Venues

“Studio 21 leverde uitstekende rol in AUDI-event van internationale allure”

In gesprek met opdrachtgever en bureau

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Studio 21 is een bekende locatie voor velen, maar slechts een deel van deze event managers heeft er een evenement georganiseerd. Zonde, want er zijn volop mogelijkheden om er een visueel spektakel van te maken voor uiteenlopende type evenementen.

Dat besefte ook AUDI dat hier, in samenwerking met Konings + Partners, zowel haar Dealer van het Jaar-verkiezing als de Dealermeeting op één dag organiseerde. Wij spraken Yuri van der Meel (Marketing Communication Audi bij Pon’s Automobielhandel) en Jorrit Konings (oprichter Konings + Partners) over de samenwerking en, zo bleek, het ongeëvenaarde succes van het evenement!

Hoe kwamen jullie bij Studio 21 terecht voor het evenement?

Jorrit: “Vorig jaar organiseerden we, in verband met corona, een live streaming event. Als locatie kozen we toen voor de industriële locatie De Lichtfabriek Haarlem. Dat paste perfect bij het Dragon’s Den-concept waar dealers voor werden uitgedaagd zichzelf te pitchen. Dit jaar wilden we dit concept verder uitbouwen, maar tegelijkertijd ook qua branding uitpakken in stijl van Audi’s new technology-visie.”

Yuri: “Dat klopt. We focussen ons dit jaar op innovatie, design et cetera. Daarnaast wilde ik de twee losse events dit jaar op één dag na elkaar laten plaatsvinden. De grote schermen bij Studio 21 gaven uiteindelijk de doorslag. We konden daar namelijk zowel de livestreaming daar goed op verzorgen, maar er ook voor de live aanwezigen een visueel spektakel van maken. We proberen de lat steeds hoger te leggen.”

Presentatie_Studio-21.jpg

Hoe was de samenwerking met het team van Studio 21?

Yuri: “Wat ik heel prettig vond is dat we vanaf het eerste moment geen meeting hadden met individuen, maar met het hele team. Het gaf echt het gevoel dat iedereen vanuit eerste hand erbij betrokken was en dat je niet met losse bedrijven werken die toevallig bij elkaar kwamen.”

Jorrit: “Inderdaad. We hadden één contactpersoon voor het overleg per mail en telefoon. Maar we zijn vier keer live op locatie geweest en toen waren steeds alle disciplines aanwezig. Heel fijn, want zo konden we van indeling van de ruimte tot de laatste regiebespreking alles doornemen met degenen die ook tijdens de uitvoer aanwezig waren.”

Hoe hebben jullie de uitvoering ervaren?

Jorrit: “Het was echt heel fijn dat iedereen volledig op de hoogte was van eigenlijk alles. Niet enkel van zijn of haar eigen discipline, daarmee voorkwamen we veel verrassingen die je normaal bij een evenement altijd wel tegenkomt. Het was ook relaxt dat Laura en Carlijn [van Studio 21] ons erg ontzorgden en echt doorpakte waar mogelijk. Ik heb het als enorm prettig ervaren.”

Zijn de gasten ook culinair goed verwend?

Yuri: “De catering werd door Maison van den Boer verzorgd. Ik heb daar qua kwaliteit helemaal geen op- of aanmerkingen op. Ze liepen daarnaast ook met genoeg mensen. Ik geef het een dikke acht. Met de mogelijkheid op een nog hoger cijfer als ze wellicht vanaf meerdere kanten de gerechten inliepen. Met de drank ging dat trouwens wel echt super goed.”

Jorrit: “We hadden ook echt wel een uitdaging voor ze gecreëerd, want we wilden alles uitgeserveerd hebben, met het hoofdgerecht daarnaast ook nog vanaf meerdere punten af te halen. Het waren mooie gerechten op kleine bordjes. Het zag er allemaal goed uit en we hebben er veel positieve reacties op gehad.”

Catering_Studio-21.jpg

Naast deze complimenten ook nog een kritische noot over de locatie?

Yuri: “Dat zijn eigenlijk maar twee, relatief kleine dingen. We hadden een auto speciaal uit Duitsland laten overkomen die we een rol wilden geven tijdens de Dealermeeting. De auto bleek echter te zwaar om op het podium te kunnen. Ander punt is dat Studio 21 onderdeel is van het Mediapark. Dat is heel tof, maar kan ook voor onverwachte momenten zorgen. Zoals een opnamewagen die ineens voor de entree stond en het zicht wat ontnam. Hier hadden we graag wat meer branding neergezet.”

Audi_Studio-21

Wat was de reactie van de gasten na afloop?

Yuri: “Dealers hebben veel gereageerd met ‘internationale allure’. Audi AG doet ook vaak mee aan internationale genootschappen en zij gaven aan dat dit event beter was dan wat ze gewend zijn. Ook de dealer gasten waren echt onder de indruk. Men vond het professioneel opgetuigd. Ook intern waren er lovende reacties. Ik heb geen enkele wanklank gehoord, terwijl er doorgaans echt wel een kritisch punt voorbij komt.”

Nog laatste woorden richting jullie vakgenoten?

Jorrit: “Je kunt heel veel creëren en organiseren, maar als je dat niet als eenheid doet, dan ben je nergens. Dat ga je op de dag van uitvoer vanzelf merken.’’
Yuri: “We hebben het bij Studio 21 ervaren; als je zo nauw als projectteam samenwerkt, dan benut je de mogelijkheden van de locatie ten volste.”