Bedrijfsfeesten: ze zijn zeker niet passé, maar hebben de afgelopen jaren wel een transformatie ondergaan. Van het traditionele borrel, diner, dansen; naar vrijheid met een grote V en feest met de hoofdletter F. Het volgt nadat ook de congressen dezelfde make-over kregen. Het saaie, stoffige congres werd ingeruild voor het veel vrijere, vrolijke congrestival. Voor bedrijfsfeesten is er nu het bedrijfsfestival. Oftewel; met de hele vestiging aan de fiësta!
Een bedrijfsfestival kenmerkt zich simpelweg door de traditionele eigenschappen van ieder ander festival – buitenlucht, je eigen weg gaan en een grote diversiteit aan eten, drinken en entertainment – en wordt georganiseerd voor twee doelgroepen: de collega’s en de relaties.
Weg van de inhoud
Niet te verwarren met het congrestival, dat zich voornamelijk nog steeds op de inhoud richt. Een bedrijfsfestival betekent dansen, genieten, een heerlijk samenzijn en eindeloos veel herinneringen, bij voorkeur dus in de buitenlucht. Bij UP events staat er een drukke zomer op het programma. Daar blijft het niet bij het feest voor collega’s, maar wordt ook het gezin uitgenodigd. Dan heb je plots een familie-firma-festival. Dubbele (woord)waarde!
You can go your own way
Lekker meezingen, maar vooral doen waar je zin in hebt! Het allerbelangrijkste volgens UP events’ Pim ten Broeke: “Dat je je eigen weg kunt kiezen. Niet het samen aankomen, samen eten, samen kijken, samen luisteren. Maar veel meer van doen waar je zin in hebt! We zien wel vaak nog een symbolische opening met bijvoorbeeld een band en woord van welkom.”
Het is meer een ludiek momentje om aan te geven dat het feest kan beginnen, vanaf hier maakt een werknemer zijn eigen feestje! Iets voor jullie?
Beeld: Wouter de Jong voor UP Events