Wat maakt het Hulstkamp Gebouw zo’n gave evenementenlocatie? Jolanda Slee, senior event manager bij Raad en Daad Evenementen, zei het heel treffend: “Elke gast die binnenkwam was meteen laaiend enthousiast over de mega hoge ruimte met die enorme boom erin. En dan hebben ze enkel nog de eerste ruimte gezien van dit prachtige pakhuis.“
We zijn het absoluut met haar eens. Deze evenementenlocatie is een verborgen parel. Pas als je binnen rondloopt zie je de veelzijdige statige uitstraling van de verschillende ruimtes. Daar werd dankbaar gebruik van gemaakt voor een Peaky Blinders evenement.
Wat voor event aanvraag kreeg je?
“Voor een bedrijf in de installatietechniek mochten we het jubileum evenement organiseren voor medewerkers en hun partners. Ze wilden er graag een thema aan koppelen waar de veelal mannelijke collega’s ook mee uit de voeten konden. Zo kwamen we uiteindelijk uit bij het Peaky Blinders-concept.”
Hoe kwam Hulstkamp Gebouw daarin op jullie pad?
“Het is een prachtige locatie. Niet enkel de Wintertuin met die gigantische boom en het glazen dak. Maar juist ook de Branderij en Stokerij die een beetje aanvoelen als underground gokruimtes en daardoor perfect bij het thema pasten.”
Was de opdrachtgever net zo enthousiast?
“Absoluut. Mede door Margot van Holten van Hulstkamp Gebouw die ons gepassioneerd rondleidde door de locatie. Mijn opdrachtgever kon het programma daardoor meteen visualiseren.”
Oké, opdrachtgever blij. Toen ging je de productiefase in.
“Dat klopt. Heel eerlijk, dat vond ik zelf best even spannend. Normaal regel ik al mijn eigen leveranciers, maar het Hulstkamp Gebouw verzorgt zelf het meubilair en de techniek. Ik vertrouwde het team van de locatie volledig en het ging ook allemaal erg goed. Het meubilair en de zijde bloemdecoratie is overigens echt prachtig. Dat wil ik graag benadrukken. Ook de opdrachtgever vertrouwde het allemaal. Een proefdiner was zelfs niet eens nodig. Dat vond ik echt een compliment richting Margot en haar team.”
Wat gaaf. Hoe reageerde ze toen ze de locatie tijdens de uitvoer voor het eerst zag?
“Niemand van de gasten wist wat ze te wachten stond. Behalve het thema, de dresscode en de aanvangslocatie, het NH Hotel, was er niets bekend. Vanaf daar werd iedereen met watertaxi’s naar het Hulstkamp Gebouw gebracht. De opdrachtgever kwam met de laatste taxi mee. Iedereen was laaiend enthousiast, inclusief onze contactpersoon.”
Hoe zag het programma er verder uit?
“We hadden eerst een ontvangst met hapjes en drankjes waaronder een native gin uit Schiedam. Vervolgens kregen de gasten een uitgeserveerd diner in de Wintertuin. Zowel de aankleding van de zaal als ook de gasten zelf zagen er top uit. Het was echt een plaatje.”
De locatie is van Hutten food & design. Wat vond je van de catering?
“Die vond ik echt heel goed. Voor de installateurs was het vooral erg bijzonder. We hadden voor heerlijke, maar enigszins herkenbare gerechten gekozen, inclusief voldoende bijgerechten want het zijn tenslotte grote eters.”
Ben je ook zo enthousiast over het personeel?
“Zeker. Margot had aangegeven met een redelijk vaste poule cateringpersoneel te werken, maar dan nog is het afwachten. Maar ze zagen er goed uit, werkten hard en hadden ook veel lol. Dat laatste vinden we ook altijd belangrijk op onze evenementen, want dat straalt ook af op de gasten.”
Dat klinkt allemaal erg positief. Nog iets waar je minder enthousiast over was?
“Haha, eigenlijk niet. Nou ja, het event vond plaats op de warmste dag van het jaar. Daar is zo’n monumentaal pand niet tegen bestand. Gelukkig wordt het normaal nooit zo warm. En we hadden een uitdaging met het smoelenboek voor de diëten. Die was keurig verzorgd, maar mensen waren te goed opgegaan in de dresscode waardoor niet iedereen herkenbaar was. Het cateringteam heeft dit snel getackeld, maar het was een grappige gewaarwording en ‘a first’ voor mij in al mijn jaren events organiseren.”
Hoe verliep de rest van de avond?
“Na het diner hadden we een feest in de Branderij en Stokerij. Die eerste hadden we omgebouwd tot een geheime speakeasy bar met cocktailbar. Die was enorm in trek. In de Stokerij hadden we onder andere een band, een fotostudio en een casinotafel. Gedurende de avond liep de catering nog uit met lekkere happen die ze serveerden vanaf grote heliumballonnen met logo. Dat zag er erg mooi uit. Al met al was het een geweldig feest.”
Nog iets wat je andere event managers wilt meegeven over Hulstkamp Gebouw?
“Het is echt een mooie locatie en met Margot heb je een topper als contactpersoon. Daarnaast zorgen het aanwezige meubilair en de aankleding ervoor dat je ook met minder budget een gaaf evenement kan neerzetten. Dus als het aan mij ligt, ga je er zeker een keer heen voor een locatiebezoek.”
Beeld: Hulstkamp Gebouw