Weet je het nog? Enkele weken geleden organiseerden we de tweede editie van Event Inspiration Days met als thema ‘P*tches can be B*tches’. Daar kijken we vol trots op terug! Tegelijkertijd zijn we ook kritisch en willen we de derde editie volgend jaar nog succesvoller kunnen maken.
Daarom hebben we de 251 bezoekers een enquête gestuurd. Bijna de helft van de aanwezigen vulden deze in en dit zijn de meest opvallende resultaten!
Lees ook
De keiharde cijfers
Het is net als vroeger op school; alle toelichting en uitgebreide feedback zijn fijn, maar je kijkt toch altijd als eerste naar de cijfers. Gelukkig mogen we zeggen dat we een sticker hebben verdiend, want het event werd gemiddeld met een 8,1 beoordeeld.
Natuurlijk organiseerden we het event niet alleen, maar kregen we hulp van zeer gewaardeerde partners. Kijkend naar de beoordeling hebben we daar de juiste organisaties voor aangetrokken, want er werd rijkelijk met mooie cijfers gestrooid. Met name de locatie, catering en techniek vielen op met cijfers ruim boven de acht. Degene die met de grootste glimlach kan terugkijken is Jordi van de Bovenkamp; zijn presentatie werd met gemiddeld een negen het allerhoogste gewaardeerd.
Ook mooi; 96% van de ondervraagden raadt het event aan aan collega’s en/of relaties.
Lekker duidelijk
Wat betreft de voorkeursdag en het voorkeurstijdstip waren de reacties eensgezind. Met grote meerderheid wordt gekozen voor de maandag met een middag en eventueel (begin) avondprogramma.
Tijdens Event Inspiration Days staat bewust het educatieve karakter centraal, omringd door inspirerend entertainment en het moment om te netwerken. Beide sprekers kregen gelukkig een mooie beoordeling, waarbij sommigen de twee key note presentaties van De Pitchcoach wat aan de lange kant vonden (“Moesten al die boeken benoemd worden?”), terwijl anderen de lengte en diepgang erg fijn te vinden (“Eindelijk een presentatie waarin de tijd wordt genomen om de diepte in te gaan”). Ook gaaf; moderator Manu (oeps, vergeten mee te nemen in de enquête, leermomentje voor onszelf) kreeg bij het ‘opmerkingenveld’ flink wat complimenten voor zijn flair en rol.
Puntjes op de ‘i’
Als we ten slot nog even kijken naar de antwoorden op de vraag om ‘lekker kritisch’ feedback te geven, dan is er een grote(re) behoefte voor netwerken, interactie in het plenaire programma en mogelijkheden om meer over de locatie te weten of een rondleiding te krijgen.
Hoe kijken we nu terug op Event Inspiration Days? Nog steeds zo trots als een pauw. Enerzijds om de mooie beoordelingen en positieve en opbouwende feedback. Anderzijds omdat de relevantie van ‘de Days’ duidelijk is aangetoond. De komende maanden gaan we goed nadenken hoe we de derde editie nóg beter kunnen laten aansluiten bij de behoeftes van deze diverse, maar o zo mooie doelgroep.
Dank aan alle gasten voor jullie komst en het invullen van de enquête. We zien jullie, en het liefst ook alle andere event professionals, graag volgend jaar bij de derde editie van Event Inspiration Days. To be continued!
Foto’s: Tycho’s Eye Photography, Video: BroerZ