‘Hutten’ is voor velen een bekende naam in de evenementenbranche. Herken je haar niet als cateraar, dan verbind je de naam ongetwijfeld aan één van de vele mooie eventlocaties die ze in beheer hebben. Maar weet jij ook wanneer je ze het beste kunt benaderen?
Wij belden met Paul Vernhout, salesmanager Hutten Meetings & Events, en hoorden zoveel toffe dingen, dat we ons kunnen voorstellen dat jouw telefoontje binnenkort ook in Veghel wordt opgenomen.
Het voelt als buitenspelen
Als we Paul moeten geloven is werken bij Hutten (wij mogen Hutten zeggen) een feestje. “Ik heb lang geleden drie maanden stage gelopen en dat maakte zoveel indruk dat ik dit bedrijf altijd in mijn achterhoofd heb gehouden. Vooral door die onwijze betrokkenheid die je door alle afdelingen voelt.
Inmiddels werk ik er ruim 7,5 jaar. Eerst als partymanager, toen als manager sales binnendienst en nu als salesmanager. Dat voelt als buitenspelen, op een serieuze manier. Het is een feestje om samen met een opdrachtgever en alle verschillende disciplines binnen Hutten een evenement vorm te geven. Of het nu een congres, een personeelsfeest, een productlancering of de opening van een pand is.”
Samenwerking als toverwoord
Hutten is een naam die vertrouwen uitstraalt in de markt. Logisch als je al 94 jaar bestaat. Maar slechts weinigen weten wat Hutten zo sterk maakt. Zelfs wij waren verbaasd toen we een tijd terug een rondleiding op het hoofdkantoor in Veghel kregen. Je voelt de trots en betrokkenheid op elke afdeling. Dat zeggen we niet voor het commerciële praatje; dat menen we. Het zijn vast enkele pijlers waarop dit familiebedrijf is ontstaan, want zoiets ontstaat niet zomaar.
“Wat ik hoor van opdrachtgevers is dat wij het meer dan andere cateraars echt samen doen. Bij ons is iedereen even belangrijk in het proces. Organisaties voelen bijvoorbeeld bij een proefdiner de enorme betrokkenheid om van hun event een succes te maken. We gaan voor iemand door het vuur en vieren samen ons succes.
Zo hebben we op het hoofdkantoor in Veghel een trots-knop midden in de gang staan. Op het moment dat iemand een succes behaald, van welke afdeling dan ook, dan ramt die erop, gaat overal een toeter af en komt iedereen naar de gang om te horen wat het succes is en vieren we dat samen. Van het scoren van een mooie opdracht tot het ontwikkelen van een nieuw concept of een innoverend decorstuk.”
We doen het allemaal
Het feit dat Hutten bijna een eeuw bestaat, betekent dat ze alles al wel een keer hebben meegemaakt en geperfectioneerd als het op eten en drinken aankomt. Van condoleance tot personeelsfeest en van bruiloft tot opening. “We vinden veel leuk, maar zijn voornamelijk goed in de grotere, complexere evenementen, omdat we daarin het grootste verschil kunnen maken. Dus congressen en personeelsfeesten met veel logistieke uitdagingen. Dat is ook omdat we niet veel met derden hoeven te schakelen. We hebben namelijk de hele keten in eigen huis, zodat we daar ook controle over hebben. Dat gaat verder dan een sales-, marketing- en productieafdeling. We hebben ook een eigen productiekeuken, eigen bakkerij tot eigen logistiek centrum en eigen transport.”
Duurzaamheid, inclusiviteit en creativiteit
Door die sterke keten is het ook mogelijk goed na te denken over de waarden die je als cateraar wil nastreven. Hutten gaat daar ver in en dat is prachtig. Zo heeft zij De Verspillingsfabriek, waarin wordt voorkomen dat producten én talent worden verspild. Voor de interne zorgbakkerij werkt de cateraar samen met Kentalis waar mensen met een gehoorbeperking of die doof zijn vol trots en plezier werken aan zoete en hartige items. In het verlengde daarvan heeft Hutten de Sign Language Coffeebar ontwikkeld waar je tijdens een event koffie kunt bestellen middels gebarentaal bij een Gebaarista; spieken op een scherm voor het gebaar is mogelijk hoor.
Het woord ‘nee’ kennen ze in Veghel en de andere Hutten-locaties niet. “We zijn een alleskunner, ook op creatief gebied. Of dat nou op culinair vlak is of dat we in onze eigen werkplaats signing, buffetten of andere decorstukken maken die perfect passen bij de aanvraag. En andersom; heb je een uitdagend budget, dan willen we juist heel slim daarin meedenken en op die manier creatief met de aanvraag omgaan.”
Heel eerlijk; 94 jaar aan expertises is niet in één artikel te vangen. Daarom adviseren we je bij een volgende aanvraag eens informatie te putten uit Hutten. Of zoals Paul het zegt: “Bel ons op en laat ons langskomen, want we gaan je zeker weten verrassen.”
Beeld: Twycer