Food & Drinks

Hutten food & design is nieuw cateringmerk van twee labels met sterke heritage

Waar twee verder gaan als één wordt de wereld rijker

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Vanaf vandaag gaan Hutten Meetings & Events en MPS | food en design samen verder onder de naam Hutten food & design. Een doordachte keuze, want deze twee foodlabels werkten afgelopen twee jaar al innig samen en ervaarden elkaars kracht. Nu wordt het beste van deze twee werelden samengevoegd. Dat kan alleen maar ‘food for thought’ zijn voor jou als eventorganisator.

We gingen in gesprek met Maaike Drukker, accountmanager bij (voorheen) MPS, en Paul Vernhout, salesmanager bij (voorheen) Hutten Meetings & Events, om te achterhalen welke belofte deze cateraar te bieden heeft.

Gefeliciteerd. Wat is de reden voor de samensmelting?

Maaike: “Twee jaar geleden werd MPS door Hutten overgenomen om zo, met een totaal ander cateringlabel, meer voet aan de grond te krijgen in de Randstad. In de praktijk bleek echter dat we veelal hetzelfde deden, maar met een andere doelgroep. Of juist wel eens tegen elkaar moesten pitchen. Dat is enerzijds enorm zonde van de dubbele overheadkosten, maar anderzijds vooral ook voor de opdrachtgevers, want samen hebben we zoveel meer te bieden.”

Paul: “Het kwam geregeld voor dat we vanuit Hutten zaken van MPS meenamen in offertes en andersom. Dan is een logische vervolg dat je je krachten bundelt en beide organisaties samenvoegd.”

Hutten Food & Design - Maaike en Paul - HFD

Daar is ‘Hutten food & design’ uit voortgekomen. Waar staat het merk voor?

Paul: “We blinken uit op het punt waar food & design elkaar kruisen. Hutten is al 94 jaar een familiebedrijf dat via oprechte gastvrijheid en culinair ambacht geluksmomenten creëert en wil bijdragen aan een duurzame en sociale wereld. MPS wil al bijna 50 jaar met hoogwaardige smaakbelevingen en exclusieve service bij alle gasten een glimlach op het gezicht bezorgen. Door de krachten te bundelen wordt de mix alleen maar beter.”

Maaike: “De essentie van Hutten food & design is  ‘altijd meer aandacht’. Dat uit zich in de volgende vijf punten. We bieden een unieke ervaring, precies zoals jij het wilt, zonder zorgen en via bewuste keuzes, zodat iedereen geniet.”

Hutten-Food-Design-schaaltjes-met-gerechten - beeld Twycer Beeld: Twycer / www.twycer.nl
Hutten-Food-Design_mise-en-place-door-kok - beeld Twycer Beeld: Twycer / www.twycer.nl
Hutten-Food-Design-_-desert-op-bord-BrasserieRita - beeld Twycer Beeld: Twycer / www.twycer.nl
Hutten Food & Design - desert op bord
Hutten Food & Design - gerecht op bord - Rijk in Beeld Beeld: Rijk in beeld
Hutten-Food-Design-sign-language-coffeebar_Three-Sixty - Beeld Twycer Beeld: Twycer / www.twycer.nl
Hutten Food & Design - bediening met dienblad met meat - RijkinBeeld Beeld: Rijk in Beeld

Klinkt goed. Beide labels hadden naar buiten een totaal andere uitstraling. Hoe wordt dat opgepakt?

Maaike: “Met het nieuwe cateringlabel komt ook een volledig nieuwe positionering en rebranding. Altijd meer aandacht is ons motto. Voor de gasten, de opdrachtgever en de wereld om ons heen. Duurzaamheid, creativiteit en gastvrijheid gaan hand in hand en dat ervaar je straks in al onze bedrijfsprocessen en uitstraling.”

Paul: “Ik durf te zeggen dat Hutten door haar sterke overtuiging zich in te zetten voor een groene wereld en een betere toekomst voorop loopt als duurzame cateraar. Dat zetten we voort en  door de aanwezigheid van MPS volledig afgestoft. Duurzaamheid is immers geen trend meer, maar een gegeven. Ook binnen de eventbranche wordt duurzaamheid een steeds belangrijker onderdeel en vindt geleidelijk aan integratie binnen de sector plaats.”

Hoe denk je dat de trouwe opdrachtgevers op het nieuws reageren?

Paul: “Ik heb er alle vertrouwen in dat ze Hutten food & design als een nog interessanter cateraar zien waar ze veel voordelen uit gaan halen.” 

