Food & Drinks

Samenwerking Hutten food & design en House of Inclusion is tegenovergestelde van greenwashing

Intrinsieke motivatie smaakt naar meer!

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Sustainability is een hot topic. Niet voor niets. Fijn dus dat veel organisaties initiatieven omarmen om duurzamer te ondernemen. Dat de één daar verder in gaat dan de ander, is begrijpelijk. Maar dat er bedrijven zijn bij wie het zo diep in de werkzaamheden zit verankerd als bij House of Inclusion, dat is absoluut bijzonder!

Wij spraken Eric Habraken, manager House of Inclusion, over het smaakvolle aanbod van (h)eerlijke producten dat door menselijk kapitaal met veel passie wordt bereid.

Bruggen bouwen tussen mensen, talenten én ingrediënten

“Wij omarmen diversiteit als kern in alles wat we doen. Ons DNA zit vol mogelijkheden en zonder beperkingen. Zo geven we niet alleen ons personeel, maar ook geredde producten, een duurzame kans. Bij ons komen imperfectie, smaak en talent samen. Zo maken we samen de wereld een stukje mooier.”

Dit alles doet House of Inclusion vanuit vijf beloftes:

  1. smaakvolle en betekenisvolle producten
  2. minimaal 30% van de medewerkers hebben een afstand tot de arbeidsmarkt / komen uit een doelgroep
  3. klimaatpositief werken
  4. helpen bij opbouwen van circulaire economie, oftewel het redden van groenten
  5. marktconformiteit

Met deze samenwerking is Hutten food & design één van de cateraars die echt kunnen laten zien hoe je sustainability doorvoert in het bedrijfsleven. Niet alleen door naar waste en afvalscheiding te kijken, maar echt duurzame initiatieven toe te passen op evenementen.

Ⓒ Twycer / www.twycer.nl

6x sociale en groene reputatie

“We zijn erg trots op de verschillende productielijnen die House of Inclusion heeft opgezet. Bij elk van de lijnen maken we bij iedere stap die we zetten bewuste, duurzame keuzes. Zoveel mogelijk geven en zo min mogelijk nemen. Daar draait het om.”

De Verspilllingsfabriek

De Verspillingsfabriek maakt al acht jaar (!) smaakvolle soepen en sauzen van verse ingrediënten die overblijven bij versnijders, boeren en telers. Een lading beschadigde courgettes, te kleine uien, bobbelige pompoenen, snijresten van bloemkool en broccoli, paprika’s met vlekken… De Verspillingsfabriek weet daar wel raad mee!

De Zorgbakkerij

De meeste bakkers bij De Zorgbakkerij hebben een gehoorbeperking. Dus gebruiken ze niet veel woorden, maar hun handen des te meer. Om te communiceren en ambachtelijk lekkers te kneden, rollen en bakken. Altijd met aandacht en het grootste geduld. En natuurlijk alleen de allerbeste ingrediënten. Van (vega) worstenbroodjes tot Koeken zonder klets.  ‘We bake the world a better place.’ Dat proef je!

Sign Language Coffee bar

Bij Sign Language Coffee Bar bestel je al gebarend je bestelling met behulp van het menu op een videoscherm. Eén van de 65 gecertificeerde Gebaarista’s bereidt daarna met veel passie jouw bestelling. Precies zoals jij je koffie lekker vindt. Zo geniet je van je koffiemoment, leer je iets nieuws en leg je op een andere manier contact met mensen die minder óf niet kunnen horen.

We Care Coffee

Met de 100% biologische koffiebonen van We Colombian Coffee ondersteunt House of Inclusion de International Women’s Coffee Alliance (IWCA), een wereldwijd netwerk dat het werk en de groei van vrouwen in de internationale koffiegemeenschap stimuleert. Per kilo koffiebonen gaat er 1 euro naar IWCA. In Nederland verpakken talentvolle helden met een afstand tot de arbeidsmarkt de bonen met zorg.

Broodsalades en spreads

De huisgemaakte broodsalades en spreads zijn niet alleen met liefde gemaakt, ze zijn ook nog eens duurzaam lekker. Want bij iedere hap komen smaak en inclusie samen. Ze zijn volgens ambachtelijk recept bereid, maar de ingrediënten zijn niet zo traditioneel. De meeste zijn namelijk plant-based. Spread the love!

Vers van de pers

Elke nacht houdt de sapploeg het hoofd cool bij het persen van verse sappen. Natuurlijk de golden oldie sinaasappelsap, maar ook verfrissende smoothies in verrassende smaakcombi’s met groenten, fruit en kruiden. Dit levert ruim 750 liter vers sap én een heleboel schillen op. Elke dag. Sappig detail: de citrusschillen worden verwerkt tot nieuwe producten. Dat is pas circulair.

Focus ligt op de smaak

Wat we bijzonder vinden is dat veel van deze producten hun weg vinden op events van Hutten food & design, zonder er enige ruchtbaarheid aan te geven. “Buiten Sign Language Coffee Bar communiceren we er bewust niet over. Het gaat ons om het eten. Dat is lekker of niet. Tegelijkertijd zijn we wel aan het kijken wat mogelijke nieuwe initiatieven kunnen zijn, die net als de Coffee Bar een verrijking zijn qua concept. Bijvoorbeeld een live cooking chef die in het zicht van de gasten van een overgebleven lunch heerlijke bites maakt voor tijdens de borrel.”

De producten van House of Inclusion staan als een huis. Een sterke visie waar je blij van wordt. Laat het maar aan Hutten food & design over om je smaakvol en duurzaam te laten verwennen tijdens een event!

Beeld Hutten food & design, House of inclusion, Twycer