Concept & Strategy

Great Impact is nieuw eventbureau dat alles doet voor ‘events that echo’

Grote impact maken als belofte

Bewaar je inspiratie!

Log in of maak een account aan en bewaar jouw inspiratie op een Board.
Maak zoveel Boards als je wilt!

Maak een account

Vul de velden in en ga direct aan de slag met Boards!

Wachtwoord
Voornaam
Achternaam
Ik geef toestemming om mijn gegevens te gebruiken voor de Boards functionaliteiten op de event inspiration website.
×

In een bureaulandschap waarvan je denkt dat het verzadigd is, zie je gelukkig af en toe ondernemers opstaan die het aandurven om in te stappen. Twee van deze personen zijn Martijn Bax en Joost Kellendonk. Mannen die samen met meer dan 40 jaar ervaring in de branche perfect weten hoe je een events organiseert. 

Niet voor niets dat ze met hun bureau, niet voor niets Great Impact genaamd, een blijvende indruk willen achterlaten bij opdrachtgevers en gasten. Wij spraken beiden net voor de lancering (gisteren!) en voelde de energie van het scherm spatten.

Great Impact

Hoe is Great Impact tot stand gekomen? 

Joost: “We kennen elkaar uit ons netwerk. Zo kwamen we elkaar vorig jaar bij twee verschillende events tegen. Tijdens die samenwerking voelden we de magie. Het waren vlekkeloze producties, dus we vonden het hoog tijd om eens te gaan borrelen.”

Martijn: “Toen ervaarden we pas de win-win van onze beide competenties. Waar Joost productioneel super sterk is, ben ik meer de creatieve denker. We vullen elkaar heel goed aan.”

Tijdens die borrel is het idee van Great Impact beklonken?

Joost: “We gingen filosoferen over wat onze doelen zijn voor de komende jaren. Daar kwam onze gedeelde passie van events en het creëren van mooie herinneringen naar voren.”

Martijn: “Vervolgens ga je alles wat meer uitwerken, leg je de post-its bij elkaar en toen hebben we in december gezegd: ‘Let’s go.’ Sterker nog, op Valentijnsdag hebben we deze zakelijke relatie bezegeld bij de notaris.“

Great Impact

Wat onderscheid Great Impact van andere bureaus?

Martijn: “Dat is niet één ding. Het is juist die extra mijl die we voor onze opdrachtgevers lopen. We willen echt in de huid, in het DNA, van de opdrachtgever kruipen. Daarom dat we ook zo veel mogelijk de coöperatie met hen opzoeken. Daarnaast hebben we alles onder één dak; creatief, strategisch én technisch.” 

Joost: “Wat we daarnaast enorm belangrijk vinden – en wat ons echt onderscheidt – is dat we een systeem hebben ontwikkeld waardoor je als opdrachtgever altijd op de hoogte bent van de laatste stand van zaken. Dan gaat het over de strategische, creatieve, productionele en financiële elementen van het event. Het is 24 uur per dag zichtbaar, zodat je als opdrachtgever niet tot de volgende meeting hoeft te wachten.”

Met de naam ‘Great Impact’ worden hoge verwachtingen geschept. Spannend.

Joost: “ Ja, er zit best een belofte in de naam. Maar we willen ook echt impact maken. Dat zit hem in meerdere onderdelen. Allereerst willen we een geweldig event neerzetten voor de gasten, waarin we het merk vertalen naar een mooi verhaal. We willen dat de herinnering blijft. De details zullen wellicht vervagen, maar als je je ogen dicht doet ben je toch weer terug op het event. Het gaat om precies dat gevoel.” 

Martijn: “Daarnaast willen we impact maken op milieu, mens en natuur. Daarom beloven we elk jaar één Great Impact-event te organiseren voor een minder bedeelde doelgroep. Daarvoor vragen we ook echt commitment van onze opdrachtgevers, medewerkers en leveranciers. Dat kan een financiële bijdrage zijn, maar ook een dagje arbeid of een pallet met goederen. We beginnen het eerste jaar in gepaste vorm, maar over vijf jaar moet dat een waanzinnig mooi event zijn dat bekend is in de markt.”

Joost: “In het verlengde daarvan: we willen MVO-ondernemen. Dus komt er ook een dashboard waar we aan kunnen draaien om bewustere keuzes te maken. We zijn niet roomser dan de Paus, maar willen het eventvak wel milieuvriendelijker benaderen. Prima dat de bitterbal op tafel komt, maar laten we dan kijken naar een stroomplan met schonere bronnen.” 

Great Impact

Waar komt jullie tagline ‘events that echo’ vandaan?

Joost: “We hebben vorig jaar samen twee events gedaan. Paar weken geleden stond ik in één van de winkels van de opdrachtgever. Uit het niets ging het over het festival. Die medewerker begon meteen te glunderen. Hij herbeleefde dat moment. Dat gevoel is wat we bij elk event willen achterlaten. Ze moeten er tien jaar later nog over praten. Dan zijn ze vergeten wat de optredens waren of wat er precies te eten was. Maar dat warme gevoel blijft.”

Hebben jullie met Great Impact nog een focus op een bepaald type event of opdrachtgever?

Martijn: “Hoewel we beiden ook veel ervaring hebben in B2C-events en festivals, hebben we vooral een focus op B2B-events. Bij bedrijven die events op waarde schatten en echt impact willen maken. Voor een standaard feestje moet je ons niet bellen. Wij zijn goed in projecten waar tijd en aandacht voor nodig is, zowel creatief, strategisch als productioneel.”

Joost: “Onze kracht ligt vooral in het verhaal dat moet worden verteld. Het gaat niet enkel om die ene dag, maar om het traject daarvoor en daarna. Het gaat erom dat we herinneringen creëren. En dan kan het een bedrijfsopening, een jubileumviering, een merkactivatie of iets anders zijn. We zetten er graag onze tanden in.” 

Great Impact

Maken jullie ook great impact met jullie werkwijze?

Martijn: Zeker, we willen echt als verlengstuk van de opdrachtgever opereren. Je komt – op een positieve manier – niet van ons af. Daarnaast gaat het systeem heel veel rust bieden voor een klant. Dat gaat veel doen in de beleving, nu ze altijd overal van op de hoogte zijn. Daarnaast willen we ook met de offertes grote impact maken. Die lenen zich niet voor een standaard offerte in PowerPoint en Excel. Ook daarin gaat het om beleven, dus gaan we alle zintuigen gebruiken.”

Dat klinkt veelbelovend.

Martijn: Onze kernwaarden zijn niet voor niets ‘dromen, denken en doen’. We willen gedurende het hele traject impact maken. Zo zien we ook de fases rondom een project. Dromen is de eerste brainstorm. Denken staat centraal in de pre-productie waarin we alles tot in de kleinste details uitwerken. En uiteindelijk gaan we het gewoon doen; we maken waar wat we beloven. We staan echt voor wat we zeggen.”

Veel succes heren. Dat we jullie maar vaak tegen mogen komen met impactvolle events.