Inspiratie haal je overal vandaan. Gillian van Interactive Concept vond het bij de Dallas Cowboys. Daar stond een vaste photobooth waarbij fans op de foto konden met hun favoriete speler. De gedachte; hartstikke leuk, maar dat kan beter!
In samenwerking met De Vrienden van Amstel Live 2020 werd de eerste mobiele fotospiegel met augmented reality ontwikkeld. De première van de Selfie Mirror vond plaats bij De Vrienden van Amstel Live 2020 en was meteen een groot succes. Gelukkig kan vanaf nu iedereen impact maken met deze bijzondere photobooth!
Het helden-concept in 2.0 uitvoering
We kennen allemaal de foto-activities met greenscreen-mogelijkheden op events. Het moet gezegd; deze vorm van entertainment is altijd een succes, want menig computerscherm, afdelingskoelkast of memobord hangt vol met hilarische foto’s van collega’s met James Bond, Madonna, Obama of een andere persoonlijke held. Tof, maar anno 2020 mag dat een stuk spannender. Kost wat meer, maar heb je ook meer!
In tegenstelling tot een greenscreen is er geen database met ‘helden’ waar je uit kunt kiezen, maar worden deze voor elke aanvraag exclusief gefilmd, geëdit en geprogrammeerd in de software van de Selfie Mirror. Filmen kan op elke locatie en gaat snel. Per held zijn slechts drie filmpjes van circa 5 seconden zijn nodig per persoon. Het resultaat is echter een beleving die tijdloos is!
Ideaal voor brand activation en grote events
Hoe gaaf is het om jouw brand ambassadeurs in te zetten voor deze activatie? Zet de Selfie Mirror midden in de stad of in een conceptstore neer en de doelgroep komt er als vliegen op af. Of ga op de foto met de headliners van een groot event of festival.
De foto’s zijn niet enkel te printen, maar ook digitaal te versturen zodat ze al snel op social worden gedeeld. Succes en een groot bereik gegarandeerd!
Wat de Dallas Cowboys op een vaste locatie deden, doet Interactive Concept (-s) op jouw volgende event voor alle (cow)boys & girls!
Beeld: Interactive Concept