclusief de mogelijkheid om zelfs de romp van het schip in jouw merk te hijsen. En nee, je zit niet vast aan een rigide format. Wie entertainment of storytelling aan boord wil brengen, krijgt de ruimte. Wie alleen een strakke, functionele vakbeurs wil neerzetten: ook goed. Het schip, de crew en het programma zijn zo flexibel als je zelf wil. Dus rap bellen voor die (Blue) Rhapsody!
Beeld: Videobuddy, Constant in Beweging