XSAGA | 1 + 1 = 11

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×
XSAGA / Allerhande Kerstfestival / Albert Heijn

Corona-update: XSAGA is ook hét adres voor hybride en online events. Informeer naar hun expertise en referenties!

Hoe verklaar je dat een Nederlands bureau op 1 staat in de internationale ranglijst van de BEA World Top 30 agencies én op 1 in de Eventex Top 50 Event Organizers & Agencies 2019/2020? “Bij ons is één plus één elf.” was het verrassende antwoord van haar oprichter en creatief directeur Patrick Roubroeks. Dat citaat combineert de koele ratio van de optelsom met de warme emotie en fantasie van een impactvolle uitkomst. Het maakt ons ook nieuwsgierig naar meer.

XSAGA / KLM100 XSAGA/ KLM100
XSAGA / Opening Global Foods Innovation Centre / Unilever XSAGA / Opening Global Foods Innovation Centre / Unilever

DNA blijft, de ervaring verandert

Het bureau viert in 2021 haar 20-jarig bestaan. In verschillende bezettingen blijft het bureau in al die jaren toonaangevend in de markt. Daarbij is Patrick de constante factor die vanaf de start de creatieve ziel van het bureau bewaakt.

Die creativiteit aan het roer maakt dat XSAGA moeilijk in een hokje te plaatsen valt. Als ondernemende creatief is hij eigengereid en maakt hij zijn ploeg megasterk in het vertellen van verhalen en produceren van betekenisvolle live en online ervaringen. Als creatieve ondernemer is hij nooit bang voor verandering en daagt hij zijn team en zichzelf constant uit. “Bij ons is één plus één elf. Dat krijgen we voor elkaar door een team met uiteenlopende expertises, maar ook bijzondere persoonlijke passies. Iedereen brengt echt zijn of haar eigen deel in en dat maakt XSAGA volgens mij zo bijzonder.”

XSAGA / 10 miljoenste bezoeker / Rijksmuseum N XSAGA / 10 miljoenste bezoeker / Rijksmuseum
Rijksmusuem heropening XSAGA XSAGA / heropening Rijksmuseum
XSAGA / Prins Bernhard Cultuurfondsprijs XSAGA / Charlotte Köhler Prijs / Prins Bernhard Cultuurfonds

Het huwelijksfeest van Willem Alexander en Maxima. Voor anderen zou het de kroon op het werk zijn, voor XSAGA was het de start. In de jaren daarna volgden de heropening van het Rijksmuseum, het Mauritshuis en Van Gogh Museum.

Maar het bureau is ook 7 jaar intensief betrokken bij de productie van de Nationale Museumweek en – met XSAGA Festivals- al 3 jaar bij de Uitmarkt, de Nationale opening van het culturele seizoen.

Past het daarmee alleen in een cultureel hokje? Nee, zeker niet! In diezelfde jaren levert het bureau haar bijdrage aan massa-mediale merkcampagnes. Bijvoorbeeld de Buitendag van Albert Heijn bij 125 boerderijen en het Allerhande Kerstfestival. Of het 100-jarig bestaan van de KLM op Schiphol. Maar met net zoveel bezieling produceert het bureau ook kleinschalige interne evenementen voor Cordaan, voor HVC, Sveco, Amvest en Audi. Wat ze allemaal delen is dat ze strategisch kloppen, conceptueel raken en met slagkracht zijn geproduceerd.

XSAGA / Samen in actie voor Beiroet / Giro555 XSAGA / Samen in actie voor Beiroet / Giro555
XSAGA / Blokker Brulkoor XSAGA / Blokker Brulkoor

XSAGA op een kruispunt

De huidige crisis wordt aangegrepen om het bureau zelf tegen het licht te houden. Waar ligt haar toekomst? Hoe en waarin ben je over vijf jaar nummer 1?

De afgelopen maanden was XSAGA intensief betrokken bij een volledig digitale Museumweek, de hybride Uit- en Thuismarkt en de productie van de livestream van 07.00 tot 23.00 voor Giro555. Ze werpen een nieuw licht op het bureau en haar partners.

Wat blijft is dat alles draait om het realiseren van waardevolle ervaringen bij ontvangers. Hoe die bij de kritische, reclame ontwijkende ontvanger komen ligt helemaal open. Hoe bedrijven de binding met hun thuiswerkende werknemers versterken ook. Het jubileum wordt voor XSAGA dus geen jubeljaar maar wel een jaar waarin 1 + 1 weer 11 zal zijn.

Charlotte Köhler Prijs / Prins Bernhard Cultuurfonds - 7 mannen die breakdancen XSAGA / Charlotte Köhler Prijs / Prins Bernhard Cultuurfonds (Photo by: © Floris Heuer)
Monument op de Dam - Digitale-Nationale-Museumweek-XSAGA XSAGA / Digitale Nationale Museumweek / Museumvereniging

Beeld: XSAGA & Floris Heuer

Kenmerken
  1. Écht onderscheidende (prijswinnende) concepten
  2. Strategisch, creatief en productioneel kloppend
  3. Denkend in beeld, visueel aantrekkelijk
  4. Sterk in commerciële, culturele en corporate omgeving
Eigenschappen
  • SpecialismeAdviesbureau, Evenementenbureau, Live Communicatie