Waarom een voice-over niet mag ontbreken op jouw evenement

De stem van jouw evenement

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Denk je aan de Kruidvat dan denk je al snel aan die prettige upbeat stem uit de reclames. De stem van actrice Hadewich Minis. Soms enthousiast, soms op het irritante af. Maar altijd herkenbaar. Dat geldt ook voor de stem van acteur Frank Lammers. Die slaat je letterlijk om de oren, grijpt je bij je strot en brengt je oren naar een luisterextase. Niet alleen bij een supermarktgigant, ook bij een reisknaller. Je hebt maar een paar seconden nodig om te weten wie het is. En over te gaan tot actie. Want dat is wat een goede voice-over in reclames doet. De doelgroep inpakken met een verhaal en aanzetten tot actie.

Wat voor reclame geldt, geldt ook voor events. Magische eventmomenten krijgen zoveel meerwaarde met het juist inzetten van een professionele stem. In tegenstelling tot de reclamewereld is er in de eventbranche nog een slag te slaan. We geven een paar voorbeelden.

Een winnende pitch presentatie

Bureaus zitten in een pitch en investeren uren en dito mankracht in een geweldig plan, Vaak prachtig visueel ondersteund. Je wilt die pitch immers winnen. Je maakt echt het verschil met de hippe pitch-video waarin het concept tot leven komt. Net als commercials geldt hier: zoek de juiste voice-over als ambassadeur en hoofdverkoper van jouw plan! Het is in het hele traject ongetwijfeld de laagste investering met het hoogste rendement.

De stem van de show

Als de lichten dimmen tijdens de opening van een jubileumfeest kijken alle relaties in afwachting naar het immense projectiescherm. In een powerclip van enkele minuten komt het jubileum tot leven en worden de gasten ondergedompeld in een magisch kippenvelmoment. Zo’n moment dat alle zintuigen prikkelt. Onze ogen kunnen daarbij niet zonder de oren. De stem van de clip vertelt het verhaal. De beelden ondersteunen. En ja, één beeld zegt meer dan 1.000 woorden, zeker als dat beeld 25 frames per seconde bevat. Zonder goede stem, geen goed verhaal.

RUTHANNE.nl Ruth Anne Albracht weet als professionele voice-over perfect wat de waarde is van een stem op een evenement

Aftermovie

Waarom diezelfde stem niet ook inzetten voor de aftermovie van het jubileumfeest? Zodat gasten het gevoel krijgen dat ze daadwerkelijk persoonlijk bedankt worden voor hun komst naar het event.

Pitch, event en aftermovie. Met een professionele voice-over til je eventcontent ongemerkt naar een hoger niveau. Ongemerkt, omdat klanten het vaak niet kunnen benoemen. Feedback op eventcontent waarbij een goede voice-over is ingezet, is vaak veel positiever. Alleen al daarom mag een goede voice-over niet ontbreken op jouw event.

Voice-over en uit.

Dit artikel is geschreven door voice-over Ruth Anne Albracht (verhalenvertelster en voice-over).

Foto: Ruth-Anne.nl