Ben jij klaar voor een lees-experience?

Dompel je onder in tekst en voel de ervaring

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

Voor dit artikel heb je het volgende nodig:

  • 10 minuten de tijd
  • Een ruimte waarin je languit op de grond kunt liggen
  • De vrijheid om dat ook te doen

Ga nu, alvorens verder te lezen, eerst op je buik liggen, met je ellebogen onder je schouders en je tenen tegen de vloer. Vervolgens druk je je lichaam op, zodat je een zo recht mogelijke plank vormt. Je houding is het belangrijkste tijdens de plank. Je rug mag niet bol of hol zijn, en je benen blijven best zo recht mogelijk. Hou dit twee minuten vol. Wacht ik doe mee.

Oké, ben je er weer?

Sorry dit was echt even nodig. Ik wilde je iets laten voelen, iets laten ervaren. En dat lukt zo lastig door er óver te schrijven of er óver te praten. En dat is precies waarmee volgens mij in de eventbranche veel geworsteld wordt.

Het valt me op dat het woord experience (vrij vertaald ‘ervaring’) aan inflatie onderhevig is. Ik zie het zelfs op mijn doucheschuim terugkomen. Een ware douche ervaring.

Dat gaat mij als event experience designer aan het hart. Het is de doelstelling binnen zoveel events, mensen echt iets te laten ervaren. En toch wordt het scala aan mogelijkheden dat hiervoor ingezet kan worden, maar beperkt gebruikt. Van alle zintuigen worden ogen en oren het meest geadresseerd. We zitten, zien en horen. Maar er kan zoveel meer. Het kan zoveel beter. Proeven, voelen, ruiken, om er maar een paar op te noemen.

grafitti Together we create

Een ware experience

In samenwerking met Postillion Hotels ontwierpen we NXTMICE Re*invent. Een uitdaging om je gasten op een nieuwe manier een avontuur in te slepen. Al binnen een kwartier na aanvang was alles wat op plenair samenzitten lijkt uit elkaar gebarsten. In kleine groepen reisden mensen met een kaart in de hand door meerdere totaal verschillende ervaringen heen. Verschillende groepen beleefden op een dag verschillende avonturen allemaal gericht op de vraag hoe je events ook anders kan ervaren en vormgeven. Dat dit werkt lees je hier.

Jij bent aan zet

We zijn er wellicht nog niet, maar een ding weet ik zeker; ook in de eventbranche is nog een zee aan mogelijkheden te ontdekken. Een enorm pallet om mensen te raken en mee te sleuren. Om mensen echt in beweging te krijgen. En dan met meer dan alleen planken.

Een heerlijke gedachte na NXTMICE Re*invent is dan ook de volgende. Er ligt een scala aan kansen voor eventprofessionals die echte ervaringen willen bouwen. Tijd om afscheid te nemen van draaiboeken van twee jaar geleden. Draaiboeken die uit een kast komen, om na wat afstoffen één op één herhaald te worden.  Er is voor ons event professionals nog een wereld te winnen.

En om daarvoor in topvorm te komen hebben we net al de eerste training gedaan 😉 Dat scheelt alweer.

Beeld: Nils Roemen