Een beeld zegt meer dan duizend woorden, als je Tycho’s eyes hebt tenminste. Je kunt zelf je best doen een event de volgende dag na te vertellen – alle hoogtepunten, ontmoetingen, ervaringen – maar die beleving overbrengen dàt is de kunst! Het is van onschatbare waarde in je marketingstrategie.
Event fotografie
Fotograaf Tycho Müller gelooft in de kwaliteit en kracht van de meest sprekende beelden. Onder de naam Tycho’s Eye legt hij mensen en momenten vast en vertelt hij het verhaal van een event. “Echt goede beelden laten je een evenement of gebeurtenis herbeleven, alsof je er weer bent.”
Locatie fotografie
Die pakkende beelden zijn een co-creatie. Hij maakt ze samen met degene die voor zijn camera staat, een communicatieadviseur die hem inhuurt of het bureau dat een event organiseert of campagne heeft bedacht.
Publicatie in de media / Marketing fotografie
Meer dan een moment
Reden hiervoor is dat een foto veel meer is dan een moment alleen. Juist voorafgaand aan het fotomoment ‘maakt’ hij die steengoede foto. “Voor elk shoot bereid ik me uitgebreid voor. Welk verhaal vertel ik en waar? Hoe ziet de locatie eruit, hoe is het licht? Waar gaat het event om of wat is het doel van de shoot? Een directeur van een kinderziekenhuis fotografeerde ik bijvoorbeeld in een speeltuin. Het contrast vergroot de diepgang van het beeldverhaal en de beleving. Dàt is nou de toegevoegde waarde van beeld.”
Portret fotografie
Een verhaal creëren
“Voor een (omvangrijk) event ga ik met de opdrachtgever of eventmanager om tafel en ik ben op tijd aanwezig, voordat de locatie volloopt met mensen om letterlijk een duidelijk beeld te krijgen van het event. Hoe ziet het podium eruit, wat is het programma, welke verrassende momenten komen er? Op basis van die informatie plan ik mijn route en timing. Door op het juiste moment op de juiste plek te zijn, leg ik niet alleen een verhaal vast, maar kan ik een verhaal creëren. Zeker wanneer ik voor bureaus of eventmanagers word ingezet voor een portfolio-shoot. Dan kan ik echt de wauw-factor opzoeken; dàt laten zien wat je zo op het eerste gezicht ontgaat.”
Sportrait fotografie
Oog voor visual added value
Van huis uit technisch opgeleid, doorontwikkeld in marketing & communicatie en gespecialiseerd in fotografie; Tycho laat met zijn werk de werelden van techniek en beleving samenkomen. En in zijn werk matcht hij de mensen met het verhaal. Dit kan variëren van visuele verslaggeving van ontvangst tot afsluiting van een event of een meer inhoudelijke benadering van het concept voor marketing- en communicatiedoeleinden na afloop. De beleving tot in de kleinste details vastleggen op de gevoelige plaat is een waardevolle investering met grote impact. Dàt is visual added value waar je niet omheen kunt!
Zakelijke fotografie
Beeld: Tycho’s Eye Photography
Kenmerken
- Een krachtige, sprekende marketingtool
- Combinatie van kennis, techniek en emotie
- Het creëren van een verhaal
- Succesvolle en zichtbare co-creatie
Eigenschappen
- SpecialismeFoto & Video producties