Maaike: “We waren als twee losse labels, en zijn nog steeds als nieuw merk, een onwijs stabiele factor. We hebben een groot netwerk in bedrijfscatering, we lopen voorop in duurzaamheid en inclusiviteit, hebben decennia aan creatieve kennis en een team dat een sterke combinatie is tussen jonge ambitieuze krachten en gepassioneerde ervaren collega’s.”

Hutten-Food-Design-bediening-met-rioze-jurken - beeld Twycer
Hutten | Food & Design - desert op bord met cupcake vorm

Top. Wat krijgt een opdrachtgever concreet als ze Hutten food & design belt?

Maaike: “Een creatief foodconcept met innovatieve en duurzame menu’s dat zorgt voor een onvergetelijke ervaring. Dat uit zich veelal in een mooie uitstraling, waarbij snel wordt geschakeld en je meer krijgt dan wat je vraagt. Ons grote pluspunt is dat we alles in huis hebben: ontwerp, decor, styling, conceptontwikkelaars, onze eigen keuken, designers, magazijn en transport. Dat maakt dat we ongelofelijk flexibel zijn en echt maatwerk kunnen bieden.”

Voor degenen die het niet weten; waarin is Hutten op het gebied van duurzaamheid zo sterk?

Paul: “We willen de wereld beter achterlaten voor toekomstige generaties. Goed zorgen voor de aarde en de mensen die met en voor ons werken staat bij ons centraal. Duurzaamheid betekent bij ons dus ook sociaal ondernemerschap. Iedereen doet mee. Voorbeelden zijn De Verspillingsfabriek waar kwalitatief goede producten worden gemaakt van reststromen verse groenten.  Zo komen de kontjes van de tomaten van McDonald’s bij ons terecht en maken we daar soep van. In de fabriek werken veel samenwerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Verder hebben we de Sign Language Coffee Bar waar barista’s met een gehoorbeperking werken en een inhouse zorgbakkerij waar doven en slechthorenden werken. Om maar wat voorbeelden te noemen.”

Hutten Food & Design- food pil -LAVFotografie-ByLei-Star Beeld: LAVFotografie
Hutten Food & Design - gerechten op dienblad - RijkinBeeld Beeld: Rijk in Beeld
Hutten Food & Design - tomaten - Productie DeVerspillingsfabriek_EWalvisch
Hutten-Food-Design-schaaltjes-met-tomaat-en-coquilles - Beeld Twycer Beeld: Twycer / www.twycer.nl

MPS, en het onderliggende label BRKLN, stond voor mij altijd voor high end hospitality vol creativiteit. Dat blijft dus begrijp ik?

Maaike: “Absoluut. We combineren de in-house kunde op tal van disciplines van Hutten met het creatieve cateringbureau MPS dat volledig opgaat in creatie, het maximaal aansturen op kwaliteit en het bieden van goed getrainde mensen die snappen wat oprechte gastvrijheid is. Heel eerlijk, nu we dit samenvoegen kan niemand daar toch aan tippen?” 

Jullie klinken echt enorm enthousiast. Klinkt als een prachtig proces om in te zitten.

Paul: “Als je ziet hoeveel we samen kunnen bereiken als cateringlabels, dan word je vanzelf enthousiast. Er liggen enorm veel kansen en die willen we allemaal grijpen.”

Maaike: “Waarbij er voor huidige opdrachtgevers weinig verandert. We bijten ons nog steeds vast in onze projecten, alle vaste gezichten werken er nog en door de samenvoeging ontstaat meer ruimte voor creativiteit. We worden nog klantgerichter.”

Kortom, men moet jullie bellen?

Maaike: “Haha, eigenlijk wel ja. Maar nog liever willen we organisatoren uitnodigen om op kantoor in Veghel, bij De Verspillingsfabriek, zorgbakkerij en meer te bekijken. Ervaar het. Kom een kop koffie drinken en laten we brainstormen.”

Paul: “Het grappige is; doordat wij er dagelijks middenin zitten is het voor ons heel normaal geworden, maar in het cateringlandschap zijn we echt bijzonder. Dat laten we graag aan iedereen zien. Dan smaakt het vanzelf vast snel naar meer.”

Hutten-Food-Design-bediening-met-glas - beeld Twycer
Hutten Food & Design - worstenbroodjes in Bakkerij Samenwerkers (9)

Beeld: Hutten food & design